WVlieg Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Na enige afwezigheid ben ik terug. Ik ben momenteel bezig met een nieuwe strip (en hopelijk nieuwe reeks). L.S.D. zit eventjes (?) in de koelkast. Deze strip is getiteld: S.D.S. Het eerste album zal: Goeiemorgend, goeiendag gaan heten! (primeurtje!) (het album zal vermoedelijk verschijnen begin september). S.D.S. staat voor Selina De Schrijver, het jonge hoofdpersonage. Maar het kan ook staan voor Studente & Detective Selina. Zo weet je misschien meteen wat je kan verwachten. Komend weekend stel ik Selina voor op de Internationale Signeerdag waar ik ze voor het eerst voor het grote publiek ga tekenen. Het eerste album kan ik hopelijk voor het eerst presenteren op het Brabants Stripspektakel (nog niet zeker dat ik hier zal zijn) of op de Aalsterse Stripbeurs (deze laatste is inmiddels bevestigd). Verder ben ik ook aanwezig met het eerste album op het Stripfestival in Terneuzen in november. SDS heeft ook een eigen pagina op FB: http://www.facebook.com/selinadestrip/ => de mensen die het leuk vinden mogen die pagina dus ook altijd liken! :-) Hier alvast de start van S.D.S.: Quote Link to comment
Kristof Berte Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 Moeilijk leesbaar lettertype vind ik persoonlijk, maar ik heb de pagina alvast wel geliked (geliket?). Veel succes alleszins Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 De nieuwe LSD was nog niet echt uit de startblokken gekomen. En al een nieuw project? Maar je moet natuurlijk doen wat je graag doet. Het heeft geen zin om een vervolg te zitten tekenen, als je hoofd er niet naar staat. Benieuwd wat dit wordt. In een aflevering van (de eerste?) LSD had ik eens gelijkaardige cheerleaders gezien, denk ik. Quote Link to comment
WVlieg Posted April 4, 2016 Author Share Posted April 4, 2016 Ja, had zin om iets anders te tekenen, want LSD schoot niet zo goed op. Misschien dat ik er later nog eens verder werk van maak. Al geloof ik meer in dit project en vind ik SDS toch leuker om te tekenen. De bedoeling is nu om ook per album één verhaal te doen, met daarin een rode draad over de diverse albums. Dat van die cheerleaders klopt idd en heb je goed opgemerkt. Zij hadden al een klein rolletje in de eerste L.S.D. (met Laura). Nu is de kans groter dat ze echter een grotere rol krijgen dan louter figurant op een paar plaatjes. Quote Link to comment
Hamirubi Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Wie kunnen we allemaal herkennen? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Chimi Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Ik herken volgens mij Philemon en Alexander De Grote op het krijtbord Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Chimi Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 En ik denk zelfs Elsje. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
WVlieg Posted April 24, 2016 Author Share Posted April 24, 2016 Inderdaad, Alexander DG op het krijtbord. Philemon en Elsje op de schoolbanken. Bert (van Ernie) en Anders-man op de affiches achter in de klas. K vind het wel tof om er af en toe zo eens een paar dingetjes in te steken en denk dat dat ook leuk is voor de 'aandachtige' lezers!?(de echte stripkenners) ;-) De lerares is trouwens ook gebaseerd op iemand bekend... (op minister Turtelboom), vandaar ook de verwijzing op haar shirt. K had er later ook nog een schildpad willen bijtekenen. Misschien doe ik dat de volgende keer wel! ;-) Quote Link to comment
Hamirubi Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 De lerares is trouwens ook gebaseerd op iemand bekend... (op minister Turtelboom), vandaar ook de verwijzing op haar shirt. K had er later ook nog een schildpad willen bijtekenen. Misschien doe ik dat de volgende keer wel! ;-) Ik herkende het gezicht en de boom op het shirt - maar twijfelde toch nog wat. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Slechts één strookje? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
WVlieg Posted May 13, 2016 Author Share Posted May 13, 2016 Jup voorlopig wel... zijn druk bezig met t vervolg in te kleuren, maar vorige week enkele dagen weg geweest dus niet zo veel aan kunnen verder werken... Quote Link to comment
WVlieg Posted May 18, 2016 Author Share Posted May 18, 2016 En het tweede deel van strook 3B Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 Vreemde kus. Quote Link to comment
WVlieg Posted June 22, 2016 Author Share Posted June 22, 2016 @dirk: Pfff... een kussend koppeltje tekenen is niet zo mijn specialiteit. Ik heb er lang aan zitten knutselen, en was zelf ook niet helemaal tevreden over dat plaatje, maar toch genoeg om het te gebruiken. Als er nog koppeltjes komen zal ik mij er nog wat verder op oefenen! ;-) Anyway, hier het volgende strookje: Quote Link to comment
Hamirubi Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Ik vind die hond Buster wel schitterend. (in jouw vorige strip zaten ook een paar fantastische plaatjes) Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
WVlieg Posted June 23, 2016 Author Share Posted June 23, 2016 Ik vind die hond Buster wel schitterend. Buster.jpg (in jouw vorige strip zaten ook een paar fantastische plaatjes) Dank je... binnenkort nog meer honden, want ook Selina heeft een hond als een huisdier. Misschien daarom dat ze Buster zo snel kalm kreeg? Quote Link to comment
WVlieg Posted July 26, 2016 Author Share Posted July 26, 2016 En we zijn terug uit vakantie... en kunnen nu weer met opgeladen batterijtjes naar de deadline verder werken. Hier alvast een nieuw strookje: Quote Link to comment
WVlieg Posted August 12, 2016 Author Share Posted August 12, 2016 Het was al eventjes geleden, maar we zijn nogal druk bezig met alles tijdig klaar te krijgen om de deadline (stripfestival Veldhoven) te halen. Nu zal er dus regelmatig weer wat verschijnen. Nog enkele stroken tekenen en inkten en vooral nog wel wat inkleuren. Quote Link to comment
Recommended Posts