Imajica Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Doorgaand met de thread vanaf het 'oude' forum, nu het plaatje wat groter. Misschien dat de figuren nu duidelijker overkomen. Als opmerking staat bij het plaatje dat F'Murrr als enige tekenaar zijn eigen figuur heeft getekend. Ik heb geen idee welk figuur dat dan zou moeten zijn want ik ken F'Murrr niet. Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum Link to comment
Rork Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Van rechts boven naar onderen: Lampil Billie Clifton Dommel Nero Stomp Leonardo Vlinder Katamarom Kramikske Lambik Jansen en Janssen Bizu Sophie Dr Zwitser Marsupilami Grote Smurf Steven Sterk Zwartbaard (Uit Ouwe Niek) een Dalton Jaap De bok zal uit la génie des alpages van F'murr komen. Walter Antraciet Dog Bull Guust Papyrus Over de vetgedrukte namen werd nog gediscussieerd, volgens mij kloppen Bizu en Nero. De bok heeft nog geen naam. Quote Link to comment
TDPB Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 En Walter ook nog natuurlijk. Quote Link to comment
Steven D Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Die Niek van je is eigenlijk Zwartbaard uit de reeks 'Ouwe Niek'. Quote Link to comment
Rork Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Ah, niet het hele topic gelezen. Zwartbaard stond inderdaad genoemd, dacht eerst dat het om de bok ging. Die heeft tenslotte ook een zwarte baard. Post geupdate. Quote Link to comment
Campesino Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 Als opmerking staat bij het plaatje dat F'Murrr als enige tekenaar zijn eigen figuur heeft getekend. Ik heb geen idee welk figuur dat dan zou moeten zijn want ik ken F'Murrr niet. Ik zat zojuist het festival van Seraing te bekijken waar hij komt signeren > Daar staat het volgende: BD : - The Blind (Casterman) - SD - The Chariot staat slipt op het oorlogspad (Vertigo Graphic) - SD - Collectie 16/22 (Dargaud) UITVERKOCHT - SD - Eloge de la Pentitude (Glenat) - SDC - fabels van de prullenbak (Dargaud) - S - De Alpine Techniek (Dargaud) - SDC - De Alpine Engineering - Bêêêêstes van (Dargaud) - SD - De Alpine Engineering - Compleet (Dargaud) - SD - De Alpine Techniek - Beasts Of Ze (Dargaud) - SD - Joan in het nauw gedreven - gevolgd Tim Galerius (Casterman) - SD - Joan of Arc (Casterman) - SD - The Poor Knight (Casterman) - SD - Porfirio en Gabriel (Gallimard ) - SD - Robin Boxes (Gallimard) - SD - Spirella (Khani) - SDC - Tartine of Nails (Dargaud) - SD - Twintig goden is de Synode (Artefact) - SD F'Murrr (Writer, Cartoonist) Zat X Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo ! Link to comment
Kool Thing Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Vandaag nog wat Spirit-strips gelezen, en het reeks Bizu gelezen. Wat is me dit goed bevallen zeg, en het ergste is - pas in deel 4 - had ik door dat Bisous een meisje was.... Die bloemetjeskraag had me nochtans moeten helpen. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Nuwanda Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Niet dat de mannen van de SSZ het evangelie verkondigen, maar in mijn virtueel archief vond ik volgende bijdrage uit 2005 terug. Voor ons (lees: Kontiki, eigentlijk, de Môh-rubriek was helemaal van hem) was het toen al Nero, die je bovenaan ziet. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Goh, daar kroop veel werk in, in die rubriek. Een van de vaststellingen was dat er in stripland zoveel hoofdfiguren rondlopen met ros haar. En ik dat maar bewijzen met een dertigtal scans. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Over Bizu moet je niet discussiëren, 't is hem! Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Hier, som deze maar eens allemaal op. Quote Link to comment
TDPB Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Over Bizu moet je niet discussiëren, 't is hem! Hij draagt nochtans een rokje (net als Wicky de viking) Quote Link to comment
