shiraz Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 In navolging van de single vs trade topic. Wachten jullie op omnibussen (al dan niet in hc) of kopen jullie trades? Ik zie nu bv een berichtje dat er een hc omnibus is van Alex + Ada. Ik vind het dan "jammer" dat ik de trades heb en niet die ene HC. Quote
JPAR Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Ik ben pas net weer begonnen met comics en ben nu veel aan het 'inhalen'. Dit koop ik het liefst in hc. Ik vind de uitgaves erg mooi, vaak net iets groter. En doordat ik nog aan het inhalen ben kan ik wachten totdat nieuwe series ook in hc uitkomen. Quote
nobody Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Ik koop de trades. Soms eens een HC bij DC of Marvel, omdat die voor de trade uitkomt, maar meestal gewoon de trades. Alleen van Walking Dead koop ik de HC's. Maar dat was puur toevallig. Quote
Guest bazarov Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Als ik iets echt goed vind, dan koop ik de HC (hoewel ik dan al vaak de trade al gekocht heb). Gelukkig ben ik traag waardoor vaak de HC al beschikbaar is als ik iets wil kopen. Maar het gros van mijn comics zijn trades en ik ben daar ook blij mee. Quote
Spawn999 Posted August 27, 2016 Posted August 27, 2016 Ligt aan het prijsverschil...als er weinig tussenzit koop ik de hc. Maar meestal wordt het de tpb. Quote Tumblr
shiraz Posted August 27, 2016 Author Posted August 27, 2016 idd, prijs speelt een rol langs de andere kant, een kast vol even grote trades :-) Quote
Timhardt Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 als ik tegenwoordig iets in hc zie bij comics, ga ik daarvoor. als je ziet hoe dmz, fables, invincible, walking dead, ed zijn gebundeld in die hc's...ik kan daar niet aan weerstaan. Quote
mojo Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Ik koop zelden HC, maar die TPB van Vertigo zijn eigenlijk hopeloos. Ik ga ze nu niet allemaal vervangen door HC's, maar voor Scalped heb ik echt spijt dat ik niet met de HC ben begonnen in plaats van de TPB verder te zetten. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Timhardt Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Ik koop zelden HC, maar die TPB van Vertigo zijn eigenlijk hopeloos. Ik ga ze nu niet allemaal vervangen door HC's, maar voor Scalped heb ik echt spijt dat ik niet met de HC ben begonnen in plaats van de TPB verder te zetten. in het begin had ik eigenlijk niet zoveel problemen met het krantenpapier, maar de laatste 2 jaar wel. Ik heb alleen nog 100 bullets (de hc's zijn uitgeput), sandman (de hc's zijn onhandelbaar) en lucifer (geen hc ter beschikking). Al de rest naar HC omgewisseld. Als je een scalped ziet of een dmz. het staat niet alleen beter in de kasten, het papier is stukken beter, het leesplezier groter. Quote
mojo Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 ja, voor Scalped heb ik ondertussen bijna de volledige reeks in TPB gekocht, maar ik ben zwaar aan het twijfelen om die toch nog te vervangen door de HC. Ik heb TPB 9 en 10 nog niet en de vijfde HC zou woensdag verschijnen, dus die ga ik al zeker kopen. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
linthout Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Mij stoort het enorm dat de ruggen van die boeken vastgekleefd zijn. Gevolg is dat je de boeken onvoldoende kunt open plooien. Het zal wel te maken hebben met de goedkope prijs. Quote
Timhardt Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 ja, voor Scalped heb ik ondertussen bijna de volledige reeks in TPB gekocht, maar ik ben zwaar aan het twijfelen om die toch nog te vervangen door de HC. Ik heb TPB 9 en 10 nog niet en de vijfde HC zou woensdag verschijnen, dus die ga ik al zeker kopen. als je de reeks op catawiki zet krijg je bijna je aankoopbedrag terug (dat was bij mij toch het geval). Quote
mojo Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 ok bedankt voor de tip. Ik zal het eens bekijken. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Richard Boom-vavavoom Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 mijn fav format is TPB... vnl omdat de meeste HC's van die stomme losse cover-omslagen hebben. I hate those! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Spawn999 Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Die leg ik altijd opzij, totdat ik het heb uitgelezen. Dan gaattie weer eromheen Quote Tumblr
mojo Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Mij stoort het enorm dat de ruggen van die boeken vastgekleefd zijn. Gevolg is dat je de boeken onvoldoende kunt open plooien. Het zal wel te maken hebben met de goedkope prijs. Ik heb zo een aantal omslagen die los zijn gekomen, hoe voorzichtig ik er ook mee was. Hatelijk. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
JPAR Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Die leg ik altijd opzij, totdat ik het heb uitgelezen. Dan gaattie weer eromheen Precies. Ik ben een groot fan van de hc's. Quote
shiraz Posted August 29, 2016 Author Posted August 29, 2016 in het begin had ik eigenlijk niet zoveel problemen met het krantenpapier Wel ja, ik heb een reeks van Vertigo, Y The Last Man en ik vond dat de kwaliteit van papier en daardoor tekening niet zo aangenaam was. Beetje vreemd eigenlijk dat ze daarvoor kiezen, in vergelijking met bv Image. Doen ze bij Vertigo niet aan herdukken van de HC's, of gebeurd dat in het algemeen niet? Quote
Richard Boom-vavavoom Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Die leg ik altijd opzij, totdat ik het heb uitgelezen. Dan gaattie weer eromheen then what is the use?! Doe dan als die Manara X-Women hardcover van Panini UK en zorg dat de harde kaft gewoon wordt bedrukt!! Ik heb zo een aantal omslagen die los zijn gekomen, hoe voorzichtig ik er ook mee was. Hatelijk. zeg dat!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Timhardt Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Wel ja, ik heb een reeks van Vertigo, Y The Last Man en ik vond dat de kwaliteit van papier en daardoor tekening niet zo aangenaam was. Beetje vreemd eigenlijk dat ze daarvoor kiezen, in vergelijking met bv Image. Doen ze bij Vertigo niet aan herdukken van de HC's, of gebeurd dat in het algemeen niet? Veel van die hcs zijn gewoon nog te krijgen hoor. Quote
Recommended Posts