cinco Posted January 29, 2022 Posted January 29, 2022 Ze zeggen van bepaalde gebeurtenissen dat iedereen weet waar-ie was toen het gebeurde. Ik was op mijn eerste werk de dag van 9/11 en weet nog dat ik die beelden op mijn bureau via youtube zat te kijken. Klein probleempje echter met die herinnering: youtube bestond pas vanaf 2005. En toch zegt mijn geheugen me dat ik die beelden van de WTC-aanslagen met die pagina-opmaak van youtube heb gezien. Quote
retep Posted January 29, 2022 Posted January 29, 2022 Pseudolgie dus, zo van: EK 1988 halve finale Nederland-Duitsland stond ik op de tribune van het volksparkstadion. In werkelijkheid zat ik te brullen in het studentenhuis. Nee daar heb ik geen last van. Quote
Lük Bey Posted January 29, 2022 Posted January 29, 2022 40 minutes ago, retep said: Nee daar heb ik geen last van Toch niet voor zover je weet. Want dat is het hem juist, iemand is ergens van overtuigd tot blijkt dat ie zich dat verkeerd herinnert. Cinco wist ook nit dat zijn herinnering verkeerd was tot hij zich realiseerde dat dat niet klopte. Het wordt nog ingewikkelder wanneer je niet de enige bent die zich iets op een bepaalde verkeerde manier herinnert: Quote https://www.facebook.com/lukbey
retep Posted January 29, 2022 Posted January 29, 2022 Als het onbewust is kan je natuurlijk niet oordelen of de herinnering correct is of niet. Als je je beperkt tot de wat grotere gebeurtenissen (bijv. start golfoorlog, 9/11, halve finale Hamburg, Elfstedentocht) kan ik me alles nog goed en correct herinneren. Het extreem verhaspelen van herinneringen (Pseudologia phantastica) is trouwens een psychologische aandoening. http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/assets/articles/articles_1810pdf.pdf Quote
Peter Motte Posted February 2, 2022 Posted February 2, 2022 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Recommended Posts