Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

1 uur terug, Johan zei:

Deze tekening van Pierre Bayet zegt waarschijnlijk maar iets aan enkel de mensen die er waren.  Dit was de weg naar het stripfestival en de activiteiten in Hotton.

TBAYETPIERRE01.JPG

Mooie plaatjes worden hier evengoed gewaardeerd

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Voor Kampen had ik aan Martin gevraagd om even langs te gaan bij "onbekenden" zoals Evelien Lommers.  Hij twijfelde nog toen ze zei dat ze me nog herinnerde... 

Na wat opzoekwerk en veel nadenken (vermoeiend hoor 😉), bleek ik haar al gezien te hebben in Breda onder de naam Evvey Lee.

TLEEEVVEY05.jpg

Link naar reactie

Voor de liefhebbers is het volgende weekeinde FACTS te Gent.

 

Vaste illustratoren Art Grafunkel, Romano Molenaar, Lectrr, Kenny Rubenis & Shirow Di Rosso creëerden samen een prachtige illustratie. 

De oplage is beperkt tot 50 exemplaren en kost 100€ (op FACTS zelf), 110€ (verzending binnen België) en 120€ (verzending buiten België, binnen Europa)

2023FACTS.jpg

Link naar reactie

Ik ben verschoten van de inkomprijzen op het stripfestival Brugge.  10,00 euro om op 11u00 binnen te geraken.  Als je 50,00 euro gaf, kon je al om 10u00 binnen (weliswaar als "vriend").  Bovendien vroeg uitgeverij Lauwaert ook nog eens 35,00 euro per album, echt verrassend als je dan je dan je albums-rekening kreeg.

En dan staan ze versteld dat ze weinig jongeren aantrekken....

 

Ik werd er nostalgisch van, zeker ook toen Cyrille Comes zei dat mijn vorige tekening al was van 2006, nog een figuur uit zijn eerste album.

 

Nu ga ik mijn pijlen richten op de volgende beurs Valenciennes, waar ik zelfs 21 (!!) personen ontdekte die ik nog niet ben tegengekomen. 😉

 

2023Valenciennes.jpg

Link naar reactie
Op 13/11/2023 om 00:16, Johan zei:

Ik ben verschoten van de inkomprijzen op het stripfestival Brugge.  10,00 euro om op 11u00 binnen te geraken.  Als je 50,00 euro gaf, kon je al om 10u00 binnen (weliswaar als "vriend").  Bovendien vroeg uitgeverij Lauwaert ook nog eens 35,00 euro per album, echt verrassend als je dan je dan je albums-rekening kreeg.

En dan staan ze versteld dat ze weinig jongeren aantrekken....


Idd vrij hoge inkomprijs. Was de parking gratis?

Je moet deze beurs dan al gaan vergelijken met beurzen als Breda en zelfs FACTS (wat toch wel veel meer is dan een stripbeurs natuurlijk).

Ik heb die boeken van Lauwaert ook zien staan in de Fnac en 35€ is de standaardprijs. Dus in Brugge is geen extra gevraagd voor de dédi, wat positief is. Maar voor die prijzen haak ik ook af. Dan moeten het al echt dikke boeken zijn en fantastische tekeningen (vergelijk bv. met Het Beest). Nu zijn die prijzen al niet veel minder meer dan prijzen van “normale” luxes.

Dus ik ben zeer benieuwd of Lauwaert genoeg verkoopt om uit de kosten te komen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Valenciennes is zo goed meegevallen dat ik er maar één dag heb vertoefd. 

 

Maar ja, ik had op één dag er al 17 van de 21 geplande (nog niet eerder geziene) tekenaars gevonden. 

En de rest heb dan ik ook nog aangevuld met niet aangekondigde tekenaars (nog een vijftal nog niet eerder geziene...).

 

Hierbij een nieuwe uit de comics-wereld Elionora Carlini

 

 

TCARLINIELIONORA01.jpg

Link naar reactie

We zijn weer op het einde van het jaar gekomen, en dan maak ik altijd een reflectie naar mijn verzameling door mijn bijgehouden excel-bladen te vergelijken.

Ik wou dit jaar het magische aantal van 7 500 verschillende personen bereiken, en dat is gelukt én er zit zelfs de hond Lou bij.  70% heb ik “maar” 1 keer en de grootste verzamelingen heb ik van Jeff Broeckx (30), Sylvia Tops (32) en Kim (33).

