Serge Posted August 29, 2017 Share Posted August 29, 2017 Dag, Ik wil graag jullie twee van mijn illustraties laten zien : de Reuze en de King Ik ben een old school tekenaar. Ik heb ink en waterverf (aquarel voor de tweede illustratie) gebruikt. Die illustraties zijn niet met Photoshop (of een equivalent) geschapen. Jullie commentaren zijn welkom. Quote Quote Quote Link to comment
IvoVWS Posted August 30, 2017 Share Posted August 30, 2017 De Reuze is wel interessant. Zijn design doet met denken aan Japanse demonen... Quote Link to comment
Serge Posted August 31, 2017 Author Share Posted August 31, 2017 @ The Alderwood : dank u wel ! @ Ivo VWS : eerlijk gezegd ben ik niet echt tevreden met de Reuze. Ik wilde hem een beetje moderniseren maar ik denk dat ik alleen maar een soort orc of troll gedaan heb. Quote Link to comment
Serge Posted September 9, 2017 Author Share Posted September 9, 2017 Nieuwe illustraties, over dieren. Quote Link to comment
Yncke Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Ik vind de kleurenkeuze voor die tweede zeer geslaagd. Quote yncke.be Link to comment
Kristof Berte Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Op 9-9-2017 om 20:38, Yncke zei: Ik vind de kleurenkeuze voor die tweede zeer geslaagd. 2 Goeie keuze die donkerrode bladeren voor de achtergrond. Gedurfd maar het werkt. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Lav Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Tof! De wolf lijkt echter wel wat te "zweven". Ik zou wat lang gras nog voor zijn poten weergeven en meer schaduw gebruiken Quote Lav A Fistful of Lines Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Het hert is vrij goed. Onder de kop mocht iets meer schaduw, of gewoon die nekzone iets donkerder, waardoor de kop iets meer naar voor uitkomt. Maar verder is er het echt goed. Mooi kleurenpalet. Die wolf is...iets anders. Net alsof het door een compleet iemand anders werd gemaakt. Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 De wolf op zich is best goed. De lucht ook. Maar het is geen plaatje geworden zoals het hert. Enkel losse elementen bij elkaar gezet. Quote Link to comment
Serge Posted September 12, 2017 Author Share Posted September 12, 2017 @Yncke en Kristof Berte : dank je wel. Kristof, je vindt dat mijn kleurenkeuze " geslaagd" is, toch ? Maar ik ben de enige niet. Ik denk aan aquarels door Hugo Pratt (ik ben een opscheppertje, toch ?). Quote Link to comment
Serge Posted September 12, 2017 Author Share Posted September 12, 2017 @Kameraad Mauser : Over de kop van dit hert heb je gelijk. Ik dacht zoals jij toen ik het schilderen beeïndigde. Maar ik had geen tijd meer en ik was genoeg van. Over die wolf kan ik je ervan verzekeren dat ik heb die tekening gemaakt. Hier is een bewijs : Quote Link to comment
ivo Posted September 14, 2017 Share Posted September 14, 2017 De kleuren van het hert vind ik zeker goed; bij de wolf heb je denk ik wat teveel standaard kleuren gebruikt (behalve voor de wolf zelf). Ikzelf maak meestal eerst een algemene onderkleur op het gehele blad in bv. lichtgeel of lichtgrijs, om al een bepaalde kleursfeer te bekomen. Daarboven komen dan de gewone kleuren... Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
Recommended Posts