Johan Posted April 29, 2023 Author Posted April 29, 2023 En volgend weekend wordt het pas druk : zaterdag Oostende en zondag Knokke. Quote
Johan Posted May 1, 2023 Author Posted May 1, 2023 De grootste verrassing in Strée was een originele tekening van André Sipp. Daarom had ik me speciaal ingeschreven en een bod gegeven op de plaatselijke veiling. Toen ik me 's avonds naar de veiling wou begeven, kwam ik plots tekenaar Bairi tegen, die zei dat ik gewonnen had en dat hij mijn tekening was gaan halen (dacht me toch terug te zien in Oostende). Toen ik zei "moet ik dan niet betalen ?" zei hij verbaasd "niks". Blijkbaar hadden ze van de veiling een tombola gemaakt.... Quote
Johan Posted May 2, 2023 Author Posted May 2, 2023 Haha, achteraf toch een rekening opgestuurd gekregen via messenger via-via Quote
Johan Posted May 8, 2023 Author Posted May 8, 2023 Terug iets ouds kunnen aanschaffen op een veiling van Jill (Jan Waterschoot). Vroeger in "Het zonneland" en nu gevonden bij Bonte in het album "De Pimpelteentjes op apenjacht".. Quote
Johan Posted May 9, 2023 Author Posted May 9, 2023 Voor zaterdag is dan weer een signeersessie in 't Vlaams Stripcentrum in Wilrijk gepland voor Borris (Joly Boris) Quote
Johan Posted May 14, 2023 Author Posted May 14, 2023 Volgende zaterdag traditioneel jaarlijks naar Roubaix (en niet voor de koers). In mijn archieven ontdekte ik dat ik al geweest ben in 2007. Quote
Johan Posted May 20, 2023 Author Posted May 20, 2023 Weer iets aangeschaft : maar zou toch graag eens weten wat de naam is van deze tekenaar Quote
Johan Posted May 24, 2023 Author Posted May 24, 2023 Een tekening van Giuseppe Candita die toegekomen is met omzwervingen via Ronse, Kortrijk en Roeselare Gewoon vergeten mee te nemen... Quote
Willem Posted May 24, 2023 Posted May 24, 2023 Zojuist, Johan zei: Een tekening van Giuseppe Candita die toegekomen is met omzwervingen via Ronse, Kortrijk en Roeselare was de omzwervingen waard, zeer fraai Quote
Johan Posted May 28, 2023 Author Posted May 28, 2023 Waar zou het nu zijn ? Ik heb al geweten in een tent op het binnenplein (het regende toen onder de tent), binnen in het gebouw, in een tent in het dorp,... Quote
Johan Posted June 4, 2023 Author Posted June 4, 2023 Tja, als je naar een karikaturenfestival gaat, moet je niet verwonderd zijn dat ze je tekenen... Zoals VYP (Van Yperzeele Norbert) en Jean-Louis Savignac - en nog 7 anderen... BTW, het was nu buiten aan de pizzaria. Quote
Johan Posted June 7, 2023 Author Posted June 7, 2023 Een traditie waar ik niet van afwijk...Marec is terug uit de Provence... Quote
Johan Posted June 10, 2023 Author Posted June 10, 2023 En neen nu komt het niet van Grim -... Eckhard, Haak en Hacde Zelf gaan ophalen in Asse.... Daan 1 Quote
Johan Posted June 12, 2023 Author Posted June 12, 2023 Blijkbaar zijn er talrijke valse tekeningen van Grzegorz Rosinski in de omloop : https://www.facebook.com/frederic.vignaux.90/posts/pfbid02tMys9ybLR8EgFZmAhnpkv7oLoJi6Gei7riTtiPiht68FWmPeVmWyAsXvVmtRhtPtl , zodanig dat er zelfs een Pools advocatenbureau is aangesteld. De mijne is klein maar echt, nog gehaald in een lange rij in Angoulême...er was zelfs een aparte uitgang voorzien . Quote
Johan Posted June 16, 2023 Author Posted June 16, 2023 In Knokke wou ik het album "De schrik van het dorp" van Jean-Pol aanschaffen. Omdat er zo'n massa volk voor hem stond aan te schuiven, vroeg ik hem om dat eventueel thuis te doen... Hij had dat liever zei hij en zodoende gaf ik hem albums van Bavo, Mark en mezelf Lestat and cartoonesk 2 Quote
Johan Posted June 20, 2023 Author Posted June 20, 2023 In Virton heeft Cécile Bertrand ook een karikatuur gemaakt (ze was wel aan het klagen dat ik teveel haar had - ze zou liever een kale man tekenen ). Omdat haar scenarist van het boekje "Le livre en papier" Philippe Schoepen er ook was heb ik hem een handtekening gevraagd. Bleek dat hij een neef was van Bobbejaan Schoepen.. Lestat 1 Quote