Nuwanda Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Hij draagt nochtans een rokje (net als Wicky de viking) Met carnaval draag ik ook een rokje Quote Link to comment
Rork Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Wie vult aan? (Zie onder voor de bijdragen) 01) Timoer 02) Sheriff Fritz Alwill (Robin Hoed) 03) Snoesje 04) Barney Jordan (Bernard Prince) 05) De Kleine Robbe 06) Roodhaar (Storm) 07) Roodbaard 08) Pijpelijn ( of Suzette zo je wil ) 09) Melisande (gelijknamige reeks) 10) Sarah Spits 11) William 12) Hermelijn (Tijdvogel) 13) Tim (Onnoembaren) 14) Dina 15) ... 16) ... (De Paparazzi) 17) Frommeltje (& Viola) 18) Bernhard Samber 19) Garfield 20) Lanfeust 21) Felix 22) Bollie en billie 23) Sergeant Chesterfield (Blauwbloezen) 24) Kuifje 25) Claire 26) Roodhaar 27) Robbedoes 28) Woogee 29) Roland de Cremer (Duistere Steden, De onzichtbare grens) 30) ... 31) Robin (Sarah & Robin) 32) Joris Jasper 33) Vlieg (Beverpatroelje) 34) Sonny Tucson (Buck Danny) 35) Vaïva Quote Link to comment
Xenophon Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 09) Melisande (gelijknamige reeks) 12) Hermelijn (Tijdvogel) 31) Robin (Sarah & Robin) Quote Link to comment
Daan Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 3 Snoesje? 4 Barney (Bernard Prince) 10 Sarah Spits? 12 Hermelijn (Tijdvogel) 13 Tim (Onnoembaren) 20 Lanfeust 35 Vaïva edit: Hermelijn was ook al gespot door Xenophon 21 is volgens mij een figuur van Tillieux en 34 een van Paape? Quote Link to comment
BVS Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 2 = Fritz 17 = Frommeltje (& Viola) 21 = Felix 28 = Woogee Quote Link to comment
Rork Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Inderdaad snoesje: 34 is van Hubinon 29 komt uit De onzichtbare Grens, ik weet niet hoe de persoon heet Quote Link to comment
lordofindifference Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 33 : Vlieg, van de beverpatroelje 26 : Roodhaar van Aouamri ??? Quote Link to comment
TDPB Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 32: Joris Japser en Robbedoes en de kleine Robbe zijn eigenlijk één personage, niet? Zita kon daar ook nog bij gestaan hebben. En popeye (ook al is dat zelden duidelijk). En de huidige Batwoman. Quote Link to comment
mister o Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 32 joris jasper van mitacq Quote Link to comment
mister o Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 daar was je me net voor tom b Quote Link to comment
BVS Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 euh... 21 is niet Felix van Felix Flux museum maar Felix, getekend door Tillieux Quote Link to comment
BVS Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 26 = op zoek naar de tijdvogel? Quote Link to comment
Rork Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 26 : Roodhaar van Aouamri ??? Volgens mij niet, de kleuring zoals ik die tegenkom is anders. euh... 21 is niet Felix van Felix Flux museum maar Felix, getekend door Tillieux Dat was een eigen toevoeging, te snel en scheef gekeken en inmiddels aangepast. Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 1. Timoer 2. Sheriff Fritz Alwill 3. Snoesje 4. Barney Jordan 5. De kleine Robbe 6. Roodhaar 7. Roodbaard 8. Pijpelijn ( of Suzette zo je wil ) 9. Melisande 10. Sarah Spits 11. William 12. Hermelijn 13. Tim 14. Dina 15. 16. 17. Frommeltje 18. Samber 19.Garfield 20. Lanfeust 21. Felix 22. Bollie en Billie 23. Chesterfield 24. Kuifje 25. Claire 26. 27. Robbedoes 28. Woogee 29. 30. 31. Robin 32. Joris Jasper 33. Vlieg 34. Sonny Tuckson 35. Vaïva Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 16. Komt uit de Paparazzi Quote Link to comment
