Ga naar inhoud

Strips Op Het Internet Kopen


Gast Natte aap

Recommended Posts

Gast Natte aap

Ik heb alle draadjes in het algemene forum overlopen, misschien heb ik er over gekeken, maar ik vond geen draadje over het aankopen van strips via internet.

 

Vroeger kocht ik mijn engelstalige strips via bookdepository.com. Maar toen ik vandaag voor Fables Deluxe een vergelijking maakte tussen Amazon en Bookdepo, bleek Amazon een paar euro goedkoper te zijn. Bovendien hoef je geen verzendkosten te betalen als je boven de 25£ koopt. Dus heb ik daar Fables en de eerste vier vagabond Vizbig (die zijn groot formaat) besteld. Dat was toch een tiental euro goedkoper via amazon.

 

Maar toen kwam de monkey uit de sleeve. Die fokkers van Amazon afficheren hun prijzen zonder btw. Dus de rekening liep toch nog een stukje hoger op dan verwacht. Bovendien zijn de wisselkoersen bij Amazon toch iets duurder dan die ik online kon raadplegen. En het bleek uiteindelijk slecht 18 cent goedkoper te zijn dan bookdepo. Toen ik op het knopje "place your order in euro" klikte, kreeg ik niet mijn order in euro te zien zoals ik verwachtte, maar bevestigde ik de aankoop. Dus daar liet ik toch even beet nemen.

 

Uiteindelijk betaalde ik 18 eurocent minder dan bij bookdepo, maar de manier waarop er toch weer niet-geafficheerde kosten bij kwamen, vind ik niet fijn. Ook al heeft amazon dan bookdepo opgekocht en is het hetzelfde bedrijf.

 

Zijn er nog alternatieven? Andere sites die de reper niet kennen?

 

Ik heb altijd goede service van cheap-comics.com gekregen, maar daar wegen de verzendkosten dan weer door op het budget. Dus soms loont het de moeite om via die weg te gaan en soms ook weer niet.

Link naar reactie

Louter ter info: alle zaken die je opnoemt (dat Amazon.co.uk vaak goedkoper is, dat er echter nog belastingen bijkomen en dat er gratis verzonden wordt) is al gezegd geweest in het comics forum.

 

Verder: als je gewoon in pond betaalt heeft Amazon niets te zeggen over de gebruikte wisselkoers. Ik betaal altijd in de munt van de site in kwestie.

Link naar reactie

We hadden deze draad eerder in het comic forum. Maar hier is ook prima. Ik bestel regelmatig via Bookdepostory.com en soms bij Amazon.de. Laatste heeft prijzen in € en snelle verzending en hele goeie verpakking. Bookdepostory heb ik hele goede ervaringen mee, qua prijs en assortiment maar heb geen haast ;)

 

Cheap comics bezoek ik op de beurs 8)

Link naar reactie

Ik wissel even van topic omdat het hier meer thuis hoort, denk ik.

 

Is het normaal dat de verzendingstijd bij The Book Depository zo veel verschilt? Ik had 4 strips besteld, 3 daarvan zijn er druppelsgewijs doorgekomen, na respectievelijk 7, 9 en 11 werkdagen. Tot zover geen probleem. Maar nummer 4 gaat morgen zijn 14e werkdag in. Tijd om contact op te nemen?

Dat is normaal, hoor. Na 3 weken stuur je best een mailtje. Dan sturen ze het opnieuw op of krijg je een refund.

 

Bedoel je drie weken in absolute termen, of in werkdagen? Want de drie weken zijn morgen dus voorbij. Omdat er stond dat verzending meestal 7 tot 10 werkdagen bedraagt, en omdat de rest begin vorige week al is toegekomen, begin ik toch wat ongerust te worden.

 

In ieder geval bedankt voor het antwoord. Ik zal het nog een paar dagen bekijken.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Louter ter info: alle zaken die je opnoemt (dat Amazon.co.uk vaak goedkoper is, dat er echter nog belastingen bijkomen en dat er gratis verzonden wordt) is al gezegd geweest in het comics forum.

