Ga naar inhoud

de vruchteloze pogingen om mensen waar je close mee bent warm te maken voor het stripmedium


cinco

Recommended Posts

Iets wat ik elke keer opnieuw probeer, ook al weet ik dat er bij het grote publiek bitter weinig interesse voor deze getekende verhaaltjes bestaat en dat het soms zelfs als kinderachtig wordt beschouwd. Maar toch blijf ik het bij regelmaat terug aanhalen. Ik denk vanuit de achterliggende gedachte dat ik mensen die ik graag heb, wil laten delen in de verstrekkende magie van schoonheid en verwondering die er te vinden is binnen de pagina's van het stripverhaal. Ergens naïef om te denken dat datgene dat je zelf een positief gevoel geeft, dat dat ook hetzelfde effect zou kunnen hebben op anderen. En ergens doe ik het ook vanuit de hoop om een extra gemeenschappelijke interesse te kunt creëren met iemand anders.

 

Link naar reactie

Zo'n bekeringsijver heb ik niet, moet ook vermoeiend zijn voor jezelf en voor anderen.😊

 

Ik zie strips als een medium met te veel beperkingen, in vergelijking met boeken  bv. Een boek kan me voor een tiental uren zoet houden, als het me echt interesseert en leent zich voor diepgang. Een strip niet. Je hebt echter de superieure ontspanning van vervlogen tijden, (die ik weinig terug vind in het nieuwe aanbod) en daar is de strip wel goed in.   Maar een drang om daarvoor anderen te bekeren ? Heb ik niet.  Daarvoor begrijp ik de desinteresse te veel. 

Link naar reactie
52 minuten geleden, Spiro zei:

moet ook vermoeiend zijn voor jezelf en voor anderen.😊

 

:P

 

Tijdens mijn eerste ontmoeting met een makelaar die mijn locatie in België moest verlapt krijgen, was het gesprek na een uur praten zelfs verschoven naar strips. Maar nu was zij toevallig wel iemand die Asterixen las.

En natuurlijk toen ze foto's van de kamers kwam nemen, kon ik niet anders dan haar ook terloops laten kennismaken met onder andere Samber, Zoo en Dagen van Zand:o

Link naar reactie

Ik doe dergelijke pogingen eigenlijk niet. Ik had wel gehoopt dat mijn dochters het een beetje zouden oppikken, maar dat is niet echt gelukt. Misschien doe ik een extra inspanning als ik ooit een kleinkind heb. Iemand moet die collectie toch overnemen als ik er niet meer ben...

Link naar reactie

Bij mij lukte het enkel om mijn zoon enthousiast te maken voor  strips omdat hij de kaft zag van een Dirkjan die ik ook in mijn verzameling had.

Hij vond deze strip leuk en is een keer meegegaan naar de stripbeurs in Breda omdat Mark Retera daar signeerde.

En vervolgens ging hij een aantal jaren mee, elk jaar netjes in de rij om het volgende album te laten signeren.

En zo heeft hij in Breda o.a Dating with Geeks gekocht, met name omdat Kenny Rubenis aan het signeren was.

Maar daar is het mee opgehouden.

Link naar reactie

Er is een uitgever geweest die bijna elk gesprek dat hij voerde begon met: "Welk boek ben je aan het lezen?"

Sinds ik dat weet probeer ik ook in elk gesprek boekenlezen in te brengen, en zonde wat iemand leest te beoordelen. Dat is volgens mij héél belangrijk en iets waar héél véél leraren enorm in tekortschieten.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...