Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (14)] pagina 15 vs. pagina 22


nobody

[Tweede Ronde (14)] pagina 15 vs. pagina 22  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 25-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

zoo.jpg.5fc494caa3eb70b86f99eca5d4dd9a12

 

Mijn gedacht: Een banale tussenpagina in een epos vol prachtige platen. Ik heb ze er toch uitgehaald omwille van de spanning. Manon heeft zich verstopt in de kooi van het sneeuwluipaard omdat er een beeld wordt verkocht en is nukkig. Stom gegeven maar je voelt de spanning oplopen tijdens het bezoekje. Linksboven is alles nog ok. Dan beginnen de zwarte ara's wild uit te slaan, de andere dieren worden wild. De bezoeker wordt angstig. De ocelot toont zijn tanden. Het bewuste beeld kijkt alles stil (met gesloten muil ) aan.  Ze hebben de strijd gewonnen want de bezoekers gaan weg. Rechtsonder zie je de schaduw van Manon als exponent van de pagina als woedende heerseres van de Zoo. Zij is de baas en niet het sneeuwluipaard. Heel leuk is dat de pagina linksboven begint met het sneeuwluipaard en rechtsonder eindigt met Manon in luipaardpositie. Een prachtpagina. Frank grijpt geregeld terug naar deze kaderopbouw waar er in een smal paginabreed kader een non-event alle aandacht krijgt. Zijn handtekening.     

 

Kool Thing

 

 

B

 

Philemon_14_DEF3encore14.jpg.275f57ba3f7

 

Eigenlijk moet je ook de voorliggende pagina en de twee volgende pagina's erbij zien - maar deze scene alleen al zorgde ervoor dat twee stripliefhebbers de handen ineen sloegen om de reeks Philemon vertaald te krijgen. We kozen dan ook niet voor niets voor dit verhaal ("Het vogelverschrikkers Vagevuur") voor de allereerste uitgave. We hadden geen idee of de reeks Philemon opgepikt zou worden, maar wij hadden dan in ieder geval dit album met deze prachtige passage in de boekenkast staan...

 

eriktex

 

Link naar reactie
2 hours ago, The Alderwood said:

Ik snap dat hier niet. De ene dag stemmen jullie voor de lelijkste plaat, dan weer voor de mooiste. Er is geen lijn in te trekken.

Dat is in de post van Kool Thing dus volledig weerlegd. A voor mij, knappe plaat. B vind ik ook wel leuk hoor.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...