Ga naar inhoud

Dlc Neemt Uitgeverij L Over


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gast Kontiki

Uit het persbericht:

 

UITGEVERIJ L WORDT ONDERDEEL VAN DON LAWRENCE COLLECTION

 

Uitgeverij L, het stripfonds van Luitingh-Sijthoff, uitgever van werk van het Franse fenomeen Christophe Arleston, Eric Heuvel, Hein de Kort en Martin Lodewijk, is per 1 juli 2016 onderdeel van Don Lawrence Collection, de uitgever van een groot aantal Nederlandse auteurs en het tweewekelijks verschijnende stripblad Eppo.

Initiatiefnemer en uitgever van L, Jacques Post, die deze maand met pensioen gaat: ‘DLC geniet een uitstekende reputatie en was vanaf het begin de eerste keuze. Met andere partijen is niet eens gesproken. De beide fondsen vullen elkaar goed aan, overlap is er nauwelijks. De positie van DLC op de stripmarkt wordt aanzienlijk versterkt, de toekomst van Uitgeverij L is meer dan verzekerd. Ik ben er blij mee.’

DLC-eigenaar en –uitgever Rob van Bavel: ‘Met de overname heeft Don Lawrence Collection er een prachtig fonds bij en is daarmee de grootste onafhankelijke stripuitgeverij van Nederland. Het merk Uitgeverij L blijft onder de vleugels van DLC gehandhaafd als een zelfstandige imprint.’

Link naar reactie

Bah, nee, strips is nooit echt een ding van Uitgeverij L geweest. Vroeger gaven ze nogal wat sf en fantasy uit, en hun stripavontuur moet je in het verlengde daarvan zien.

Nu Jacques Post op pensioen gaat (we worden oud), hebben ze bij L waarschijnlijk besloten naar hun core business terug te keren.

Link naar reactie

Bah, nee, strips is nooit echt een ding van Uitgeverij L geweest. Vroeger gaven ze nogal wat sf en fantasy uit, en hun stripavontuur moet je in het verlengde daarvan zien.

Nu Jacques Post op pensioen gaat (we worden oud), hebben ze bij L waarschijnlijk besloten naar hun core business terug te keren.

Ze maken blijkbaar sub-uitgeverijen. Er is ook een tijdje Luithing Fantasy geweest voor die Fantasyboeken.

Link naar reactie

Ik heb beide partijen ook gesproken, voor Jacques Post eindelijk een welverdiende pensioen, maar ik heb mijn twijfels of hij de rust ook tot zich neemt want het is een ondernemend persoon. Toch van harte gefeliciteerd met het pensioen. Voor Rob van Bavel staan er ook mooie dingen te gebeuren met zo'n fonds van uitgeverij L. Ik heb al gehoord dat er op korte termijn al weer titels gaan verschijnen en dat er hard gewerkt gaat worden om sommige gaten in series te dichten. Ook voor Rob van harte gefeliciteerd.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Jacques blijft achter de schermen nog even actief. Behalve het vervolgen en afwerken van lopende reeksen zoekt DLC met Uitgeverij L ook naar uitbreiding van de bestaande catalogus. Ze kunnen nu ook shoppen bij Soleil en Delcourt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

 

 

UITGEVERIJ L WORDT ONDERDEEL VAN DON LAWRENCE COLLECTION

wat enorm gaaf nieuws! Ik ben dit wat traag ter oren gekomen (gisteren pas) maar enorm goed nieuws!

 

o damn! Daar duim ik voor! Die had ik nog niet eerder gezien!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...