Ga naar inhoud

M&F


WVlieg

Recommended Posts

Na een lange tijd van afwezigheid ben ik hier terug. Zij die mij of mijn paginas op Facebook volgen weten dat ik met het verhaal van debuurtpolitiestript gestopt ben en dat er daarna nog een album van S.T.E.R. is verschenen.

 

Ik was al bezig met de voorbereiding voor een 2de S.T.E.R.-album, maar het idee van een politieserie opstarten bleef door mijn hoofd spoken.

 

Na een eerste poging van M&F (in 2014- maar dit is nooit gepubliceerd) en na de poging omtrent de Buurtpolitiestript verhalen is de politiereeks er nu echt. Om een reeks te hebben moeten er natuurlijk meerdere albums volgen, maar intussen is het eerste toch al klaar en zijn we met de voorbereidingen van een 2de deel gestart.

 

 

Dit is de korte inhoud van het eerste album:

Maaike Michiels heeft in een korte tijd (en voor de zoveelste keer) samenwerkingsproblemen met haar mannelijke partner, dit keer is oudgediende Fernand het slachtoffer.Commissaris Willy geeft haar een laatste kans, dit keer met een nieuwe vrouwelijke partner: Fleur Tavernier. Fleur is nieuw in de stad en komt dus in een voor haar nieuw politieteam terecht. Ze maakt kennis met de andere leden van het team (oudgediende Fernand,groentje Michiel, macho Marco,de stille en perfecte-of zo lijkt het toch- agent Fadil) en natuurlijk met Maaike. Het klikt niet echt tussen Maaike & Fleur, al moeten ze leren samenwerken om hun eerste zaak als nieuwe partners tot een goed einde te kunnen brengen. Een jongetje wordt van zijn fiets gereden en raakt gewond. De bestuurder van de auto pleegt vluchtmisdrijf. Fleur komt echter achter meer gegevens omtrent deze man, die vervolgens goed op de rooster wordt gelegd. Maaike is overtuigd van zijn schuld, maar ze houdt ook de ontdekking die collega Fadil heeft gedaan op de plaats van de feiten, voor haar nieuwe partner verborgen. Zal ze de zaak alleen oplossen en haar laatste kans als rechercheur verspelen? Of kunnen de twee uiteindelijk samenwerken en elkaar leren appreciëren als partners? Je leest het in het eerste deel van M&F. 
 

En vanaf nu plaats ik hier ook regelmatig in aflevering het eerste deel van M&F.

1.1.jpg

1.2.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, Hamirubi zei:

The Alderwood durft al eens keet schoppen.

Dit is van een ander niveau dan Menner (en dan Jack Rinsel).

 

Heb inmiddels opgezocht wie met Menner en met Jack Rinsel wordt bedoeld. Moet zeggen dat ik er totaal geen gelijkenissen in zie. Ik snap wel dat het sommigen hun ding niet is, maar voor alles is er een doelgroep en een publiek. Ik ben er ook vrij zeker van dat zowel Menner, Jack Rinsel als ikzelf het gene dat ze maken doen met veel plezier en met hart en ziel. En denk dat dat het voornaamste is. 

En natuurlijk wil je je werk aan zoveel mogelijk mensen tonen en daarvoor is zo een forum best handig. Als er dan kritiek op zou komen-so be it- ,en daar kan ik echt wel mee leven,maar dan liefst wat opbouwende kritiek,want daar kan een tekenaar nog iets mee. En bedankt @Hamirubi: denk dat ik je opmerking wel begrijp! ;-)

Link naar reactie

Nou, om wat meer opbouwend overkomende kritiek te geven (mijn eerdere opmerking was echter niet afbrekend bedoeld) :

 

Aan je inkleuring schort wat vind ik. Die is voor mij te fel en te vloekend. En daardoor lijkt het alsof hetgeen je wit laat eigenlijk nog moet ingekleurd worden. Alsof je pagina's maar half af zijn. Ik denk dat je tekeningen beter tot hun recht zouden komen wanneer je het aantal kleuren wat zou beperken en vooral wat zachtere kleuren zou gebruiken. Of allemaal verschillende tinten van eenzelfde kleur.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Mask zei:

Nou, om wat meer opbouwend overkomende kritiek te geven (mijn eerdere opmerking was echter niet afbrekend bedoeld) :

 

Aan je inkleuring schort wat vind ik. Die is voor mij te fel en te vloekend. En daardoor lijkt het alsof hetgeen je wit laat eigenlijk nog moet ingekleurd worden. Alsof je pagina's maar half af zijn. Ik denk dat je tekeningen beter tot hun recht zouden komen wanneer je het aantal kleuren wat zou beperken en vooral wat zachtere kleuren zou gebruiken. Of allemaal verschillende tinten van eenzelfde kleur.

 

 

 

Bedankt daar kan ik dus wat mee en mss was je vorige opmerking niet afbrekend bedoeld... mijn excuses dus als ik dit verkeerd geïnterpreteerd heb.

Ik moet eerlijk zeggen dat de dingen die ik wit heb gelaten eigenlijk niet wit waren, bijvoorbeeld de gezichten hebben een lichtrozige kleur, maar dat ze hier wit zijn ligt waarschijnlijk aan de scans, die waarschijnlijk op een verkeerde instelling stonden, waardoor de wat lichtere kleuren soms afwezig lijken. Over je opmerking wat betreft verschillende tinten van eenzelfde kleur zal ik in de toekomst zeker rekening proberen mee te houden, maar zoals in de openingspost gemeld is dit album-eerste deel reeds klaar en al in boekvorm uitgegeven (eigen beheer), waardoor ik aan deze tekeningen voor het moment niets meer wil veranderen. Wie weet pas ik het wel aan voor een eventuele 2de druk ;-)

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...