Ambreville Posted March 21 Share Posted March 21 On 3/17/2024 at 12:53 AM, Johan said: En volgende zaterdag tracht ik op de parking van TI03 te Ronse te geraken. RONSE!!!!!!!! Quote Link to comment
Johan Posted March 25 Author Share Posted March 25 En zondag was ik hier Linkebeek - Ferme Holleken Hoeve. Quote Link to comment
Johan Posted March 29 Author Share Posted March 29 Door een succesvolle crowdfunding is er het tweede deel van Les Gentlemen gekomen, getekend door Bairi. Ik ken de serie van vroeger, maar vrees ervoor dat het nu enkel zal verschijnen in het Frans. Ook aanwezig in Linkebeek... Quote Link to comment
Johan Posted March 31 Author Share Posted March 31 Op hoogdagen krijgt men een verlichting van de gedachten, zegt men dan. Kortom volgende weekeinde Douai. Quote Link to comment
Johan Posted April 5 Author Share Posted April 5 In Ronse de Chinees Ma Yi teruggezien...dat was al lang geleden, nog van FACTS in 2015. Quote Link to comment
Johan Posted April 8 Author Share Posted April 8 Iemand die ik heb leren kennen in Geraardsbergen : Larsman... Quote Link to comment
Johan Posted April 13 Author Share Posted April 13 Er zijn toch veel tekenaars die gefascineerd zijn door de muziek (net een boek gelezen van de rockverleden-tekeningen van Serge Clerc). Toevallig in Douai ook iets gekocht van François Maillet, een tekening van David Bowie. Ik heb dan ook dan nu ook "de singles collection"-cd's van Bowie terug afgespeeld. Quote Link to comment
Johan Posted April 17 Author Share Posted April 17 Louis-Michel Carpentier (Bij Sjaak, Gravin de Ségur, Rattenkoninkjes,...) is een naam die ik vroeger al eens vaak ben tegengekomen, maar nu na 10 jaar regelmatig terugzie op diverse beurzen waaronder binnenkort Knokke-Heist. Daarvoor zover gaan om iemand van Laken tegen te komen Lestat and cartoonesk 2 Quote Link to comment
Johan Posted April 22 Author Share Posted April 22 De volgende geplande halte is de stripbeurs van Knokke-Heist Quote Link to comment
Johan Posted April 23 Author Share Posted April 23 Dit liedje zit al vanmorgen in mijn hoofd : "Ik ben weer eenzaam in Leuven Ik vraag me af, wat doe ik hier?" Straf want ik ben helemaal niet van Leuven. En Romano is ook al niet helemaal gepland. Quote Link to comment
Johan Posted April 29 Author Share Posted April 29 In Knokke-Heist iedereen gezien die me nog iets moest leveren : bedankt Peter Vermaele, Mark Herremans, Ine en Martin Van Meenen, Frank Brokers, Katleen Van de Cruys. Ik ben weer een aantal tekeningen rijker. En dan kan ik volgende week met een gerust gemoed vertrekken naar een klassieker : Roubaix (neen niet voor de koers). Quote Link to comment
Johan Posted May 5 Author Share Posted May 5 En de volgende keer trek ik terug naar de Belgische kust.... Quote Link to comment
Lestat Posted May 5 Share Posted May 5 Is daar al een overzicht van bekend van wie, wat, etc. ? Quote Link to comment
Waldorf Posted May 6 Share Posted May 6 18 uren geleden, Johan zei: En de volgende keer trek ik terug naar de Belgische kust.... Ik vind dat een mooie affiche. Dat doet er mij aan denken dat de meeste affiches voor stripbeurzen bijzonder lelijk zijn. Alleen al de twee hierboven: Knokke Heist en Douai. Dat zijn toch affiches om van te huilen? BobFish 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted May 6 Share Posted May 6 6 minutes ago, Waldorf said: Ik vind dat een mooie affiche. Dat doet er mij aan denken dat de meeste affiches voor stripbeurzen bijzonder lelijk zijn. Alleen al de twee hierboven: Knokke Heist en Douai. Dat zijn toch affiches om van te huilen? Het kan beter Waldorf 1 Quote Link to comment
