Kristof Berte Posted June 3, 2018 Share Posted June 3, 2018 Toch eventjes ook vermelden op het hoofdforum: Ik veil 5 originele tekeningen, samengesteld door in totaal 35 Belgische en Nederlandse striptekeningen. Onder andere Charel Cambré, Romano Molenaar, Lectrr, Willy Linthout, Stedho, Luc Morjaeu en héél van anderen verleenden hun medewerking. Het is een gezonde mix geworden van een aantal toppers, aanstormend talent en gelouterde amateurs. De veiling dient om de inkleuring van mijn tweede album van Lise op Monstereiland te financieren. Aangezien ik dat niet zelf kan, moet ik het uitbesteden. Inkleurder Tom Metdepenningen levert kwaliteitswerk af en dat moet naar waarde betaald worden. Maar het blijft natuurlijk een groot bedrag. Om de financiële impact enigszins te beperken, heb ik het voorbije jaar 5 stroken samengesteld met originele tekeningen. Je kan ze hieronder terugvinden: Een bod op één van deze stroken bezorgt je niet alleen een uniek kunstwerkje, met ongeziene samenbrenging van Belgische en Nederlandse topauteurs. Je helpt er ook een dankbare tekenaar mee. Bieden maar Bij voorbaat bedankt! Tekening 1: https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429351421.html Patrick Van Oppen, Wim De Leeuw, Mario De Coninck (Aargh), Dirk Van der Auwera (D'Auwe), Steve Van Bael, Romano Molenaar, Patrick Cornelis, Kristof Berte, Tim 'Tibo' Bolssens Tekening 2: https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429353111.html Ivan Adriaenssens, Kristof Berte, Charel Cambré, Yncke Tekening 3: https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429354493.html Luc Morjaeu, Ashwin Visser, Kristof Berte, Lectrr (2x), Mario Boon, Waldo Van Gheluwe, Ivan Bulté, Luc Poets (Poetzarelli) en Marcel Rouffa Tekening 4: https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429356028.html Shirow Di Rosso, Jessica Raes, Kristof Berte, Charel Cambré, Bart Proost, Wouter Van Ghysegem, Veerle Colle en Lük Bey Tekening 5: https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429356871.html Pascal Schokaert, Joey Potargent, Willy Linthout, Stedho, Wilbert van der Steen, Nele Sys, Jan Bosschaert, Jimmy Hostens, Kristof Berte en Christian Verhaeghe Uit respect voor de tekenaars werd een reserveprijs ingesteld. Veiling loopt af op 30/06/2018 om exact 21u. Biedingen die na 21u00 binnenkomen worden niet meer aanvaard. Opgelet: verwerking bij tweedehands.be duurt een aantal minuten. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kristof Berte Posted June 4, 2018 Author Share Posted June 4, 2018 Nog eens allemaal bij elkaar: www.2dehands.be/listuser/9533925/ Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kristof Berte Posted June 10, 2018 Author Share Posted June 10, 2018 Op 9/6/2018 om 09:50, Yncke zei: Bump. O:-) Tnx Op een kleine 10 dagen tijd haalden al 3 van de 5 stroken de reserveprijs. Blijven bieden is de boodschap Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Tweetie Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Op 10/6/2018 om 12:32, Kristof Berte zei: Blijven bieden is de boodschap Zit weinig beweging meer in, kijken hoeveel biedingen er nog komen in twee weken tijd. Waarschijnlijk op 29 juni een paar. Quote Link to comment
Kristof Berte Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 Niet abnormaal dat het de tweede week wat stilvalt. Volgende week nog wat reclame maken en de laatste week verwacht ik nog veel beweging. Maar je doet me wel ergens aan denken. Ik had eigenlijk gedacht om de veiling te laten aflopen in de nacht van 30 juni op 1 juli. Maar mijn omschrijving (Veiling loopt af op 30/06/2018 om exact middernacht) kan natuurlijk ook geïnterpreteerd worden als de nacht van 29 juni op 30 juni. Ik heb weinig of geen ervaring met veilingen. Heb ik dat verkeerd omschreven? Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Tweetie Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 13 uren geleden, Kristof Berte zei: Maar je doet me wel ergens aan denken. Ik had eigenlijk gedacht om de veiling te laten aflopen in de nacht van 30 juni op 1 juli. Maar mijn omschrijving (Veiling loopt af op 30/06/2018 om exact middernacht) kan natuurlijk ook geïnterpreteerd worden als de nacht van 29 juni op 30 juni. Ik heb weinig of geen ervaring met veilingen. Heb ik dat verkeerd omschreven? Je omschrijving is "Veiling loopt af op 30/06/2018 om exact middernacht. Biedingen die 00:00 binnenkomen worden niet meer aanvaard." Ik vind dat als dat de bedoeling was, dat dan de omschrijving verkeerd is. 29 juni op 30 juni is mijns inziens 30 juni 00:00 en 30 juni op 1 juli is 30 juni 24:00. Door het 00:00 zinnetje lijkt het also het de nacht van 29 juni op 30 juni is. Houd het simpel en voorkom misverstanden en maak er gewoon 23:00 van. Quote Link to comment
steelke Posted June 17, 2018 Share Posted June 17, 2018 Die tijdsnotaties kunnen nogal verwarrend/verschillend zijn als je exact middernacht wil bedoelen: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tijdnotatie Volgens mij gaan de meeste klokken bij ons van 23:59:59 over naar 00:00:00 Ik zou persoonlijk een voorbeeld nemen aan Catawiki, waarbij het gros van de veilingen afloopt vanaf 20.00h Dat is geen toeval. Veel mensen zijn op dat moment al/nog thuis en vaak nog wakker ook om op het laatste moment te bieden... Quote Link to comment
