cinco Posted November 1, 2020 Author Posted November 1, 2020 Op vele vlakken staat de Joaquin Phoenix-Joker mijlenver af van elke voorgaande versie van Joker, in om het even welk medium. Maar toch is het een superfascinerende vertolking. Quote
P. Saiko Posted November 1, 2020 Posted November 1, 2020 Even getwijfeld (tussen Phoenix en Ledger), maar voor Ledger gegaan omdat hij net dat meer ongrijpbare en chaotische vertolkte, waar Phoenix meer menselijk bleef. En, geef toe, Ledger in verpleegsteruniform met ontploffing op de achtergrond, was een mooi comic moment.. Quote
Timothy van Damme Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 Ik ga niet kiezen, want ze hebben allemaal hun charme (Leto nog niet gezien). Cesar Romero was perfect voor de campy serie (inclusief de overgeschilderde snor die hij weigerde af te scheren) Toen Batman verscheen kon ik me niet voorstellen dat iemand ooit een betere Joker zou zijn dan Jack Nicholson. De perfecte mix tussen waanzinnig en grappig. Vervolgens kwam Heath Ledger die er meer een duistere, chaotische versie van maakte, die perfect in Nolans versie paste. De aankondiging van Joaquin Phoenix kwam dan ook veel te vroeg. Maar ik had het mis, want met nog meer realisme wist ook hij een doodenge versie van de clown neer te zetten. Quote
Richard Boom-vavavoom Posted July 24, 2024 Posted July 24, 2024 tsja... tim burton's versie was waanzinnig. Jack Nicholson op zijn best. Phoenix is bijna niet te vergelijken... maar is ook briljant in zijn eigen universum Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Recommended Posts