Ga naar inhoud

Trademark overtreding 'comic con' San Diego Comic Con


snowmansion

Recommended Posts

Had iemand dit gezien?: 

https://www.cbr.com/sdcc-comic-con-trademark-dispute/ 

 

"A jury has ruled that Salt Lake Comic Con was in the wrong for using the phrase “comic con” in their event’s name." 

 

"The roughly 140 events in the United States that include the phrase “comic con” in their title will likely be pushed to find a new name now that a legal precedent has been set."

 

Uiteindelijk lijkt het erop dat er van die 12 miljoen claim daadwerkelijk 20K is toegekend en dat er dus een evt naamswijziging komt voor de andere events in de USA die dezelfde naam gebruiken. 

 

In Europa hebben we ook genoeg Comic Cons. Werken deze dan met toestemming van een gelieerd comic con event uit de USA om de naam te mogen gebruiken?

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, marioboon zei:

Ik ken de makers van de comic "Super Hero Happy Hour" en die kregen van Marvel en DC een cease and desist-brief om het begrip "super hero" uit hun titel te halen.

Maar is dit ook gedaan en juridisch getoetst? Marvel/DC kan wel van alles eisen..

 

Ik vraag mij hoe de rechtspraak werkt. Ik heb geen juridische achtergrond, maar als je als NL bedrijf aangeklaagd wordt door een bedrijf in de USA welke rechter buigt zich er dan over? Het feit dat ze nu daar de eis toekennen wilt toch niet zeggen dat een NL/Europese rechter er hetzelfde over denkt...?

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wees gewoon origineel en kies een andere naam. Er zijn nog andere beschrijvingen en terminologie om events aan te duiden en aan te kondigen.

Salt Lake Comic Event.

Klinkt toch ook goed?

Link naar reactie
10 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Wees gewoon origineel en kies een andere naam. Er zijn nog andere beschrijvingen en terminologie om events aan te duiden en aan te kondigen.

Salt Lake Comic Event.

Klinkt toch ook goed?

 

Maar dan zeg je dat het over strips zal gaan, terwijl iedereen weet dat Comiccons niets met strips te maken hebben /sarcasm

Link naar reactie

Ik ben ook wel eens geschokt geweest - echt geschokt - toen ik merkte dat iets waarvan je dacht dat het voor en door de fans was, een gedeponeerd handelsmerk was met alle parafernalia die eraanhingen die je gewoonlijk verwacht van een business-is-business-geval.

En nee, "bona fide" bedrijf noem ik zoiets niet meer.

Mijn gevoel toen? "We worden bedrogen."

Dus Comic Con kan best uitkijken met zulke uitspraken. Er zou wel eens een onprettige tegenreactie kunnen volgen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...