Ga naar inhoud

Waar Doen Jullie Het Van?


Recommended Posts

Gisteren pakket opgehaald in Lokeren en drankje wezen doen in lokale tent met de naam Den Abazjoer. Biertjes aan fijne prijsjes, maar toen ik een blik op de kaart wierp voor een borrelhapje dacht ik aan een grap:

Portie olijven: 7,50 euro

Tosti: 13 euro

Drie garnalenkroketjes: 24 euro

Ik dacht even dat ik in een nachtclub was, maar ik zag geen naakt. Hoge prijzen in de Belgische horeca vallen me vaker op (veel hoofdgerechten van 30+ euro)... Waar doen jullie het van, vraag ik me weleens af......  :e010:

Link naar reactie

Gisteren pakket opgehaald in Lokeren en drankje wezen doen in lokale tent met de naam Den Abazjoer. Biertjes aan fijne prijsjes, maar toen ik een blik op de kaart wierp voor een borrelhapje dacht ik aan een grap:

Portie olijven: 7,50 euro

Tosti: 13 euro

Drie garnalenkroketjes: 24 euro

Ik dacht even dat ik in een nachtclub was, maar ik zag geen naakt. Hoge prijzen in de Belgische horeca vallen me vaker op (veel hoofdgerechten van 30+ euro)... Waar doen jullie het van, vraag ik me weleens af......  :e010:

Dat lijken mij toch normale prijzen (behalve die olijven, maar voor minder laten ze geen ober de verplaatsing maken). De garnalen zijn verschrikkelijk duur momenteel. Verleden week zonder goed te kijken een doosje uit den Delhaize meegenomen en thuisgekomen schrok ik effe: 14 Euro. Als ze er geen verse grijze ingedraaid hebben ben je natuurlijk bedot.

Link naar reactie

Van olijven ken ik niets, maar de andere prijzen lijken me niet uitzonderlijk, alhoewel ik granaalkroketten naar mijn gevoel doorgaans goedkoper heb. Het is niet altijd gemakkelijk om horecaprijzen te vergelijken. De locatie speelt een rol. Bediening. Kwaliteit. Etc.

Link naar reactie

Gisteren pakket opgehaald in Lokeren en drankje wezen doen in lokale tent met de naam Den Abazjoer. Biertjes aan fijne prijsjes, maar toen ik een blik op de kaart wierp voor een borrelhapje dacht ik aan een grap:

Portie olijven: 7,50 euro

Tosti: 13 euro

Drie garnalenkroketjes: 24 euro

Ik dacht even dat ik in een nachtclub was, maar ik zag geen naakt. Hoge prijzen in de Belgische horeca vallen me vaker op (veel hoofdgerechten van 30+ euro)... Waar doen jullie het van, vraag ik me weleens af......  :e010:

 

Een tosti voor 13 euro ? Kroketten 24 ekkies ? Dat is heel duur. Als we uit eten gaan ligt de gemiddelde prijs pp rond de 35 euro. Dit is hoofdgerecht en 2 drankjes. In eetcafés heb je voor die 35 euro nog een voorgerechtje ook.

 

Vis eten we alleen in Scheveningen, daar kun je uitstekend onder de 30 euro vis eten, glaasje wit erbij en koffie toe.

 

http://dedagvisser.nl/

Link naar reactie

Een tosti voor 13 euro ? Kroketten 24 ekkies ? Dat is heel duur. Als we uit eten gaan ligt de gemiddelde prijs pp rond de 35 euro. Dit is hoofdgerecht en 2 drankjes. In eetcafés heb je voor die 35 euro nog een voorgerechtje ook.

 

Vis eten we alleen in Scheveningen, daar kun je uitstekend onder de 30 euro vis eten, glaasje wit erbij en koffie toe.

 

http://dedagvisser.nl/

Hangt er allemaal vanaf. Geen idee wat voor restaurant Beursganger geweest is, maar het hangt allemaal af wat je krijgt. Een garnalenkroket uit de diepvies zal niet zoveel kosten, maar er zijn restaurants die die zelf maken met verse garnalen.

Hetzelfde met een hoofdgerecht zoals biefstuk friet. Als dat allemaal uit de diepvries komt met laagste kwaliteit vlees zal je wel met 15-20 euro toekomen, maar een kwaliteitsbiefstuk met handgesneden frieten en verse groenten is een stuk boven de 30 euro.

