Ga naar inhoud

Betaalbaar, digitaal EN legaal strips lezen


Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een betaalbare en legale oplossing om digitaal strips te lezen.
Vooral om even te doornemen om dan te beslissen of ze in in m'n verzameling zouden passen.
Ik zou nu bijv. graag bekijken wat de rol van Brugge is in de strip 'Het geheim van Matsuoka', ik heb die ooit gehad als kind maar is verdwenen.

Ik ben nog altijd sterk voorstander van papier voor strips en boeken die veel foto's of graphics bevatten.

 

Ik ben een site tegenkomen die spreken over torrents, usenet en IRC. Ook een site die illegale usenetdownloads aanbiedt tegen betaling.

Uit m'n ervaring met 'bommanews' en IRC vroeger (ondertussen waarschijnlijk 15 jaar geleden) weet ik dat die heel onbetrouwbaar zijn.
Tenzij je een heel netwerk uitbouwt en zelf content deelt als tegenprestatie.
Ik blijf tegenwoordig liever weg van dergelijke underground zaken.

Bestaat er een betaalbare manier om strips te lezen waar de auteurs effectief ook iets aan verdienen?
Via Google en Amazon is er wel wat beschikbaar maar lijkt me niet echt uitgebreid.

Gelieve in de reacties geen specifieke sites te vernoemen met illegale content, ik wil geen reclame maken!

Link naar reactie
  • Bertjeuh changed the title to Betaalbaar, digitaal EN legaal strips lezen

Ik neus weleens rond op www.izneo.com.

Om mij vooral te verbazen dat heel hc’s daar voor hele interessante prijzen worden aangeboden.

Daarnaast ook interessant om te zien wat er in het engels beschikbaar is. Zeker voor in NL vertaling stopgezette reeksen.

Ik dacht zelfs te begrijpen dat er daar ook iets te doen is met een maandelijks abonnement. Dat is natuurlijk ook super interessant.

Groot nadeel blijft natuurlijk het formaat. Op de ipad een strip lezen vraagt toch nog wel om een forse investering voor een groter formaat ipad. 

Tot op heden ben ik nog niet verder gekomen dan wat neuzen. Het digitale vind ik toch wat eng, zal wel een leeftijds dingetje zijn. 

Deel gerust jouw ervaringen?

Link naar reactie

Ik heb ook een account op Izneo, met een 100-tal strips in mijn bibliotheek.

Het is altijd wachten tot er deals zijn, en in dat geval is het dikwijls wel de moeite.

 

Ik gebruik Izneo ook gewoon om te lezen via mijn pc-beeldscherm, dus via de website i.p.v. de app. Handig ook om plaatjes of details uit stripverhalen te kopiëren en bijvoorbeeld in stripquizzen te gebruiken: zie vb.

 

Link naar reactie

@Bertjeuh Als het voor selectie is, op Izneo kan je van elk album een tiental pagina's in preview lezen voor je koopt.

Een alternatief daarvoor zijn de previews op stripspeciaalzaak.Be.

Voor de nog te verschijnen vertalingen kan je ook kijken op bdfugue.com naar de Franstalige previews. Het leuke aan Izneo is dat je daar ook de Franstalige, Engelstalige en Duitse strips terug vindt, met eveneens previews. Dat is allemaal gratis. Je kan daarna kiezen om de strip digitaal te kopen of niet. Izneo heeft ook een serie tijdschriften in portfolio waarop je kan abonneren, of gelijkaardig previewen. Het Netflix-achtig abonnement dat ze aanbieden is enkel in het Frans meen ik. Het heeft ook niet de laatste strips.

,

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...