Ga naar inhoud

de 3 favoriete Rode Ridders sinds de restyling (poll)


cinco

De Rode Ridder  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw 3 favorieten sinds de restyling

    • De uitverkorene
    • De gevangene
    • De Hellemond
    • Het eindeloze eiland
    • De vuurproef
      0
    • De heks en Merlijn
      0
    • Het offer
    • De onmogelijke opdracht
    • De hellehond
    • De slavin
    • De razende magiër
      0
    • Het bloedkleed
    • De laatste waarschuwing
      0
    • De vervloekte talisman
      0
    • Een zachte dood
    • De moordaanslag
    • Gedoemd
      0
    • Mordred
      0
    • De mayameester
      0


Recommended Posts

Dit wordt moeilijk voor mij, aangezien er voor mij geen enkel album is dat er echt uitspringt. Het tekenwerk van Fabio Bono is uitstekend, maar de scenario's van Legendre zijn flinterdun. 'Er wordt gewerkt naar iets groters' hoor je dan steeds. Jammer genoeg is dat groters na al die jaren ondertussen nog steeds onbestaande en sleept het verhaal zich album na album steeds voort. En in het laatste album laat hij dan ook nog eens Malfrat opnieuw opdraven ... pfff.

 

Ik zal de 19 albums eens opnieuw ter hand nemen om te zien of er iets echt uitspringt. Iets wat bij alle vorige incarnaties van de reeks (Vandersteen + studio / Biddeloo / Scholz + Lodewijk / Scholz solo) wel makkelijk kon.

Link naar reactie

Moeilijk. Ik heb ze allemaal gelezen, maar als tussendoortje. De scenarios blijven vrij zwak. Echt geen echte uitspringers, ook omdat de scenarist om de paar albums van idee verandert of onnodig mysterieus doet over niets. Als ik toch mag uitkiezen, alles waar Malfrat niet in zit. Dat zullen er niet zo veel zijn, maar zo'n zwak geschreven karakter zo overdadig veel gebruiken, dat was er echt over.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Als liefhebber en kenner (al 50 jaar!) van de Rode Ridder heb ik het een tijdje aangekeken. Ik ben en blijf van mening dat de uitgever beter met een nieuwe en andere reeks had kunnen beginnen met Bono en Legendre. Ik vind sommige albums best aardig, maar ik herken er totaal niet onze rode held in. Best wel jammer.

Link naar reactie

Ik ben al van kleinsafaan grote fan van de Rode ridder. Als kind keek ik er echt naar uit wanneer het nieuwste album in de winkel lag. Voor mij zijn de beste strips qua tekeningen en verhaal die tussen de 70 en 130. Met De barbaar, De Monsterman, In de witte hel, Vrykolakas, Heer der poorten, Xanador, Ninja, De levende doden,De overlevenden,... als uitschieters. Na de dood van Karel nam Claus de reeks over en die deed dit best wel ok.

Nu zetten Bono en Legendre de reeks voort. De tekeningen vallen best wel mee en zijn modern. Helaas zijn de verhalen saai en slaapverwekkend. Vroeger maakte Karel verhalen over monsters en demonen, nu maakt Legendre verhalen over stieren. Er wordt zogezegd gewerkt naar iets groots, maar dat zou na negentien verhalen al duidelijk mogen worden of zelfs afgerond worden. Voor mij mag er een andere scenarist komen, die de rode ridder weer doet zwerven en avonturen beleven. Onze rode held verdient beter...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...