nobody Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Tweede ronde. Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Mijn gedacht: Een banale tussenpagina in een epos vol prachtige platen. Ik heb ze er toch uitgehaald omwille van de spanning. Manon heeft zich verstopt in de kooi van het sneeuwluipaard omdat er een beeld wordt verkocht en is nukkig. Stom gegeven maar je voelt de spanning oplopen tijdens het bezoekje. Linksboven is alles nog ok. Dan beginnen de zwarte ara's wild uit te slaan, de andere dieren worden wild. De bezoeker wordt angstig. De ocelot toont zijn tanden. Het bewuste beeld kijkt alles stil (met gesloten muil ) aan. Ze hebben de strijd gewonnen want de bezoekers gaan weg. Rechtsonder zie je de schaduw van Manon als exponent van de pagina als woedende heerseres van de Zoo. Zij is de baas en niet het sneeuwluipaard. Heel leuk is dat de pagina linksboven begint met het sneeuwluipaard en rechtsonder eindigt met Manon in luipaardpositie. Een prachtpagina. Frank grijpt geregeld terug naar deze kaderopbouw waar er in een smal paginabreed kader een non-event alle aandacht krijgt. Zijn handtekening. Kool Thing B Eigenlijk moet je ook de voorliggende pagina en de twee volgende pagina's erbij zien - maar deze scene alleen al zorgde ervoor dat twee stripliefhebbers de handen ineen sloegen om de reeks Philemon vertaald te krijgen. We kozen dan ook niet voor niets voor dit verhaal ("Het vogelverschrikkers Vagevuur") voor de allereerste uitgave. We hadden geen idee of de reeks Philemon opgepikt zou worden, maar wij hadden dan in ieder geval dit album met deze prachtige passage in de boekenkast staan... eriktex Link to comment
sanderg Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Duidelijk A - prachtige pagina! Geweldige sfeerzetting en opbouw.. B doet me weinig https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Dr. Benway Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 A! Schitterend. Mooi ook hoe die rode accenten zijn toegepast. marcelherms.nl Link to comment
Kool Thing Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Ik heb me eens beziggehouden met kijkrichtingen. Altijd tof. Leuk hoe de twee Bolhoeden weg van elkaar kijken en de rest pingpongt. Alles komt samen en vertrekt opnieuw bij het 'banale' tussenstuk van de krijsende ara's. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
sanderg Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 53 minutes ago, The Alderwood said: Ik snap dat hier niet. De ene dag stemmen jullie voor de lelijkste plaat, dan weer voor de mooiste. Er is geen lijn in te trekken. Ik stem altijd voor de mooiste hoor ;-) https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
nobody Posted January 18, 2018 Author Share Posted January 18, 2018 Tis dan ook in Stuuf dat er geen lijn te trekken is. Link to comment
SPeeDy Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 2 hours ago, The Alderwood said: Ik snap dat hier niet. De ene dag stemmen jullie voor de lelijkste plaat, dan weer voor de mooiste. Er is geen lijn in te trekken. Dat is in de post van Kool Thing dus volledig weerlegd. A voor mij, knappe plaat. B vind ik ook wel leuk hoor. Link to comment
Kool Thing Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 1 uur terug, SPeeDy zei: Dat is in de post van Kool Thing dus volledig weerlegd. nog niet eens aan gedacht. Knap opgemerkt Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
esteban² Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Pffffft ... Een sympathiestem voor B dan maar. Zwakke ronde. Link to comment
Prologtec Posted January 19, 2018 Share Posted January 19, 2018 Hier ga ik duidelijk voor A. https://www.2dgalleries.com/profile/KimSt Link to comment
Recommended Posts