Link naar reactie

Hangt er allemaal vanaf. Geen idee wat voor restaurant Beursganger geweest is, maar het hangt allemaal af wat je krijgt. Een garnalenkroket uit de diepvies zal niet zoveel kosten, maar er zijn restaurants die die zelf maken met verse garnalen.

Hetzelfde met een hoofdgerecht zoals biefstuk friet. Als dat allemaal uit de diepvries komt met laagste kwaliteit vlees zal je wel met 15-20 euro toekomen, maar een kwaliteitsbiefstuk met handgesneden frieten en verse groenten is een stuk boven de 30 euro.

Bij de Dagvisser of Simonis op Scheveningen eet je verse vis die zo van de afslag komt. Nog nooit betaalde ik meer dan 35 euro pp. Wild eten we in Duitsland of in het oosten van het land waar de dieren vers worden geschoten. In Duitsland betaal je een schijntje (15-20 euro) in Oost Nederland kom ik voor een fraai stukje wildgebraad niet hoger dan 40 euro. Dit alles incl, 2/3 drankjes.

Link naar reactie

Hangt er allemaal vanaf. Geen idee wat voor restaurant Beursganger geweest is, maar het hangt allemaal af wat je krijgt. Een garnalenkroket uit de diepvies zal niet zoveel kosten, maar er zijn restaurants die die zelf maken met verse garnalen.

Hetzelfde met een hoofdgerecht zoals biefstuk friet. Als dat allemaal uit de diepvries komt met laagste kwaliteit vlees zal je wel met 15-20 euro toekomen, maar een kwaliteitsbiefstuk met handgesneden frieten en verse groenten is een stuk boven de 30 euro.

Gewoon een brasserie hoor, niks bijzonders verder. Ik krijg toch een beetje de indruk dat jullie je de prijzen maar laten aanpraten. 13 euro voor twee sneetjes brood met kaas en ananas is echt niet normaal. In A'dam zit een geweldige tosti-tent (Damn Good Tostis) die tosties maakt met bijvoorbeeld rundvlees gestoofd in rode wijn en daar niet meer dan 6,95 voor durft te vragen (en dan alleen nog omdat ze in Amsterdam zitten 'waar de mensen bereid zijn iets meer te betalen'). Ongezien durf ik te stellen dat er geen tent in Nederland is die 13 euro voor een tosti durft te vragen.

 

Biefstuk idem dito. Ontelbare goede adresjes hier waar je voor minder dan twee tientjes een prima biologisch stukje vlees met goede friet en groente krijgt. 30+ euro, dan maak je wel een heel goede marge. Vandaar mijn vraag: waar doen jullie het van? 

Link naar reactie

Gisteren pakket opgehaald in Lokeren en drankje wezen doen in lokale tent met de naam Den Abazjoer. Biertjes aan fijne prijsjes, maar toen ik een blik op de kaart wierp voor een borrelhapje dacht ik aan een grap:

Portie olijven: 7,50 euro

Tosti: 13 euro

Drie garnalenkroketjes: 24 euro

Ik dacht even dat ik in een nachtclub was, maar ik zag geen naakt. Hoge prijzen in de Belgische horeca vallen me vaker op (veel hoofdgerechten van 30+ euro)... Waar doen jullie het van, vraag ik me weleens af......  :e010:

Haha! Dat is grappig! Ik ben deze middag een koffie gaan drinken in Den Abajour. (2,50 Euro) , een cola kost er 2,70 Euro.

Het viel mij ook op dat hun prijzen enorm gestegen zijn. Iets verderop betaal je 2 euro voor een koffie of een cola...

De eigenaar heeft nu drie zaken op de markt in Lokeren en die hanteren dezelfde uiterst dure prijzen. De eigenaar denkt wellicht dat hij de macht in handen heeft...

Honderd meter daarvandaan is een Turks restaurant. Daar kun je gaan ontbijten voor vijf Euro. (het is in buffetvorm). De koffie is inbegrepen. (ook naar believen)

Link naar reactie

Bij de Dagvisser of Simonis op Scheveningen eet je verse vis die zo van de afslag komt. Nog nooit betaalde ik meer dan 35 euro pp. Wild eten we in Duitsland of in het oosten van het land waar de dieren vers worden geschoten. In Duitsland betaal je een schijntje (15-20 euro) in Oost Nederland kom ik voor een fraai stukje wildgebraad niet hoger dan 40 euro. Dit alles incl, 2/3 drankjes.

