Ga naar inhoud

Imdb en de teleurgang van forums.


Recommended Posts

En tijdje geleden ben ik begonnen met het Imdb forum te volgen. Wat mij daar opviel was dat er daarop nogal heel wat beledigende taal gebruikt werd en een hoop gedelete posts.

Bleek dat er georganiseerde forum mobs waren die systematisch hun ‘tegenstanders’ door de automatische mod lieten wegstemmen.

Forum is intussen gesloten.

 

Nu hebben de haters zich op de reviews gestort met als gevolg een hoop inhoudsloze haatreviews.

 

De geneugten van het internet.

 

Gelukkig gaat het er op dit forum nog beschaafd aan toe :)

Link naar reactie

IMDB zou gewoon een "Movie Database" moeten worden, zonder meer.  En de regels strenger.  Talloze titels die nog door niemand gezien werden (wegens nog niet verschenen), hebben al tal van stemmen.  Dit door voor- en tegenstanders.  En daarnaast is ook het regulaire stemgedrag eerder iets dat richting pro- en anti-stemmen verschoven is, haast altijd in extremen.  De geloofwaardigheid van die scores is voor mij volledig verdwenen. Door de jaren heen is IMDB een uiterst giftige omgeving geworden.  De forums werden (terecht) gesloten. Nu de reviews nog?  Maar ze kunnen natuurlijk niet meer zonder de gebruikers.  Als die het kanaal niet meer kunnen gebruiken om hun eigen zegje te doen, zal IMDB snel verdwijnen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
15 hours ago, Zwendel said:

En tijdje geleden ben ik begonnen met het Imdb forum te volgen. Wat mij daar opviel was dat er daarop nogal heel wat beledigende taal gebruikt werd en een hoop gedelete posts.

Bleek dat er georganiseerde forum mobs waren die systematisch hun ‘tegenstanders’ door de automatische mod lieten wegstemmen.

Forum is intussen gesloten.

 

Nu hebben de haters zich op de reviews gestort met als gevolg een hoop inhoudsloze haatreviews.

 

De geneugten van het internet.

 

Gelukkig gaat het er op dit forum nog beschaafd aan toe :)

Weer een hoop woorden bijgeleerd.

--------------------------

Niets staat in de weg! :cheerf2:

Link naar reactie
19 hours ago, Zwendel said:

En tijdje geleden ben ik begonnen met het Imdb forum te volgen. Wat mij daar opviel was dat er daarop nogal heel wat beledigende taal gebruikt werd en een hoop gedelete posts.

Bleek dat er georganiseerde forum mobs waren die systematisch hun ‘tegenstanders’ door de automatische mod lieten wegstemmen.

Forum is intussen gesloten.

 

Nu hebben de haters zich op de reviews gestort met als gevolg een hoop inhoudsloze haatreviews.

 

De geneugten van het internet.

 

Gelukkig gaat het er op dit forum nog beschaafd aan toe :)

Niets nieuws onder de binaire zon. Blabbermouth had dit jaren geleden al aan de hand en de commentaarsectie daar deed die van het HLN overkomen als een hoofse liefdesbrief.

 

Op het IMDB ging het overigens al een heel tijdje niet meer fris aan toe. Reviews van Sony over hun eigen films, fanboys die belachelijk hoge scores geven aan hun franchise... Ik ben gestopt met het te volgen.

Link naar reactie

Misschien off-topic, maar lees heel af en toe Twitterberichten en commentaren onder Youtube-clips: het merendeel bestaat uit negatieve reacties. Ook daar zelden opbouwende, positieve response.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...