Johan Posted May 6 Author Share Posted May 6 16 uren geleden, Lestat zei: Is daar al een overzicht van bekend van wie, wat, etc. ? Op facebook https://www.facebook.com/events/896384991978786/?active_tab=discussion Verscholen in de berichten : 1) Marc Verhaegen 2) Vivi Weyers 3) Luk Martens 4) Yann Lovato (F) 5) Ferry Segers 6) Eric De Rop Lenaerts 7) Jacq Hellebaut Tom Huybrechts 9) Marcel Rouffa 10) Sylvain Aimès (F) 11) Marc Wasterlain 12) Frits Deblieck alias Geinz 13) Livinus Pelgrims 14) Nicolas Verhaeghe 15) Luc Cromheecke 16) Stijn Seynhaeve 17) Florian Galasse(F) 18) Staf Sunaert 19) Ingrid Devuyst 20) Guy Bezdechi 21) Bart Simoens 22) de 3 laureaten van de GOUDEN WULLOK 23) Clariscreen zeefdrukken 24) Stephanie Pierre, auteur van kinderboeken 25) Roland Desnerck, vertaler naar Oostends + het koppel Ronan Deroubaix en Daphné Zemmouri, uit Bretagne, Frankrijk Quote Link to comment
Johan Posted May 12 Author Share Posted May 12 Steve Van Bael op de stripbeurs in Knokke-Heist teruggezien. Ik herinner me hem nog van de eerste keer in Diest in 1998 alreeds. Hij wou toen bij de studio van Kiekeboe werken. Met vele reeksen zoals Figaro, Linken, Nachtwachten is dat ook gelukt. Ik had wel de indruk dat hij van een fan nog niet veel de vraag had gekregen een vleesetende plant te tekenen . Quote Link to comment
Ambreville Posted May 13 Share Posted May 13 14 hours ago, Johan said: Ik had wel de indruk dat hij van een fan nog niet veel de vraag had gekregen een vleesetende plant te tekenen . Ik denk dat de meeste tekenaars `die vraag niet veel krijgen. Lestat 1 Quote Link to comment
Johan Posted May 17 Author Share Posted May 17 In Knokke-Heist nog iemand gezien die ik al lang niet meer gezien heb : Willy Vassaux. Pure nostalgie ik ken hem al van de Kuifje Special-albums, dat vond ik een mooie kennismaking met bepaalde reeksen. Quote Link to comment
Johan Posted May 19 Author Share Posted May 19 Aan Ingrid De Vuyst gevraagd om in Oostende haar nieuwste artbook mee te brengen... Ik vroeg een vogeltje...maar kreeg een heuse roofvogel . Veto, WVlieg and SPeeDy 3 Quote Link to comment
Johan Posted May 22 Author Share Posted May 22 Het 21ste internationale Comics Salon in Erlangen komt eraan. Donderdag zit ik hier - Halle A Vrijdag gepland om naar daar te gaan - Halle D Zaterdag kun je me dan hier vinden - Halle B Quote Link to comment
Johan Posted June 4 Author Share Posted June 4 Ik heb nog geen tijd gehad na Erlangen om te scannen. Gelukkig heb ik al wel mijn toegekomen post kunnen verwerken, alzo het toegezonden album "Het slecht getekende mannetje en zijn dyslectische hond" van Steven Struyf. Quote Link to comment
Johan Posted June 10 Author Share Posted June 10 Eindelijk is Erlangen voor de website verwerkt...maar ja wat wil je dan ook...66 tekeningen... Ik denk dat de Poolse comics-tekenaar P.R. Dedelis ook iemand zal zijn voor FACTS... En zeggen dat hij beginnen kriebelen is met het lezen op zijn 5-jarige leeftijd van een Donald Duck-verhaal. Quote Link to comment
Johan Posted June 13 Author Share Posted June 13 De laatste die ik gedaan heb in Erlangen waren er van het collectief La Vilaine Association, twee mannen en een vrouw. Ze kwamen van Rennes (Erlangen lag van bij mij thuis nog 70 km dichter zelfs). Omdat hun Duits onbestaande was, heb ik maar wat vertaald - enkele Duitse vrouwen wilden graag de stickers en die waren blijkbaar umsonst (gratis). Hierzo Alexis Wolff -ook niet echt een Franse naam SPeeDy 1 Quote Link to comment
Johan Posted June 17 Author Share Posted June 17 In Erlangen ben ik altijd blij iemand te zien die meer reiskilometers had dan ik : de Argentijnse Sole Otero uit Buenos Aires Quote Link to comment
Johan Posted June 21 Author Share Posted June 21 Zaterdagochtend eerst gegaan naar de delegatie van Denemarken. Ik kreeg dan steevast het antwoord : je hebt mijn laatste niet Deenstalige album meegenomen. Henriette Westh was nog erger die had zelfs geen albums meer. Ze gaf me dan maar een tekening die ze thuis gemaakt had, en die ze daar te koop aanbood...voor mij gratis, mij hoor je dus niet klagen. Quote Link to comment