 

 

klopt, daarom dat ik ook zei "in het algemene forum" :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

@ natte aap ik meende dat jij een hollander bent dan vallen de verzendkosten toch wel mee die cheap rekent hij staat ook op beurzen afhalen vast wel optie

 

ik woon in Belgie, maar mijn ouders wonen nog in Nederland. Dus die verzendkosten zijn idd niet zo hoog. En soms is het met verzendkosten zelfs nog een beetje goedkoper bij Chris van cheap en dan ga ik daar natuurlijk liever voor. (de laatste tijd vallen zijn promoties voor mij persoonlijk wat tegen, niet mijn smaak, maar vaak zit er wel veel interessant spul tussen zijn promoties en sommige dingen biedt hij goedkoper aan dan amazon of bookdepo)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik wissel even van topic omdat het hier meer thuis hoort, denk ik.

 

 

 

 

Bedoel je drie weken in absolute termen, of in werkdagen? Want de drie weken zijn morgen dus voorbij. Omdat er stond dat verzending meestal 7 tot 10 werkdagen bedraagt, en omdat de rest begin vorige week al is toegekomen, begin ik toch wat ongerust te worden.

 

In ieder geval bedankt voor het antwoord. Ik zal het nog een paar dagen bekijken.

 

ik heb ooit na een week of drie vier een mailtje gestuurd dat het nog niet was toegekomen. Vriendelijke man mailde me terug dat het onmiddellijk opnieuw opgestuurd zou worden of ik mijn geld terug kon krijgen. Ik had beter mijn geld terug gevraagd. Vier dagen later stak het in de bus. En de dag erna nog eentje :)

 

Komt dus wel goed. De service is daar uitstekend (althans, ik heb er voorlopig nog geen slechte ervaringen mee gehad)

Link naar reactie

ik heb ooit na een week of drie vier een mailtje gestuurd dat het nog niet was toegekomen. Vriendelijke man mailde me terug dat het onmiddellijk opnieuw opgestuurd zou worden of ik mijn geld terug kon krijgen. Ik had beter mijn geld terug gevraagd. Vier dagen later stak het in de bus. En de dag erna nog eentje :)

 

Komt dus wel goed. De service is daar uitstekend (althans, ik heb er voorlopig nog geen slechte ervaringen mee gehad)

 

Ik twijfel er niet aan dat hun service heel goed is, 't is eerder De Post die ik niet vertrouw. :e012: Maar dan wacht ik nog wel wat langer vooraleer ik in actie schiet. Ik zou mij schuldig voelen als ze het onterecht opnieuw zouden opsturen of terugbetalen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij zit Comics ook onder het Algemene forum. Ik zie hier drie onderverdelingen: "Algemeen" , "Informatief" en "Zoekertjes" :P

 

ah, ja, op die manier wel ja :)

Link naar reactie
  • 1 month later...
Gast Natte aap

Straf ! In welk land woont u ?

 

ik woon in hetzelfde land als jij en ik heb mijn boeken tot hier toe properkes toegekregen. Maar ik bestel geen eurostrips, dus het plooien van zo'n fables deluxe is al wat moeilijker, dan ga je toch je knietjes mogen gebruiken :)

Link naar reactie

Defecten of kreuken of plooien gelukkig ook nog nooit meegemaakt. En ik bestel heel wat, zowel in Europa als Amerika. Ik heb van Amazon ook nog nooit een boek in een "padded envelope" ontvangen. Bij mij zitten ze altijd in een degelijke kartonnen verpakking

Link naar reactie
Gast Natte aap

Komt het nooit voor dat de rug niet helemaal 100% ok is? Ik ben daar nogal allergisch aan dat de rug niet goed is. Soms is het niet correct geplooid, of is er nog een millimeter van de voorkaft te zien.

 

Daarom dat ik nog nooit een strip via het internet heb aangekocht.

 

ik denk dat jij geen strips via internet moet bestellen, er zal dan altijd wel iets zijn. Zelf kijk ik in de winkel wel of er krassen of de kaft staan, en koop ik de beste van de aanwezige opties, maar verder gaat de dwangneurose niet. Maar ik denk dat je beter niet via internet besteld omdat je dan altijd met het gevoel gaat zitten dat ze de eerste van de stapel nemen en dat jij zelf liever de hele stapel bekijkt om te zien welke de beste is.