TBROECKXJEFF26.thumb.JPG.d901f67fe3812b4a90e796bdf6d3f0b5.JPGTTOPSSYLVIA28.thumb.JPG.91f85e256b8347caafac688bda00a693.JPGTKIM33.thumb.jpg.621532df8f2576ca1fc972ee5a505373.jpg

 

De stripuitgaven zijn zo groot zoals de vorige jaren.  Het aantal diverse kosten (waaronder ook aankoop van origineeltjes) zitten zoals elk jaar op een 42%.  Het aantal boeken zit nu op 365 exemplaren, wel minder dan andere jaren, maar daar zitten ook duurdere exemplaren tussen.

Link naar reactie

Toen ik het album "Cher Ami" van Ivan Adriaenssens las, zag ik pas toen dat er een CD bijzat van de band Yuko.

TADRIAENSSENSIVAN21.thumb.JPG.d275ed8dd4ea4c0b567fbe5ed54b2e3d.JPG

 

Google leert me ook : "De band speelde meermaals op Pukkelpop. In 2016 en 2017 tourde de band met de voorstelling Cher Ami, waarbij ze muziek spelen bij drie stille tekenfilms met het verhaal van een olifant, een baviaan en een bullterriër in de Eerste Wereldoorlog, tekenfilms getekend door Ivan Adriaenssens, Roman Klochkov en Gustavo Garcia."

Link naar reactie

Dit jaar heb ik nog geen beurs gedaan, dus nog niet veel te vertellen...

 

De verrassing van 2023 was wel op de beurs van Lommel waar ik Christiaan Iken ontmoette...

 

Hij tekent bij Clavis, ook een tweetal kinderalbums met zijn vrouw Liesbeth (die er trouwens ook aanwezig was).

TIKENCHRISTIAAN02.JPG

Link naar reactie

De allerlaatste tekening van verleden jaar was van Thierry Olivier.

 

De tekening stelt Jean-Jacques Goldman voor en ik heb terug zijn oudere (dubbele) live-CD "En Publique" gezocht in mijn collectie en met plezier terug beluisterd.

 

Nostalgie zeg,  met o.a. "Quand la musique est bonne"

TOLIVIERTHIERRY05.jpg

Link naar reactie

Op de stripbeurs van La Couture had ik 5 personen aangeduid die ik nog niet gezien had.  Maar Loik Nihon bleek een scenarist te zijn en de 4 anderen heb ik niet gevonden.  Gelukkig vond ik er nog een koppel die ik nog niet ontmoet had : Ronan Deroubaix en Daphné Zemmouri.

 

 

TDEROUBAIXRONAN01.jpg

TZEMMOURIDAPHNE01.jpg

Link naar reactie

En plots stonden we aan de tafel van Clément Groussaud.  Pierre waarschuwde me nog ik denk dat we het album "Cauchemar à Tuol Sleng" al eens genomen hebben. 

We hebben dan een ander album "L'Abnégation de ma cambodgienne" aangeschaft.  Thuis gekomen en nagezien, inderdaad we hebben dat gekocht in 2018, volledig vergeten dus 😗 

TGROUSSAUDCLEMENT02.jpg

Link naar reactie
Op 24/2/2024 om 12:53, Johan zei:

En plots stonden we aan de tafel van Clément Groussaud.  Pierre waarschuwde me nog ik denk dat we het album "Cauchemar à Tuol Sleng" al eens genomen hebben. 

We hebben dan een ander album "L'Abnégation de ma cambodgienne" aangeschaft.  Thuis gekomen en nagezien, inderdaad we hebben dat gekocht in 2018, volledig vergeten dus 😗 

TGROUSSAUDCLEMENT02.jpg

Als die tekenaar zo'n postuur heeft.....

Wees blij dat Pierre u waarschuwde. :)

zeer fraai.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Door een zwaar ongeluk en omleiding op de andere baan van de autostrade (ik zag zeker al 5 gecrashte wagens) stond ik in een file.  Wat later aangekomen dan gepland daarom.

 

Het enigste nadeel was dat Karin Blauwijkel geen tekeningen meer wou maken.  Maar niet getreurd want ik heb er nog 29 (voor mij nieuwe) personen gevonden waarvan ik wel een tekening heb gekregen.

 

En volgende week naar Geraardsbergen zeker omdat ik dat aan verschillende tekenaars weer heb beloofd.

2024Geraardsbergen.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...