Ga naar inhoud

Andenne


Johan

Recommended Posts

  • 11 months later...

Andenne 2013..........wat een drukte.

Sta ik ineens tussen alom bekende Vlaamse dedi-jagers, Duitsers en een hoop Nederlanders.

Helaas werd de tekenaarslijst ook steeds korter naarmate het festival dichterbij kwam.....

 

Maar zoals altijd was de sfeer OK, en heb ik, ondanks de drukte en vele afzeggingen, toch nog een elftal Dedis kunnen bemachtigen.

Biancarelli (2x), Labrosse, Sondron, Swolfs, Alary, Stedo (2x), Hamo, Mauricet en........Lambil.

 

Ik heb hiervoor 6 Franse HC-ers moeten kopen (en mocht er eentje terugverkopen aan de organisatie, hulde).

 

Het is ruim twee uur rijden, maar met Retep, Campesino en Ssnerual in de auto vliegt de tijd. Afgesloten met een dineetje bij de plaatselijke Chinees.

Link naar reactie

Lecram beloofde ons een eldorado: een rustige beurs met plenty tekenaars, Johan op zijn stoeltje, Pierre en een tiental spaarzame "ochtendschuwe" waalse bezoekers. Het bleek echter zeer druk te zijn: vlaamse bekenden, dikke duitsers met rijdende hutkoffers en heel, heel veel waalse dedijagerts. Dit gegeven, gekoppeld aan een zwaar afgekalfd tekenaarsbestand, beloofde niet veel goeds.  Na een uur of drie had ik welgeteld één dedie verzameld,waarna de tekenaars een uur of twee gingen lunchen De middag was hard werken maar toch een aardige verzameling bij elkaar gesprokkeld: Alary (x2), Mauricet, Labrosse, E. Willem, Netch, Gabor (uitstekende strip wanneer wordt dat eens vertaald), Hamo. Alleen jammer dat ik om 5 voor 6 uit de rij van Lamquet werd gestuurd door een opgewonden waals meneerke.dat door een paar vasthoudende ollanders zijn diner met een minuutje of 4 vertraagd zag worden.....

Link naar reactie

Ach mannen, en wat is het dan een schril contrast.  Zondag was het gewoon de rustige beurs zoals het door Lecram eerder is beschreven. Ik was deze dag zowaar de enige Nederlands sprekende. Waar waren al die Vlamingen en Hollanders? En masse naar Lys, of toch op de boekenbeurs?

 

Dat verbaast me, ik had met een hollander gesproken die de zaterdag zou overnachten in Andenne. Volgend jaar op de zondag komen dus (die dan weer ongetwijfeld zeer druk bezocht gaat worden).

Link naar reactie

Nog veel tekeningen kunnen bemachtigen, Richard?

Dat valt op zich wel mee. Uiteindelijk toch 8 dedi's gehaald. Ik heb een keer de verkeerde rij gepakt en moest onverwacht vroeger weg. De dag ervoor ben ik echter in Lys geweest en daar extreem goed geoogst ( met hulp van mijn schoonvader). Ik kwam zo rond 1 uur in Lys binnen en heb 1 Meynet, 2 Minguez, 2 Marchand, 2 vanMangin en beide Popescu's kunnen halen. Ik kwam Bart daar nog tegen die wat minder geluk had de eerste dag.

Link naar reactie

ik was te Lys , er was minder volk aanwezig in de vroege morgen, maar rond 14uur kwam er toch veel mensen bij , in de Agora zaal toch , en weten dat het maar begint om 15uur , als de tekenaars dan al willen beginnen toch ?

 

dus viel toch tegen daar ook , als je alleen bent toch . je moet kiezen welke zaal je verkiest , als je verloopt sta je terug laatste in de rij,voor de meer gekende tekenaars : meynet , kas/graza viel da wel tegen , werkte dan met tickets daar, als je er niet was op da moment , geen dedicase's .

 

ook terug afzeggingen laatste moment, Dim D .

en de zondag Meddour !! ja die hadden een drukke avond gehad de dag ervoor( in restaurant  dan toch .) er is een tekenaar die de auto onder gekost heeft van een vrijwilliger die chauffeur van dienst was daar, ja er was zeer goed belgisch bier daar aanwezig ( hehe geen heinekens dus ) 

en voor Salomone de zondag juist op luxe uitgave dan .

Link naar reactie

Ach mannen, en wat is het dan een schril contrast.  Zondag was het gewoon de rustige beurs zoals het door Lecram eerder is beschreven. Ik was deze dag zowaar de enige Nederlands sprekende. Waar waren al die Vlamingen en Hollanders? En masse naar Lys, of toch op de boekenbeurs?

 

 

Zeg Richard,

 

We hebben je toch niet te veel aangestoken met het stripvirus (hoop ik)

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Zeg Richard,

 

We hebben je toch niet te veel aangestoken met het stripvirus (hoop ik)

Tja, eigenlijk wel. Natuurlijk al jaren een strip-o-fiel.  Wel door de jaren heen een aantal dedicases van Hermann gekregen, aangezien hij in mijn vaste stripwinkel kwam. Eigenlijk sinds mijn eerste dedicase van Hub nu zo'n 2 jaar geleden het plezier van het dedi jagen te pakken. Met als (voor mij) absurde resultaat dat ik in de afgelopen 4 weken, 5 stripbeurzen heb bezocht (Facts, Breda, Nijvel, Lys en Andenne).

Het is maar goed dat er de komende periode even wat minder stripbeurzen zijn of dat ze op dagen vallen dat ik om familie-sociale redenen echt niet kan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...