Link naar reactie

ik denk dat jij geen strips via internet moet bestellen, er zal dan altijd wel iets zijn. Zelf kijk ik in de winkel wel of er krassen of de kaft staan, en koop ik de beste van de aanwezige opties, maar verder gaat de dwangneurose niet. Maar ik denk dat je beter niet via internet besteld omdat je dan altijd met het gevoel gaat zitten dat ze de eerste van de stapel nemen en dat jij zelf liever de hele stapel bekijkt om te zien welke de beste is.

 

Ik heb toch al behoorlijk wat getrashte boeken mogen ontvangen.  Beste vb. was een - voor mij gesigneerd - boek over Clowes dat helemaal doorweekt was (behoorlijk interessant wat dat met een boek doet). De boekhandel heeft mij toen een nieuw - gesigneerd - exemplaar opgestuurd.  Persoonlijk vind ik dat wat dubbel want ze hadden al veel moeite gedaan om mij dat boek op te sturen en dan maken ze er nog verlies op.  Zeker als je bedenkt dat het waarschijnlijk eerder een fout van een of andere logistieke firma was (pakket zag eruit alsof het een aantal uren in water had gelegen). Ergo er zijn zeker nog eervolle boekhandels. 

Keerzijde van de medaille is dat voor een aantal unieke zaken (die hier niet te krijgen zijn), sommige boekhandels er niet meer aan beginnen om het op te sturen...  

Link naar reactie

Ik had een week geleden idw's ''The monstrous collection'' oversized hardcover gekocht bij amazon.de.

Kwam aan met een scheur in de cover (en een gat in de doos op diezelfde plek), waarschijnlijk door een punt van een andere doos.

 

Klacht ingediend bij amazon, netjes een email terug gekregen dat ik een nieuwe krijg maar wel even de beschadigde terug moest sturen binnen 30 dagen.

Dat was overigens gratis, hoefde alleen iets uit te printen voor op de doos.

Drie dagen later had ik al een nieuwe binnen en in perfecte staat.

 

Vind overigens wel dat amazon.fr beter verpakt dan amazon.de... en cheap-comics is ook altijd netjes verpakt.

Bookdepo komt bijna altijd in een envelop, maar raar genoeg zijn ze tot noch toe altijd goed aangekomen.

 

En ook een aantal keer een stapel losse comics besteld bij mycomicshop (amerika) en dat was heel erg goed ingepakt (ingeseald tussen karton en dan nog in een doos).

Link naar reactie

Ik kreeg laatst een hardcover boek van bookdepository.co.uk. Ze hadden het boek te strak ingepkt in karton waardoor het dustjacket ardig vernaggeld was. Ook had het boek, waarschijnlijk ergens in het traject van de Uk naar mijn voordeur, klem gezeten en was de rug gekraakt.... Maar meestal gaat het wel goed :e002:

Link naar reactie

Ik vraag steeds op voorhand heel specifiek naar de wijze van verpakking en wijs daarbij telkens op de "goede zorgen" van onze Belgische douane- en postdiensten.  Vroeger deed ik dat niet, met vaak minder leuke ervaringen tot gevolg.  Nu ja, ik ben behoorlijk neurotisch wat betreft de staat van mijn collectie, dus het minste deukje is er al eentje teveel. 

Sinds ik expliciet vraag naar de verpakking, heb ik nog maar weinig problemen meegemaakt.  Ik bestel ook heel wat vinyl in het buitenland, en dat spekt de "ervaring".  In elk geval, krijg ik geen antwoord van de verzender/firma in kwestie, dan bestel ik er gewoon niet, en ga ik elders op zoek naar het gezochte.  Ik neem geen risico's meer wat dat betreft, al heb ik nog nooit doorweekte, half verscheurde,... boeken ontvangen.  Maar zoals gezegd, mijn hart slaat al veel sneller tilt.

Wat de douanekosten betreft: nog nooit problemen gehad met boeken, vinyl, dvd's of cd's, wel met al de rest (grotere of afwijkende pakketten).  Blijkbaar is er toch een lichte voorkeur tot inspectie van pakketten met een wat groter of afwijkend formaat. 

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...