lordofindifference Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Hey Rork, inderdaad ik twijfel zelf ook heel erg... alleen als ik bovenstaande cover bekijk... Heb ik hier een idee fixe (héhé )- en ben ik een beetje blind voor de verschillen ??? Help ... Quote Link to comment
TDPB Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 30 is dingske uit Jan Kordaat. Gerrit, of iets in die trant. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Zigzaggend van links naar rechts tot het rood voor je ogen wordt: Rij 1: Timoer (Sirius), de sherrif van Nottingham uit Robin Hoed (Turk + de Groot), Snoesje (Macherot), Barney Jordan uit Bernard Prince (Hermann + Greg), De Kleine Robbe (Janry + Tome) Rij 2: Roodhaar uit Storm (Don Lawrence + Martin Lodewijk), Roodbaard (Hubinon + Charlier), Pijpelijn uit Titia en Pijpelijn (Hardy + Yann), Melisande (Clarke + Gilson), Sarah Spits (Wasterlain) Rij 3: William uit Over de Grenzen van de Tijd... (Pont + Abolin/Pont), Hermelijn uit Op Zoek naar de Tijdvogel (Loisel + Le Tendre), Tim uit De Onnoembaren (Conrad + Yann), Dina uit Freddy Lombard (Chaland), Samba Bugatti (Griffo + Dufaux) Rij 4: Paul uit De Paparazzi (Mazel + Cauvin), Frommeltje uit Frommeltje en Viola (Hislaire), Bernard uit Samber (Yslaire), Garfield (Jim Davis), Lanfeust van Troy (Tarquin + Arleston) Rij 5: Felix (Tillieux), Bollie en Billie (Roba), sergeant Chesterfield uit De Blauwbloezen (Lambil + Cauvin), Kuifje (Hergé), Claire (Robert van der Kroft + Wilbert Plijnaar/Jan Van Die) Rij 6: Roodhaar (Aouamri + Tarvel), Robbedoes (Janry + Tome), Woogee (Benn), Roland De Cremer uit De Onzichtbare Grens (Schuiten + Peeters), Gerrit uit Jan Kordaat (Jijé) Rij 7: Robin uit Sarah & Robin (Steven Dupré) , Joris Jasper en Vlieg uit De Beverpatroelje (MiTacq + Charlier), Tuckson uit Buck Danny (Hubinon + Charlier), Vaïva uit Drie Grijze Haren (Hausman + Yann) Quote Link to comment
mister o Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 16. Komt uit de Paparazzi in robbedoes 3138 uit1998 album 233 heet hij klaas Quote Link to comment
Nuwanda Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Volgende: He, jij hebt hetzelfde archief als ik! Die poster van Guarnido voor dat stripfestival mag de volgende zijn... Quote Link to comment
Skinny Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Jolly Jumper Goku Obelix Dommel Marsupilami Grote smurf Mickey Mouse Wiske Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 He, jij hebt hetzelfde archief als ik! Die poster van Guarnido voor dat stripfestival mag de volgende zijn... Héhé, daar moet ik nog de grotere en ingekleurde versie van terugvinden. Quote Link to comment
retep Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Billy the cat Billy Soda BenM Theodoor Cleysters Spoon of White ? Blutch Bloks Rik R Marine Jojo De Kat kleine Robbe Melisande Rocky Hugo met beer Guust flaters wagentje Quote Link to comment
Nuwanda Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Niet dat de mannen van de SSZ het evangelie verkondigen, maar in mijn virtueel archief vond ik volgende bijdrage uit 2005 terug. Voor ons (lees: Kontiki, eigentlijk, de Môh-rubriek was helemaal van hem) was het toen al Nero, die je bovenaan ziet. BTW: heb ik dat nu goed gedaan door die tekening eerst in de galerij te zetten? Of had ik het anders (niet zelf over webspace beschikkende, alleszins) moeten doen? Quote Link to comment
Xenophon Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 in robbedoes 3138 uit1998 album 233 heet hij klaas De uitgebreide stripkennis van sommige hier blijft me verbazen. Quote Link to comment
Nuwanda Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Hugo met beer De beer heet Biscoto (en Narcisse staat er ook nog bij) Quote Link to comment
Nuwanda Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Wie weet trouwens de tekenaar? Edit: ja laat maar - staat in bestandsnaam Quote Link to comment
Recommended Posts