Johan Posted June 24 Author Share Posted June 24 In Oostende Luc Cromheecke gezien voor zijn album "De magnifieke Monet". Ik herinner me nog heel goed dat ik zat te rusten op mijn stoeltje in Angoulême tot plots een Plunk verscheen die me irritant aan het porren was. Later bleek dat Luc zelf in die mascotte was aan het rondwandelen. cartoonesk 1 Quote Link to comment
Johan Posted June 28 Author Share Posted June 28 Voor Oostende had ik gevraagd aan Yann Lovato een vroeger album gemaakt met zijn leerlingen mee te brengen. Ik had al "De vier heemskinderen", ik woon trouwens niet ver van Dendermonde, ik kende het verhaal dus ook al. Ik kon zelfs ter plaatse Nederlands praten want zijn vriendin is Nederlandse. Quote Link to comment
Johan Posted July 1 Author Share Posted July 1 In Gouda kon ik niet aanwezig zijn, maar gelukkig gaf Danny Steggerda zijn album "Lugalbanda" aan Luk Martens. In het nawoord staat dat hij Die Zauberflöte van Mozart wil verstrippen, ik ben vol verwachting... Quote Link to comment
Johan Posted July 6 Author Share Posted July 6 Ik kende Toon Van Driel alleen van de reeksen FC Knudde en De Stamgasten. Van de eerste had ik wel al een zwartwit-tekening. Maar toen ik nu de kans kreeg om iets in kleur aan te schaffen, heb ik niet getwijfeld. Quote Link to comment
Johan Posted July 12 Author Share Posted July 12 Morgen gepland om enkele stripboodschappen te doen : boekje gaan afleveren bij Mark (ligt er al van de stripbeurs te Knokke) en strips gaan halen bij Etienne (van het Vlaams Stripcenter). En volgende week naar mijn favoriete stripfestival Contern in Luxemburg. Hopenlijk stopt het dan ook eindelijk met regenen. Quote Link to comment
Johan Posted July 20 Author Share Posted July 20 Ik had gehoord dat Pieter De Poortere maar één signeersessie per provincie ging geven. En toevallig ging Pierre naar de Boekenwolf in Kortrijk. En zodoende... Quote Link to comment
Johan Posted July 23 Author Share Posted July 23 In Contern Jonas Scharf gezien. Ik dacht dat ik zijn naam ook al was tegengekomen op de lijst van Erlangen. Hij zei me dat hij er vrijdag en zaterdag zat bij Panini in Halle A. (een dag die ik daar niet aanwezig was ) Quote Link to comment
Johan Posted July 26 Author Share Posted July 26 In Contern ook samen met Jörg Hartmann When I was younger, so much younger than today (The Beatles) gezongen. Quote Link to comment
Johan Posted July 30 Author Share Posted July 30 Daniel Eichinger is zo iemand die ook vermeld stond op de geweldig grote lijst van Erlangen (voor zaterdag en zondag in Halle A bij Egmond). Ik was daar toen niet en kon die dus nu gerust doen in Contern. Quote Link to comment
Johan Posted August 4 Author Share Posted August 4 Iets aangeschaft van Esteban. Iets te maken met het gelijknamige lid hier op het forum ?? Quote Link to comment
Johan Posted August 10 Author Share Posted August 10 Hop volgende zaterdag naar het volgende festival...Kampen. Quote Link to comment
Johan Posted August 18 Author Share Posted August 18 Hopenlijk dat het zo goed weer wordt als de buitenbeurs van Kampen. Gepland is volgende week Leopoldsburg. Quote Link to comment
Johan Posted August 23 Author Share Posted August 23 De grootste tekening op blad is van de Franse (overleden in 2020) Max Lenvers : 65 cm op 50 cm. Quote Link to comment
Johan Posted August 28 Author Share Posted August 28 Omdat ik niet aanwezig kon zijn op de 2de Boxmeerse stripdag (paasmaandag weet je nog ?) heb ik gevraagd om de tekening van Sven Vanderbecken af te geven aan Ferry Segers. Die heeft me dat bezorgd in Kampen (de eerste keer dat wel elkaar terugzagen), ikke blij. Quote Link to comment
Recommended Posts