Siegfried Posted December 31, 2017 Share Posted December 31, 2017 In de zestiger en zeventiger jaren van de vorige eeuw las ik een Vandersteenalbum met een grote afbeelding van de Rijn in Xanten met de hoorn van Siegfried. Welk album is het? Quote Link to comment
Stomp Posted December 31, 2017 Share Posted December 31, 2017 De Ringelingschat Quote Link to comment
Siegfried Posted December 31, 2017 Author Share Posted December 31, 2017 Speelt zich idd af in Xanten maar is niet het album dat ik zoek. De afbeelding beslaat minstens een halve pagina en het is geen kleurenalbum. Uit de Rode ridder? Quote Link to comment
Lefranc Posted December 31, 2017 Share Posted December 31, 2017 Je bedoelt misschien deze Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted December 31, 2017 Share Posted December 31, 2017 Oudere Vandersteen-strips bestonden altijd uit strookjes, ik kan me niet voorstellen dat daar een enkele tekening van een halve pagina in voorkwam. Quote Link to comment
Siegfried Posted January 1, 2018 Author Share Posted January 1, 2018 Bedankt voor de input Lefranc. Ik bekijk ze asap. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 1, 2018 Share Posted January 1, 2018 Op 31-12-2017 om 11:36, Siegfried zei: Speelt zich idd af in Xanten maar is niet het album dat ik zoek. De afbeelding beslaat minstens een halve pagina en het is geen kleurenalbum. Uit de Rode ridder? Wellicht de aankondiging? Quote Link to comment
Tom MDP Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 In "De IJzeren Hand" zijn wel wat grote prenten terug te vinden omwille van herschikken om een volwaardig album te krijgen. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Die lay-out was eerder omdat het voor het eerst in de Patskrant te lezen was op volledige pagina's in plaats van de halve pagina's in de krant. Quote Link to comment
Theodoor Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 9 uren geleden, Kontiki zei: Die lay-out was eerder omdat het voor het eerst in de Patskrant te lezen was op volledige pagina's in plaats van de halve pagina's in de krant. Als ik me goed herinner, was het verhaal zoals het oorspronkelijk in de Patskrant verscheen korter dan de andere verhalen. Daarom werden er enkele stukken aan toegevoegd om het op te rekken tot het "normale" aantal pagina's. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Tom MDP Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 6 minuten geleden, Theodoor zei: Als ik me goed herinner, was het verhaal zoals het oorspronkelijk in de Patskrant verscheen korter dan de andere verhalen. Daarom werden er enkele stukken aan toegevoegd om het op te rekken tot het "normale" aantal pagina's. ² Quote Link to comment
Nuwanda Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 On 1/1/2018 at 9:08 PM, Tweetie said: Wellicht de aankondiging? Prachtig tekenwerk, toch? Quote Link to comment
Tom MDP Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 Voor wie de inspiratie van zowel verhaal als composities wil zien, "Das Nibelunglied" van Fritz Lang (her)bekijken. (Maar dat veranderd er eigenlijk niets aan dat de strip op zich een klassieker van formaat blijft.) Bijvoorbeeld de pose van Lambik uit die aankondiging en deze frame: Of het andere aankondigingsplaatje Quote Link to comment
Theodoor Posted January 5, 2018 Share Posted January 5, 2018 Klopt. In het laatste nummer van "De Tuftuf Club" (uit 2001) staat hierover een bijdrage van 4 pagina's met nog meer foto's als vergelijkingsmateriaal tussen deze film en "De Ringelingschat". Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Theodoor Posted January 6, 2018 Share Posted January 6, 2018 Op 31/12/2017 om 11:36, Siegfried zei: Speelt zich idd af in Xanten maar is niet het album dat ik zoek. De afbeelding beslaat minstens een halve pagina en het is geen kleurenalbum. Uit de Rode ridder? Ben mij nu al een hele week aan het afvragen welk album Siegfried bedoelt als het niet "De Ringelingschat" is. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Siegfried Posted January 7, 2018 Author Share Posted January 7, 2018 Bedankt voor de input Lefranc. Ik bekijk ze asap. Quote Link to comment
Siegfried Posted January 7, 2018 Author Share Posted January 7, 2018 De prent die ik me herinner komt niet voor in de hier genoemde strips. Misschien stond ze in een speciale uitgave of in een zogenaamd ‘vakantieboek’, een compilatie van verschillende stripverhalen? Quote Link to comment
Recommended Posts