Ga naar inhoud

De Schorpioen: Einde Samenwerking Enrico Marini & Desberg


Tricken76

Recommended Posts

Dit staat op facebook bij: Enrico Marini:e001: 

 

"

COMMUNIQUÉ SCORPION. À cause des divergences scénaristiques Desberg et moi avons décidé d'arrêter notre collaboration sur la série Scorpion. Le prochain Scorpion sera probablement le dernier album qu'on signera ensemble. On continuera en futur à raconter individuellement les aventures de notre héros tout en respectant son univers. Il s'agira d'une "garde conjointe" de notre bel "enfant".

"

Link naar reactie

Ik koop zelden tot nooit Franse stripmagazines, maar deze vind ik wel heel interessant. Is die al lang uit?

 

Dat doet-ie ook. Behalve De Adelaars is er een eigen detectiveproject met de naam Polar. Dat wordt iets voor volgend jaar.

 

57ebbff8-a334-460e-9964-76335cde7a3a.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Helemaal eens - het verhaal sleept zich nodeloos voort en heeft een erg hoop soap-gehalte naar mijn mening. Stom genoeg koop ik de nieuwe delen toch wel weer omdat ik een hekel heb aan incomplete reeksen :-) Misschien dat mijn kinderen de reeks later leuk vinden en anders kan ik ze altijd nog eens van de hand doen. Ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar die 'Polar' serie die voor Marini op stapel staat!

Link naar reactie

Dat specifieke nummer van dBD moet nog verschijnen. Ik heb er een abonnement op. Maar het zou me niet verbazen mocht Polar in voorpublicatie verschijnen bij L'Immanquable, een stripmaandblad van dezelfde uitgeverij. Zie http://www.dbdmag.fr/immanquablevoor hun site en bestellingen.

 

Dat overzicht van 100 polarklassiekers zal ik met veel interesse lezen. Het is al een jaar een van de genres die ik à la ons westeroverzicht en 14-18 eens wil oplijsten.

Link naar reactie

Super, bedankt voor de link. Je kan het magazine blijkbaar al wel kopen via de site, op papier of pdf. Dat zal ik straks eens doen  :e002:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...