fazerco Posted June 17, 2018 Share Posted June 17, 2018 2 uren geleden, steelke zei: Ik zou persoonlijk een voorbeeld nemen aan Catawiki, waarbij het gros van de veilingen afloopt vanaf 20.00h Dat is geen toeval. Veel mensen zijn op dat moment al/nog thuis en vaak nog wakker ook om op het laatste moment te bieden... Hier kan ik het mee een zijn. Quote Link to comment
Kristof Berte Posted June 17, 2018 Author Share Posted June 17, 2018 Dat is een goed punt. Ik pas het nog aan. Als eindtijd ga ik wel 21u pakken, denk ik. Vóór die tijd geraak ik niet achter de computer, en ik wil het natuurlijk wel volgen Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
linthout Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Wat ga je doen met de tekeningen als de reserveprijs niet gehaald wordt? In stukjes scheuren en elke tekenaar zijn eigen stukje teruggeven? Quote Link to comment
Kristof Berte Posted June 18, 2018 Author Share Posted June 18, 2018 Die waar uw tekening opstaat heeft de reserveprijs al gehaald Willy Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Tweetie Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 10 uren geleden, Kristof Berte zei: Dat is een goed punt. Ik pas het nog aan. Als eindtijd ga ik wel 21u pakken, denk ik. Vóór die tijd geraak ik niet achter de computer, en ik wil het natuurlijk wel volgen Heel verstandig. Het is wat duidelijker en de meeste mensen zijn tussen 20:00 en 22:00 thuis en nog niet naar bed, dus 21:00 zit daar mooi middenin. Quote Link to comment
Chia Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 k vind het niet zo een mooie als om op te hangen. Quote Link to comment
Kristof Berte Posted June 18, 2018 Author Share Posted June 18, 2018 1 uur terug, Chia zei: k vind het niet zo een mooie als om op te hangen. Dat mag, er is geen verplichting om te bieden, te kopen of op te hangen Ik vind ze natuurlijk wel mooi, maar voor mij hangt er ook aan elke tekening een verhaal vast. Ikzelf zou ze alleszins stuk voor stuk kunnen ophangen, maar over smaak valt niet te twisten. In elk geval is het een vrij unieke samenwerking tussen verschillende Vlaamse en Nederlandse toppers, jonge talenten en ervaren amateurs en daarvoor alleen al waardevol. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kristof Berte Posted June 25, 2018 Author Share Posted June 25, 2018 De veiling gaat de laatste week in! Loopt af komende zaterdag 30/06 om 21u. Het lijkt me dat de prijzen nog best wat omhoog kunnen www.2dehands.be/listuser/9533925/ Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Tweetie Posted June 25, 2018 Share Posted June 25, 2018 Op 25/6/2018 om 11:25, Kristof Berte zei: De veiling gaat de laatste week in! Loopt af komende zaterdag 30/06 om 21u. Het lijkt me dat de prijzen nog best wat omhoog kunnen De ervaring met veilingen leert dat dat meestal in de laatste uren gebeurt. Quote Link to comment
Kristof Berte Posted June 25, 2018 Author Share Posted June 25, 2018 Ik heb inderdaad van een paar mensen gehoord dat ze gaan wachten tot het laatste moment. Dat brengt wel wat extra stress voor mij mee Maar goed, we zien het wel. Nog een kleine week! Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Chia Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 hoeveel denk je het zal opbrengen? Quote Link to comment
Kristof Berte Posted June 26, 2018 Author Share Posted June 26, 2018 Ik hoopte om voor elke strook te eindigen tussen de 150 en 200 EUR. In mijn wildste dromen kwam ik boven de 1000 EUR uit Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kristof Berte Posted June 29, 2018 Author Share Posted June 29, 2018 Op 26/6/2018 om 14:12, Chia zei: ik wens het voor jou! Thanks! Morgen laatste dag, benieuwd wat er nog komt... Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kristof Berte Posted June 29, 2018 Author Share Posted June 29, 2018 2 minuten geleden, Konincks zei: Waar kan men de kavellijst van de veiling bekijken ? Veiling via tweedehands.be. Alle tekeningen: www.2dehands.be/listuser/9533925/ Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kristof Berte Posted June 30, 2018 Author Share Posted June 30, 2018 Ondertussen haalden alle prenten hun reserveprijs. Ik ben een gelukkige tekenaar Maar er kan altijd nog een beetje bij, bieden tot 21u! Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kristof Berte Posted July 1, 2018 Author Share Posted July 1, 2018 Veiling is intussen afgelopen! Dank aan alle tekenaars, dank aan alle bieders! Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
linthout Posted July 2, 2018 Share Posted July 2, 2018 Ha? Nu worden er ook al posters verkocht met onze tekeningen op... Quote Link to comment
Kristof Berte Posted July 2, 2018 Author Share Posted July 2, 2018 1 uur terug, linthout zei: Ha? Nu worden er ook al posters verkocht met onze tekeningen op... Je hebt gelijk Willy, ik stond er niet bij stil. Ik stuur je even een PB. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Recommended Posts