Jamaar ik wil de tourist traps ook niet verdedigen.

Vis is een speciale zaak, als je kort bij een vissershaven zit is dat gemakkelijker om zoiets vers te krijgen. Wild ken ik weinig van, enkel met de feesten komt er soms iets op tafel, ben er eigenlijk niet wild van ;)

 

Een biefstuk daarentegen: als je ergens een filet pure met handgesneden frietjes en verse groenten tegen minder dan 30 euro kunt bestellen zeg het maar ;)

Link naar reactie

Haha! Dat is grappig! Ik ben deze middag een koffie gaan drinken in Den Abajour. (2,50 Euro) , een cola kost er 2,70 Euro.

Het viel mij ook op dat hun prijzen enorm gestegen zijn. Iets verderop betaal je 2 euro voor een koffie of een cola...

De eigenaar heeft nu drie zaken op de markt in Lokeren en die hanteren dezelfde uiterst dure prijzen. De eigenaar denkt wellicht dat hij de macht in handen heeft...

Honderd meter daarvandaan is een Turks restaurant. Daar kun je gaan ontbijten voor vijf Euro. (het is in buffetvorm). De koffie is inbegrepen. (ook naar believen)

Ik vond de naam wel mooi, Den Abazjoer, moest aan Hassan en Kaddoer denken, de Dief van Bagdad, of de sprookjes van duizend en 1 nacht, maar nu lees ik dat het vlaams is voor... De lampenkap...  :e003:

Link naar reactie

Haha! Dat is grappig! Ik ben deze middag een koffie gaan drinken in Den Abajour. (2,50 Euro) , een cola kost er 2,70 Euro.

Het viel mij ook op dat hun prijzen enorm gestegen zijn. Iets verderop betaal je 2 euro voor een koffie of een cola...

De eigenaar heeft nu drie zaken op de markt in Lokeren en die hanteren dezelfde uiterst dure prijzen. De eigenaar denkt wellicht dat hij de macht in handen heeft...

Honderd meter daarvandaan is een Turks restaurant. Daar kun je gaan ontbijten voor vijf Euro. (het is in buffetvorm). De koffie is inbegrepen. (ook naar believen)

Witte kassa ;)

Link naar reactie

Vaak doen we het van die AH of Social Deal acties. Jammer van die acties is dat je als tweederangs klant af en toe wordt weg gezet. In Den Haag en Utrecht heb je vaak restaurants met een daghap of een studentenhap voor weinig bij de popo of de paraplu of zoiets dergelijks. In Den Haag kan je voor weinig in de Wagenstraat lekker chinees halen bij de Wong Kee, Fat Kee of een andere Kee.

Link naar reactie

In Geraardsbergen zijn er vier "Chinese" restaurants. Het zijn min of meer drie prijsklassen. Niet helemaal.

De verschillen?

Uitgebreidere kaart: hoe uitgebreider de menukeuze is, hoe meer risico je als restauranthouder loopt dat je onverkocht eten moet weggooien. Dat zijn kosten.

Eetzaal of geen eetzaal: in sommige "Chinezen" kun je alleen maar het eten afhalen, zij hebben dus geen kosten aan een verbruikskamer. Het betekent wel dat je zelf de afwas doet en niet met een groep vrienden op restaurant kunt gaan.

Ligging: de huurprijzen en vastgoedprijzen verschillen enorm afhankelijk van de ligging. Daar heb je geen idee van.

De versheid: alhoewel ik denk dat de meeste "Chinese" restaurants met diepvries werken, maakt de ene meer zelf dan de andere.

 

En het is altijd een kwestie van het goede evenwicht tussen inkomsten en uitgaven te vinden: een goede ligging brengt meer klanten aan, maar de ligging zelf kost meer. Een slechte ligging is goedkoop, amar je krijgt er moeilijker klanten.

 

En ja, ik weet dat je altijd voorbeelden kunt vinden van dingen die slecht liggen en toch klanten trekken, en zaken met weinig aanbod en die toch klanten hebben, enz.

Maar misbruik de uitzondering niet om er een algemene regel van te maken.

Link naar reactie

hoe uitgebreider de menukeuze is, hoe meer risico je als restauranthouder loopt dat je onverkocht eten moet weggooien. Dat zijn kosten.