Johan Posted June 23, 2023 Author Posted June 23, 2023 Het leukste is dat ik na de covid-periode terug weer eens tekenaars op een stripbeurs persoonlijk kan ontmoeten na (een te) lange tijd...zoals bvb. Raphaël Creton... Lestat 1 Quote
Johan Posted June 27, 2023 Author Posted June 27, 2023 Nog een nadeel van stripbeurzen is dat ik dan meestal met véél albums (om tekeningen te bekomen) naar huis keer....hier Samuel Figuière vanuit Roubaix... Quote
Johan Posted July 2, 2023 Author Posted July 2, 2023 En toch ben ik gepland om naar een volgende stripbeurs te gaan...en als dat dan weer een locatie is waar ik nog nooit van gehoord heb, is dat graag meegenomen.... Quote
Johan Posted July 9, 2023 Author Posted July 9, 2023 Ondanks code oranje toch geweest (hoewel ik langer gereden heb, dan er binnen geweest ) En volgende week naar mijn meest favoriete festival : Contern in Luxemburg fenip 1 Quote
Ambreville Posted July 10, 2023 Posted July 10, 2023 8 hours ago, Johan said: Ondanks code oranje toch geweest (hoewel ik langer gereden heb, dan er binnen geweest ) En volgende week naar mijn meest favoriete festival : Contern in Luxemburg Overigens een dikke aanrader voor wie met de familie een zomers stripevenement zoekt. Het festival neemt een heel Luxemburgs dorpje in beslag met activiteiten allerhande. Quote
Richard Boom-vavavoom Posted July 10, 2023 Posted July 10, 2023 On 1/13/2023 at 1:54 AM, Johan said: Hier heb ik lang op moeten wachten : de commissie van Manuel Garrido Garcia. Hij had zich wat misrekend...het was meer werk en inkt dan hij eigenlijk gepland had. Maar dankzij veel geduld en wat hulp van Ives Brabant is dat wel eindelijk in orde gekomen. On 2/21/2023 at 2:59 PM, Johan said: Deze tekenaar heb ik leren kennen via één van Ives Brabant's online zoektochten : Antonin Gallo. mijn hemeltje, die zijn goed, zeg!!!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Johan Posted July 16, 2023 Author Posted July 16, 2023 Gisteren gereden naar Contern ; het begon al te regenen vanaf de provincie Luxemburg in België. Daar aangekomen was het even droog toen we van de auto naar de zaal stapten, of 's avonds naar de laatste kilometers van de Tour de France op TV-scherm keken, er een gyros verorberden, en terug naar de auto gingen. Ik was net een tekening aan het krijgen van de Luxemburgse Elena Diaz Suarez (Argentijnse vader, Franse moeder) toen de Luxemburgse Minister van Toerime Lex Delles langskwam. Gelukkig kon ik nog wat "zeveren" tegen hem, daar kwam zijn bodyguard niet tussen. Ik had er 7 tekenaars (die ik nog niet gezien had) gepland en die allen kunnen doen...zelfs meer dan dat... Zo kon ik deze tekening van Luc Turlan toch moeilijk laten liggen. Quote
Johan Posted July 21, 2023 Author Posted July 21, 2023 PostNL ging me het album Schapenkoppen deel 1 van Ron Van Maaren (Roma) leveren. Net op het moment dat ik in Contern zat en er geen link beschikbaar was om het af te leveren bij mijn geburen. In de postbus vond ik wel een afwezigheidsbriefje en dat ik mijn pakketje kon afhalen bij een postNL-punt, weliswaar in een krantenwinkel in een naburig gehucht : Peizegem. Maandag daar naar toe, maar de krantenwinkel was zaterdag ook toevallig gesloten, dus geen pakket. Dinsdag terug, maar de winkel zei dat het pakket nog niet was geleverd. Woensdag wel een bericht gehad, dus gereden in de namiddag voor alle zekerheid. (was trouwens omleiding voor de wekelijkse markt...). En eindelijk is alles goedgekomen....heb trouwens meer betaald aan vervoerskosten dan aan het pakket zelf . Quote
