Tricken76 Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Dit staat op facebook bij: Enrico Marini: " COMMUNIQUÉ SCORPION. À cause des divergences scénaristiques Desberg et moi avons décidé d'arrêter notre collaboration sur la série Scorpion. Le prochain Scorpion sera probablement le dernier album qu'on signera ensemble. On continuera en futur à raconter individuellement les aventures de notre héros tout en respectant son univers. Il s'agira d'une "garde conjointe" de notre bel "enfant". " Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Je bent er blijkbaar sprakeloos van. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Guest Kontiki Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Dan komen er dus twee verschillende reeksen? Rare boedelscheiding. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Ik vind het nergens terug op zijn pagina. Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Of een nieuwe methode om nevenreeksen te starten. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
anathema76 Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Godver, dat ze maar zien dat ze er een mooi einde aan breien! En nevenreeksen laat ik aan mij sowieso voorbijgaan (goed of slecht), een mooi afgerond verhaal dat is het enige dat ik wil. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Dat idee over nevenreeksen hadden ze al eerder, toen nog samen. Quote Link to comment
sanderg Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Eerlijk gezegd ben ik er niet rouwig om- ik vind Desberg een beroerd scenarist. Marini daarentegen vind ik een briljant tekenaar. Zijn 'adelaars van Rome' reeks heeft mij bovendien overtuigd van zijn schrijftalent Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Tricken76 Posted October 7, 2016 Author Share Posted October 7, 2016 Je bent er blijkbaar sprakeloos van. Een beetje wel. Maar de bijlage was blijkbaar niet doorgekomen... Nu wel. Quote Link to comment
Tricken76 Posted October 7, 2016 Author Share Posted October 7, 2016 Ik vind het nergens terug op zijn pagina. Zie bovenstaande screenshot... Maar je hebt gelijk, hij heeft het ondertussen verwijderd!?! Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Dank je. (maar het was leuker dat je sprakeloos was ) Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Waldorf Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 We weten nu toch wie de vader van de Schorpioen is. Al de rest is dus overbodig. Misschien moest Marini maar eens iets anders gaan tekenen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Guest Kontiki Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Dat doet-ie ook. Behalve De Adelaars is er een eigen detectiveproject met de naam Polar. Dat wordt iets voor volgend jaar. Quote Link to comment
mojo Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Ik koop zelden tot nooit Franse stripmagazines, maar deze vind ik wel heel interessant. Is die al lang uit? Dat doet-ie ook. Behalve De Adelaars is er een eigen detectiveproject met de naam Polar. Dat wordt iets voor volgend jaar. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
sanderg Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Helemaal eens - het verhaal sleept zich nodeloos voort en heeft een erg hoop soap-gehalte naar mijn mening. Stom genoeg koop ik de nieuwe delen toch wel weer omdat ik een hekel heb aan incomplete reeksen :-) Misschien dat mijn kinderen de reeks later leuk vinden en anders kan ik ze altijd nog eens van de hand doen. Ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar die 'Polar' serie die voor Marini op stapel staat! Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Guest Kontiki Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Dat specifieke nummer van dBD moet nog verschijnen. Ik heb er een abonnement op. Maar het zou me niet verbazen mocht Polar in voorpublicatie verschijnen bij L'Immanquable, een stripmaandblad van dezelfde uitgeverij. Zie http://www.dbdmag.fr/immanquablevoor hun site en bestellingen. Dat overzicht van 100 polarklassiekers zal ik met veel interesse lezen. Het is al een jaar een van de genres die ik à la ons westeroverzicht en 14-18 eens wil oplijsten. Quote Link to comment
mojo Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Super, bedankt voor de link. Je kan het magazine blijkbaar al wel kopen via de site, op papier of pdf. Dat zal ik straks eens doen Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Recommended Posts