 

Daar kun je als restaurant dan meteen op bezuinigen...! Mijn ervaring is: hoe meer gerechten, hoe lager de kwaliteit. Die menukaarten met 100+ gerechten ("graag tweemaal de 54 met bami...") zijn echt niet meer van deze tijd. In Leiderdorp belandde ik ooit in een pannenkoekentent met 100+ pannenkoeken, daaronder de Weense pannenkoek, met Wiener Schnitzelreepjes... Welke gek verzint dat?

Link naar reactie

Gisteren pakket opgehaald in Lokeren en drankje wezen doen in lokale tent met de naam Den Abazjoer. Biertjes aan fijne prijsjes, maar toen ik een blik op de kaart wierp voor een borrelhapje dacht ik aan een grap:

Portie olijven: 7,50 euro

Tosti: 13 euro

Drie garnalenkroketjes: 24 euro

Ik dacht even dat ik in een nachtclub was, maar ik zag geen naakt. Hoge prijzen in de Belgische horeca vallen me vaker op (veel hoofdgerechten van 30+ euro)... Waar doen jullie het van, vraag ik me weleens af......  :e010:

Vlamingen verdienen waarschijnlijk het dubbele dan hardwerkende Hollanders (en zelfs dan :e005: ) Inderdaad zwaar overtrokken prijzen.

Link naar reactie

Bavaria is inderdaad pis.

De mensen die toch Bavaria drinken... wie zijn ze... wat doen ze... wat beweegt hen?

Dat zegt niks, de smaak van een pislozing is o.a. afhankelijk van het dieet dus de ene pis is de andere niet. Zoveel bieren zoveel pissen. Bavaria is toegegeven een beetje een niksig pisje, een no-brainer zoals, wat mij betreft, Jupiler dat is. Prima om aan het eind van de avond nog even door te pimpelen, je kunt moeilijk al die tijd tripeltjes wegwerken.....

Link naar reactie

Dat zegt niks, de smaak van een pislozing is o.a. afhankelijk van het dieet dus de ene pis is de andere niet. Zoveel bieren zoveel pissen. Bavaria is toegegeven een beetje een niksig pisje, een no-brainer zoals, wat mij betreft, Jupiler dat is. Prima om aan het eind van de avond nog even door te pimpelen, je kunt moeilijk al die tijd tripeltjes wegwerken.....

 

Ik ben geen fan van Jupiler, dat is namelijk een karakterloze allemansvriend. Maar om Jupiler met Bavaria te vergelijken is een paar straten te ver.

Eerlijk gezegd is er geen enkele goede Nederlandse pils. Heineken en Amstel zijn wel goed drinkbaar, maar niet meer dan dat.

Jullie hebben wel een paar lekkere speciaalbiertjes, zoals Vos en Kanon. Maar met die schrale oogst houdt het dan ook op.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik ben geen fan van Jupiler, dat is namelijk een karakterloze allemansvriend. Maar om Jupiler met Bavaria te vergelijken is een paar straten te ver.

Eerlijk gezegd is er geen enkele goede Nederlandse pils. Heineken en Amstel zijn wel goed drinkbaar, maar niet meer dan dat.

Jullie hebben wel een paar lekkere speciaalbiertjes, zoals Vos en Kanon. Maar met die schrale oogst houdt het dan ook op.

En dat is dan weer zo kort door de bocht dat ik in stilte mijn Jopen-biertje achterover sla :e010:

 

We hebben in Nederland inmiddels meer brouwerijen dan in België (312-263) en als het om experimenteren gaat met bijzondere speciaalbieren moet je voor het avontuur in Nederland zijn en niet in België (zie ook het binnenhalen van internationale prijzen).

Link naar reactie

Ik ben geen fan van Jupiler, dat is namelijk een karakterloze allemansvriend. Maar om Jupiler met Bavaria te vergelijken is een paar straten te ver.

Eerlijk gezegd is er geen enkele goede Nederlandse pils. Heineken en Amstel zijn wel goed drinkbaar, maar niet meer dan dat.

Jullie hebben wel een paar lekkere speciaalbiertjes, zoals Vos en Kanon. Maar met die schrale oogst houdt het dan ook op.

 

Bavaria is uienpils, niet te drinken. In Nederland is wel degelijk goed pils te koop: Alfa en Brand (Up)edelpils.jpg339_s.jpg

Link naar reactie
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...