Ga naar inhoud

Facebook Stripquiz Beeldkwartier Op Vrijdag 17 Mei


Recommended Posts

Op vrijdag 17 mei as organiseert Beeldkwartier vzw opnieuw een stripquiz. Deelnemen is volledig gratis. Bovendien hoeft u zich voor één keer niet te verplaatsen naar het verre Roeselare, maar kunt u gewoon thuis blijven. Inderdaad, onze 13de stripquiz kan je gewoon thuis spelen, bij vrienden, op café of zelfs in je favoriete stripspeciaalzaak. Het is namelijk een live facebookquiz!

Hoe moet ik dat zien?

Simpel. Je wordt het liefst vandaag nog fan van de facebookpagina van Beeldkwartier vzw (
http://www.facebook.com/beeld.kwartier.7  LET OP : NIEUW ADRES !! ). Een week vooraf sturen we al onze leden een vriendschapsverzoek om deel te nemen aan de quiz. Op vrijdag 17 mei kruip je achter je PC. Om 20.30 uur stipt wordt de eerste vraag op u losgelaten. Eén minuut later de tweede. En zo gaat dat elke minuut door. Om 21.30 uur zijn onze vragen op, en heb je nog maximaal 30 minuten om je antwoorden per mail naar ons door te mailen. Alle mails die ons na 22.00 uur bereiken, tellen we niet meer mee. Terwijl de jury corrigeert, worden de juiste antwoorden onder elke vraag gepost. En wat later wordt de winnaar virtueel gevierd met een virtuele fles champagne.

Ja maar, dat betekent dat je kan spieken!

Inderdaad. Je mag tijdens de quiz alle mogelijke hulplijnen gebruiken. Uw eigen stripcollectie, oompje google en waarom zou je niet simultaan chatten of skypen met die ene stripkenner die toevallig die dag in Patagonië zit. Je kan natuurlijk ook ouderwets afspreken met enkele vrienden bij u thuis. > Oh ja, er is nog één belangrijk gegeven : Zorg dat je die avond een zak chips ( merk en smaak zijn vrij ) en twee pilsjes of sterker bier bij de hand hebt.

Euh... genoteerd. Zijn de vragen dan moeilijk?

Ja en neen. Hoe meer je kent, hoe minder je moet opzoeken. We geven bijvoorbeeld de volgende vraag: Welke stripfiguur heeft een cocker spaniel als huisdier? Sommige gaan direct kunnen zeggen dat dit Bollie is. Andere gaan misschien links en rechts moeten opzoeken dat een cocker een hond is of zich afvragen wie nu Billie en wie Bollie is. Net zoals in een normale quiz win je tijd als je meer weet. Nogmaals, niets weerhoudt u ervan om een (virtueel) team samen te stellen.

Is er nog iets dat we moeten onthouden?

Misschien een tip voor de facebook-stripquiz. Ik zou alleszins aanraden om die avond de instellingen van je facebook tijdelijk te wijzigen zodat dat je geen mails van Beeldkwartier Stripquiz in je mailbox ontvangt. We vrezen dat er nogal gezeverd gaat worden onder iedere vraag die we gaan stellen. En als je al die spontane vreugdeuitbarstingen bij het lezen van alweer een mooie vraag, in je mailbox gaat ontvangen, bestaat de kans dat je delete-toest oververhit gaat geraken. Maar wat doet het er eigenlijk toe. Bij ons weten is dat de tweede keer dat er zo'n facebookquiz wordt opgezet. De deelnemers die de eerste versie hebben overleefd, zijn nog altijd niet bekomen van de stress en het lachen. Er kan en zal dus van alles fout gaan, maar laat dit net de charme van de avond uitmaken.

 

Tot ziens !!!

 

534275_154305898071651_588788272_n.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Welke forumleden nemen deel? Ik alvast zeker...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Eh...hoe wordt je fan van een facebookpagina? Door op "vind ik leuk" te klikken? Want die knop zie ik vreemd genoeg niet op jullie pagina. Alleen "vriend toevoegen" maar dat lijkt me niet juist want dan kunnen jullie mij geen vriendschapverzoek sturen dus een beetje uitleg zou fijn zijn. Ik ben nog maar een FBnewbie die het nog allemaal niet zo goed snapt. :e008:

 

Btw: Gaaf idee die FBquiz. ik ben dol op quizzen maar om daarvoor nu helemaal af te reizen naar Belgie is mij vaak een beetje te prijzig dus zo'n Facebookquiz is ideaal voor mij. Ik vrees wel dat mijn stripkennis ernstig te kort zal schieten maar ala tis voor de lol. Tegen de tijd dat ik 40.000 strips in mijn kast heb staan doe ik nog wel eens mee om te winnen. :e012:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Liep vorige keer compleet in het honderd bij mij: veel te trage pc en dito internet. En inderdaad enorm stresserend: het was echt zoeken naar de vragen doorheen het spervuur van de berichtjes van de deelnemers, en dat alles in een hels tempo. Eigenlijk waren de antwoorden makkelijker te vinden dan de vragen. Maar wel een heel leuk initiatief. Ik probeer me opnieuw vrij te houden.

Link naar reactie

Stress, stress,... Wij hebben ons vanaf de zijlijn goed geamuseerd. Enkel het verbeteren moest aan een hels tempo gebeuren.

 

Je moet een beetje zien als de quiz "Twee voor twaalf"; Hoe minder je je bibliotheek of google nodig hebt, hoe relaxer het wordt. LOL. Vergeet niet dat je nog een half uur hebt, nadat alle vragen zijn gesteld.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Welke forumleden nemen deel? Ik alvast zeker...

Zal dan toch niet kunnen deelnemen, wegens niet in het land op dat moment (en dus waarschijnlijk ook geen tijd). Volgend jaar dan maar zeker?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Doen er eigenlijk Nederlandse forummers mee? Anders gooien we alle vragen over Nederlandse stripauteurs overboord

Mes oui! Je suis Hollandais! Maar je mag evengoed de vragen over Nederlandse stripauteurs eruit gooien. Bahleve Henk Kuijpers ben ik neit erg thuis in 'Ollandse strip. :e012:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Mes oui! Je suis Hollandais! Maar je mag evengoed de vragen over Nederlandse stripauteurs eruit gooien. Bahleve Henk Kuijpers ben ik neit erg thuis in 'Ollandse strip. :e012:

Hollands zei je toch hé? Mooie manier om dat te bewijzen, lol ;)

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Voila, de laatste rechte lijn is ingezet. Geinteresseerde kwissers zorg dat jullie een vriendschapsverzoek hebben verstuurd naar Beeld Kwartier 

(http://www.facebook....eeld.kwartier.7 ). Volgende week krijgen jullie dan een uitnodiging om toe te treden tot de besloten groep 'Stripkwis Beeldkwartier 2013' . Enkel degene die dit aanvaard hebben, kunnen deelnemen en zien de vragen.  

 

We beginnen stipt om 20.30 uur. Iedere minuut-anderhalve minuut wordt er een vraag op je losgelaten. Vergeet dus niet te refreshen, en eventueel de chatberichten te lezen! Na de laatste vraag is er nog 30 minuten tijd om wat op te zoeken. Hierna worden de antwoorden per mail doorgestuurd naar het email-adres dat we dan bekend gaan maken. Terwijl we naarstig verbeteren, worden de antwoorden gegeven, en zal er ongetwijfeld weer veel gezeverd worden op elke post. :-)

 

Het einde wordt voorzien rond 22.45 uur.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...