Yncke Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Eerste kwartfinale Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Nero, de Brollebril. SPeeDy B Het album start midden in de nacht wanneer professor Gobelijn een nieuwe uitvinding gerealiseerd heeft. Hij roept Jommeke en Flip om de uitvinding te testen. Het is een wijsheidsdrank die kinderen slim moet maken zodat ze niet meer naar school moeten, maar hun kindertijd ten volle kunnen beleven. De testresultaten bij Jommeke zijn verbluffend. Ze besluiten het middel in de waterleiding door te draaien zodat alle kinderen slim zullen worden. De gevolgen blijven niet uit. Alle schoolkinderen worden slimmer dan hun leerkrachten waardoor de scholen dienen te sluiten. Prologtec yncke.be Link to comment
Zwendel Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Is een uitvinding waarbij mensen gedwongen worden om zich publiek uit te kleden wel verantwoord in deze tijden? Link to comment
Vittorio Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 17 minuten geleden, Zwendel zei: Is een uitvinding waarbij mensen gedwongen worden om zich publiek uit te kleden wel verantwoord in deze tijden? Het water vergiftigen waardoor kinderen hun kinderlijke onbevangenheid verliezen, lijkt me dan weer een oorlogshandeling dus dan toch maar liever de brollebril. Link to comment
esteban² Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Hm. Kiezen blijkt moeilijker dan gedacht. Ik ga er nog even over nadenken. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
SPeeDy Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Kinderen Baas is een fantastisch goede strip, maar de uitvinding keert wegens zijn nevenwerking eigenlijk gewoon de rollen om (kinderen worden direct volwassen, behalve fysiek, en omgekeerd voor volwassenen) => wat heeft die uitvinding dan eigenlijk bereikt? Juist: niets. En die Brollebril: nee, da's ethisch uiteraard niet verantwoord. Maar veel uitvindingen zijn dat niet (ik noem er maar 1: de atoombom...). Maar 't is wel vernuftig en daar draait dit tornooi toch om? Link to comment
Yncke Posted January 15, 2020 Author Share Posted January 15, 2020 Als volwassene terug naar de kindertijd: count me in! yncke.be Link to comment
sporoi Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 9 uren geleden, Vittorio zei: Het water vergiftigen waardoor kinderen hun kinderlijke onbevangenheid verliezen, lijkt me dan weer een oorlogshandeling dus dan toch maar liever de brollebril. Have you ever seen a Commie drink a glass of water? Link to comment
SPeeDy Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 21 hours ago, Yncke said: Als volwassene terug naar de kindertijd: count me in! Valt ook iets voor te zeggen . Maar niet te lang... Link to comment
Vittorio Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 14 uren geleden, Spiro zei: Have you ever seen a Commie drink a glass of water? Do you realize that fluoridation is the most monstrously conceived and dangerous Communist plot we have ever had to face? Link to comment
Recommended Posts