cinco Posted July 5, 2021 Author Share Posted July 5, 2021 voorlopige conclusie: De oude covers halen het met gemak van de nieuwe. Tenzij je Kuifje bent, dan zit je met beide versies goed. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 6, 2021 Share Posted July 6, 2021 Pfff, dat met die Kuifjes ... Da's gewoon verering van het verleden. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
hemweg Posted September 25, 2021 Share Posted September 25, 2021 Deze was ook mooi. Quote Link to comment
Captivant Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 Op 25/9/2021 om 19:12, hemweg zei: Deze was ook mooi. Ik geef toch de voorkeur aan de originele cover. En om precies te zijn, de eerste druk uit 1934 met rode letters op een witte achtergrond. Meesterwerk! Die zwart-wit versies hadden toch nooit hertekend moeten worden. In ieder opzicht zijn ze sterker dan de kleuren versies. Maar dat is een andere discussie.. Quote Link to comment
hemweg Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 Helemaal mee eens! Met veel meer fantasie en experiment. Tardi liet zich overigens door de zwart-wit uitgave van De sigaren van de farao inspireren, Vive Tintin 1983... Maar dat is inderdaad een andere discussie. Quote Link to comment
cinco Posted December 20, 2022 Author Share Posted December 20, 2022 Ik heb de recentste Sigaren-cover toegevoegd. Niet dat ik verwacht dat deze veel stemmen gaat halen. Ik bedoel... redelijk minimalistisch zonder de sfeer van mysterie die je wel bij de andere 2 covers hebt. Quote Link to comment
Recommended Posts