Ga naar inhoud

Die Met Die Helm En Andere Figuren


Imajica

Recommended Posts

Doorgaand met de thread vanaf het 'oude' forum, nu het plaatje wat groter. Misschien dat de figuren nu duidelijker overkomen.

Als opmerking staat bij het plaatje dat F'Murrr als enige tekenaar zijn eigen figuur heeft getekend. Ik heb geen idee welk figuur dat dan zou moeten zijn want ik ken F'Murrr niet.

 

walter.jpg

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Van rechts boven naar onderen:

 

Lampil

Billie

Clifton

Dommel

Nero

Stomp

Leonardo

Vlinder

Katamarom

Kramikske

Lambik

Jansen en Janssen

Bizu

Sophie

Dr Zwitser

Marsupilami

 

Grote Smurf

Steven Sterk

Zwartbaard (Uit Ouwe Niek)

een Dalton

Jaap

 

De bok zal uit la génie des alpages van F'murr komen.

 

Walter

 

Antraciet

Dog Bull

Guust

Papyrus

 

Over de vetgedrukte namen werd nog gediscussieerd, volgens mij kloppen Bizu en Nero. De bok heeft nog geen naam.

Link naar reactie
Als opmerking staat bij het plaatje dat F'Murrr als enige tekenaar zijn eigen figuur heeft getekend. Ik heb geen idee welk figuur dat dan zou moeten zijn want ik ken F'Murrr niet.

 

Ik zat zojuist het festival van Seraing te bekijken waar hij komt signeren > Daar staat het volgende:

 

BD : - The Blind (Casterman) - SD - The Chariot staat slipt op het oorlogspad (Vertigo Graphic) - SD - Collectie 16/22 (Dargaud) UITVERKOCHT - SD - Eloge de la Pentitude (Glenat) - SDC - fabels van de prullenbak (Dargaud) - S - De Alpine Techniek (Dargaud) - SDC - De Alpine Engineering - Bêêêêstes van (Dargaud) - SD - De Alpine Engineering - Compleet (Dargaud) - SD - De Alpine Techniek - Beasts Of Ze (Dargaud) - SD - Joan in het nauw gedreven - gevolgd Tim Galerius (Casterman) - SD - Joan of Arc (Casterman) - SD - The Poor Knight (Casterman) - SD - Porfirio en Gabriel (Gallimard ) - SD - Robin Boxes (Gallimard) - SD - Spirella (Khani) - SDC - Tartine of Nails (Dargaud) - SD - Twintig goden is de Synode (Artefact) - SD

F'Murrr

(Writer, Cartoonist) Zat X

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Wie vult aan? (Zie onder voor de bijdragen)

 

01) Timoer

02) Sheriff Fritz Alwill (Robin Hoed)

03) Snoesje

04) Barney Jordan (Bernard Prince)

05) De Kleine Robbe

 

06) Roodhaar (Storm)

07) Roodbaard

08) Pijpelijn ( of Suzette zo je wil )

09) Melisande (gelijknamige reeks)

10) Sarah Spits

 

11) William

12) Hermelijn (Tijdvogel)

13) Tim (Onnoembaren)

14) Dina

15) ...

 

16) ... (De Paparazzi)

17) Frommeltje (& Viola)

18) Bernhard Samber

19) Garfield

20) Lanfeust

 

21) Felix

22) Bollie en billie

23) Sergeant Chesterfield (Blauwbloezen)

24) Kuifje

25) Claire

 

26) Roodhaar

27) Robbedoes

28) Woogee

29) Roland de Cremer (Duistere Steden, De onzichtbare grens)

30) ...

 

31) Robin (Sarah & Robin)

32) Joris Jasper

33) Vlieg (Beverpatroelje)

34) Sonny Tucson (Buck Danny)

35) Vaïva

Link naar reactie

1. Timoer

2. Sheriff Fritz Alwill

3. Snoesje

4. Barney Jordan

5. De kleine Robbe

6. Roodhaar

7. Roodbaard

8. Pijpelijn ( of Suzette zo je wil )

9. Melisande

10. Sarah Spits

11. William

12. Hermelijn

13. Tim

14. Dina

15.

16.

17. Frommeltje

18. Samber

19.Garfield

20. Lanfeust

21. Felix

22. Bollie en Billie

23. Chesterfield

24. Kuifje

25. Claire

26.

27. Robbedoes

28. Woogee

29.

30.

31. Robin

32. Joris Jasper

33. Vlieg

34. Sonny Tuckson

35. Vaïva

Link naar reactie

Zigzaggend van links naar rechts tot het rood voor je ogen wordt:

Rij 1: Timoer (Sirius), de sherrif van Nottingham uit Robin Hoed (Turk + de Groot), Snoesje (Macherot), Barney Jordan uit Bernard Prince (Hermann + Greg), De Kleine Robbe (Janry + Tome)

Rij 2: Roodhaar uit Storm (Don Lawrence + Martin Lodewijk), Roodbaard (Hubinon + Charlier), Pijpelijn uit Titia en Pijpelijn (Hardy + Yann), Melisande (Clarke + Gilson), Sarah Spits (Wasterlain)

Rij 3: William uit Over de Grenzen van de Tijd... (Pont + Abolin/Pont), Hermelijn uit Op Zoek naar de Tijdvogel (Loisel + Le Tendre), Tim uit De Onnoembaren (Conrad + Yann), Dina uit Freddy Lombard (Chaland), Samba Bugatti (Griffo + Dufaux)

Rij 4: Paul uit De Paparazzi (Mazel + Cauvin), Frommeltje uit Frommeltje en Viola (Hislaire), Bernard uit Samber (Yslaire), Garfield (Jim Davis), Lanfeust van Troy (Tarquin + Arleston)

Rij 5: Felix (Tillieux), Bollie en Billie (Roba), sergeant Chesterfield uit De Blauwbloezen (Lambil + Cauvin), Kuifje (Hergé), Claire (Robert van der Kroft + Wilbert Plijnaar/Jan Van Die)

Rij 6: Roodhaar (Aouamri + Tarvel), Robbedoes (Janry + Tome), Woogee (Benn), Roland De Cremer uit De Onzichtbare Grens (Schuiten + Peeters), Gerrit uit Jan Kordaat (Jijé)

Rij 7: Robin uit Sarah & Robin (Steven Dupré) , Joris Jasper en Vlieg uit De Beverpatroelje (MiTacq + Charlier), Tuckson uit Buck Danny (Hubinon + Charlier), Vaïva uit Drie Grijze Haren (Hausman + Yann)

Link naar reactie

Niet dat de mannen van de SSZ het evangelie verkondigen, maar in mijn virtueel archief vond ik volgende bijdrage uit 2005 terug. Voor ons (lees: Kontiki, eigentlijk, de Môh-rubriek was helemaal van hem) was het toen al Nero, die je bovenaan ziet.

BTW: heb ik dat nu goed gedaan door die tekening eerst in de galerij te zetten? Of had ik het anders (niet zelf over webspace beschikkende, alleszins) moeten doen?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...