Ga naar inhoud

Flemish moral comics


Lava

Recommended Posts

De reeks korte verhalen werden ooit gepubliceerd op een forum in hun ruwe vorm, maar zijn nu aangepast en geredigeerd. Nu te koop voor de prijs van een enkeltje Zandvliet. De albums zijn in Donald Duck formaat en variëren van 24 tot 32 bladzijden. 18 kortverhalen in 7 albums.

 

ThoguMaquah 1

ThoguMaquah 3

ThoguMaquah 4

ThoguMaquah 5

ThoguMaquah 7

ThoguMaquah 8

 

Alternatieve titel: Flemish moral comics

 

Wikisage; Maät (stripfiguur)                                                                                

 

                                                                                                   1806204410_flemischmoralcomics.thumb.png.f80e729ec29d39668eb28e9465d4e2cf.png

Spoiler

 

 

Link naar reactie
22 uren geleden, Spiro zei:

Buiten de frontpagina's van de boekjes (mooi getekend weliswaar maar die me eigenlijk weinig bekoren)  weinig info over de inhoud, buiten de wat cryptische tekst op Wikisage. Voorbeeldpagina's bv. zouden misschien mensen over de streep helpen.

 

 

UPDATE 21.32 uur

Laat maar, blijkbaar is het het droppen van een post en wegwezen.

Vergeef me als ik niet overal direct op antwoord.
Normaal zijn er acht bladzijden om in te kijken, en 
daarmee zou het af zijn. Niet dus blijkbaar. 
Bedankt om het ter attentie te brengen.
'k Heb nog geen url voor afbeeldingen, dus dat wordt effe wachten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Is er ook schetsmateriaal te zien? Altijd interessant om te zien hoe de uiteindelijke tekeningen tot stand komen.

 

Alles zit tekentechnisch wel goed in elkaar vind ik.

Link naar reactie
17 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Is er ook schetsmateriaal te zien? Altijd interessant om te zien hoe de uiteindelijke tekeningen tot stand komen.

 

Alles zit tekentechnisch wel goed in elkaar vind ik.

Echt schetsen doe ik niet. Ik teken dat ineens, tenzij het realistische figuren moeten zijn. Vroeger wilde ik dit met een penseel doen, maar daar ben ik snel van afgestapt.voorbeeld.thumb.jpg.6e9ceb779e6cc8a7784c295f24c8dcf7.jpgscan1.thumb.jpg.750c93476f7580234d6398635aacb7ed.jpgscan4.thumb.png.632a2e9062def29b6e645f03d8cf8602.png

Link naar reactie
7 uren geleden, Kristof Berte zei:

Tof stijltje en inkleuring. Op't eerste zicht meer geschikt voor illustraties en grafisch werk, maar de platen zijn zeker leesbaar. Het werkt wel.

 

Ik zou wel nog een goed nadenken over het font en de manier van letteren, daar is nog zeker vooruitgang in te maken.

Het is een bekend probleem dat de letters bij het schalen onduidelijk kunnen worden. Daarom heb ik de tekst mee opgenomen in een masker. Het wordt dan dieper zwart. myth.thumb.png.657548075c9c2c3a5a1e18069af83ed8.pngDeze heb ik achteraf opnieuw gedaan.

Maar de vraag is inderdaad wat het beste is.

Link naar reactie
  • 1 year later...
On 4/12/2021 at 1:04 PM, Kristof Berte said:

Tof stijltje en inkleuring. Op't eerste zicht meer geschikt voor illustraties en grafisch werk, maar de platen zijn zeker leesbaar. Het werkt wel.

 

Ik zou wel nog een goed nadenken over het font en de manier van letteren, daar is nog zeker vooruitgang in te maken.

Ik begrijp nu pas het commentaar. Ik heb dit uit de verkeerde doos gepost.

003.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...