Johan Posted July 27, 2023 Author Posted July 27, 2023 In Contern ook langs de tafel geweest van de Chinese Chongrui Nie (Judge Bao, https://www.niechongrui.com/ ) Quote
Johan Posted August 2, 2023 Author Posted August 2, 2023 Ik wou mijn reeks van Boogy & Rana van Fabien Rypert vervolledigen. Maar hij zei me dat hij deel 4 en 6 niet meer had, en dat ik die moest vinden bij handelaars. Ik heb ze dan maar online aangekocht . Quote
Johan Posted August 9, 2023 Author Posted August 9, 2023 Jean-Baptiste Monge terug eens ontmoet na 20 (!) jaar. Ik herinner me nog de eerste maal, toen nog in de bib van Boulogne-sur-Mer, en ja toen moesten we ook al tijdens de middag naar buiten (het dicht bijzijnde café dat open was dus). Ik herinner me nog dat hij op de 1ste verdieping zat met zijn tentoonstelling, terwijl de andere tekenaars een verdieping hoger zaten. En zeggen dat hij sinds 2010 verhuisd is naar Québec, Canada. Quote
Johan Posted August 14, 2023 Author Posted August 14, 2023 Sylvia Tops heeft nu ook een andere serie Sapphire. Nu is ze samen met Kim Duchateau de persoon waar ik de meeste tekeningen van heb... Quote
Lestat Posted August 14, 2023 Posted August 14, 2023 Dat is wel wat anders dan ik van Sylvia Tops gewend ben. Quote
Johan Posted August 15, 2023 Author Posted August 15, 2023 Omdat ik zaterdag na jaren naar een optreden van mijn oude (vroegere) dirigent op Merchtem Kermis eens wil kijken, heb ik diverse vrienden op pad gestuurd. Pierre naar Linkebeek, maar dit is geannuleerd om dat de organisator Olivier Ghys ziek is. Ine en Martin naar Kampen (ik heb terug enkele nieuwe namen gevonden) Quote
Johan Posted August 19, 2023 Author Posted August 19, 2023 En de planning voor volgende week ziet er weer druk uit (hoewel ik niet naar de kermis ga....) Zaterdag : Hotton Zondag : Leopoldsburg Quote
Johan Posted August 24, 2023 Author Posted August 24, 2023 Af en toe moet ik toch eens nadenken...wat tekende men nu precies ? Het blijkt een open mond te zijn door door de Amerikaanse animator/cartoonist Bill Plympton... Willem 1 Quote
Johan Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 De volgende naam is Floyd Norman. Weer een naam in de animewereld die je waarschijnlijk niet veel zegt, maar zeker wel de tekenfims waaraan hij heeft meegewerkt : Sleeping Beauty, One Honderd and One Dalmatians, The Jungle Book, Robin Hood, Scooby Goos Hollywood, The Hunchback of Notre Dame, Mulan, Toy Story 2, Dinosaur, Cinderella II,... Quote
Johan Posted August 31, 2023 Author Posted August 31, 2023 In Hotton een tekening gehad van Henry, onder de trotse blikken van zijn vader André Taymans. Quote
Johan Posted September 5, 2023 Author Posted September 5, 2023 Ik vraag me af of er weer iets te doen is op "mijn" parkingplaats... Quote
Johan Posted September 9, 2023 Author Posted September 9, 2023 Half gepland, maar ben vrijdag beland in Brussel Quote
Johan Posted September 10, 2023 Author Posted September 10, 2023 Normaal de volgende stop...Ronse Ambreville 1 Quote
Johan Posted September 18, 2023 Author Posted September 18, 2023 Jaja, ik blijf in België, namelijk Temse Quote
Johan Posted September 23, 2023 Author Posted September 23, 2023 In Temse diverse reeksen kunnen aanvullen van Kurt Cassauwers, Steve Van Bael, Wim Swerts, Watch, Sylvain Polfliet, Eric De Rop, Ingrid De Vuyst, D'Auwe, Hachel, Patrick Van Oppen, Jeff Broeckx, Fabio Bono en Francis Carin. Bovendien nog 2 soorten (mij nog onbekende) biertjes aangeschaft om thuis te proeven... Dus klaar voor volgende zaterdag in Wilrijk Quote
Johan Posted October 2, 2023 Author Posted October 2, 2023 Deze tekening van Pierre Bayet zegt waarschijnlijk maar iets aan enkel de mensen die er waren. Dit was de weg naar het stripfestival en de activiteiten in Hotton. Air 1 Quote
Recommended Posts