Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
sanderg

Thorgal 15- De Meester Van De Bergen (Spoiler Alert)

Recommended Posts

Ik vind dit toch wel zéér realistisch, en zeer mooi. Ik herinner me dat ik naar deze plaat ook iets langer dan gewoonlijk ben blijven kijken :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Waakwater zei:

Dus jij wil zeggen dat je zulke figuren als in Thorgal in het echte leven tegenkomt? Heb je daar een foto van?

U vraagt....

thorgal 2.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is variabel zou ik zeggen. De cover van De Wolvin oogt bijvoorbeeld hyperrealistisch, maar daarnaast heb je ook cartoony-ogende David De Kabouter-achtige figuurtjes in de reeks.

strips-co-thorgal-16-de-wolvin-b_61104bb

Een%20jonge%20Thorgal%20tekening%20van%2

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Er is niks karikaturaals aan Rosinski's techniek en stijl. Ook de nonchanlance naar lichaamshoudingen toe zorgen voor een afwezigheid van maniërisme zodat de beeldvorming als realistisch kan worden beschouwd.

Dit.  De fantasy-wezens buiten beschouwing gelaten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 hours ago, cinco said:

Het is variabel zou ik zeggen. De cover van De Wolvin oogt bijvoorbeeld hyperrealistisch, maar daarnaast heb je ook cartoony-ogende David De Kabouter-achtige figuurtjes in de reeks.

strips-co-thorgal-16-de-wolvin-b_61104bb

Een%20jonge%20Thorgal%20tekening%20van%2

ik heb wel eens ergens gelezen dat Van Hamme destijds slim inspeelde op de trends van de tijd. De Qa cyclus bijvoorbeeld heeft veel gemeenschappelijk met de begin en halverwege jaren 80 mega populaire star wars films.. de kabouters lijken dan zo weer te zijn weggelopen uit de destijds zeer populaire boeken van Rien Poortvliet (ook een uitzonderlijk goede tekenaar/ schilder overigens mijns inziens). Het tijdreisaspect uit De meester van de bergen heeft weer veel overeenkomsten met Back to the future. 

Heel knap hoe Van Hamme al die elementen in de Thorgal reeks verweefde zonder dat t geforceerd overkomt. En alles werd uiterst knap verbeeld door Rosinski 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Naar mijn gevoel was het publiek vroeger ook toleranter voor dat soort verwijzingen. Als nu iets ook maar in de verste verte lijkt op iets dat een beetje populair is, wordt het verguisd als rip off. Ik zie artiesten zich afvragen of wat ze doen wel origineel genoeg is, of veelbelovende projecten in de vuilbak kieperen omdat er plots een Netflix reeks uitkomt die zich in een vaagweg gelijkaardige setting afspeelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@sanderg na een mispost... ik heb een Meedter meegenomen naar Marseille. Ik ga hem vragen stellen en vragen of ik ze mag filmen.

dus om het van de bron te horen.

- wie was de eerste blazer?

nog vragen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Ambreville said:

@sanderg na een mispost... ik heb een Meedter meegenomen naar Marseille. Ik ga hem vragen stellen en vragen of ik ze mag filmen.

dus om het van de bron te horen.

- wie was de eerste blazer?

nog vragen?

ha tof! ja nog een- waarom ziet torric zichzelf niet wanneer hij op t einde van t album bij de hut komt (hij stelt zichzelf die vraag ook)... ben benieuwd!! 

bedankt! 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 hours ago, Ambreville said:

Antwoord opgenomen, te groot om te posten

yes!!! ben erg benieuwd! heb je ook nog n dedi kunnen regelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20/9/2019 om 12:18, Waakwater zei:

Jullie hebben een rare blik op realisme. 

Dit is realistisch. 

E7200B47-16A8-45AC-8EB5-E042B55EB8ED.jpeg

Dit is hyperrealistisch.

Thorgal is realistisch getekend door redelijk correcte perspectief en anatomie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Rosinski heeft deze ochtend stevig staan kakken op hyperrealisten. Hij houdt juist van werken met gebreken waardoor je meer een verhaal vertelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, Ambreville said:

Ja3D074481-1D46-464F-A7DD-E9226099D708.thumb.jpeg.c3da54653cd0af5c09795eed809c2230.jpeg2890C55A-D5FC-41E7-823A-669BFCAF775E.thumb.jpeg.37e1b45299185884da63d6f0f963c5be.jpeg

bwah...Kriske ziet er toch maar vrij bizar getekend uit. Het is gewoon rommel. Uitscheuren en een nieuwe vragen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Ambreville said:

Rosinski heeft deze ochtend stevig staan kakken op hyperrealisten. Hij houdt juist van werken met gebreken waardoor je meer een verhaal vertelt.

Daarin volg ik hem wel grotendeels. Je kunt zodanig hyperrealistisch grafische beelden gaan produceren dat alle leven eruit verdwijnt.

Dan verkies ik het realisme dat Rosinski, Dave Gibbons, Quitely, Frazetta, Wrightson,... hanteert/hanteerden, hetgeen je ook aantreft in de schilderkunst met stromingen vertegenwoordigd door de Peredvizhniki, de Düsseldorf Malershüle, American realism...

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Ambreville

kun je wellicht in eigen woorden in t kort antwoorden wat Rosinski denkt over de vragen die ik heb inzake het album? Ik ben erg benieuwd namelijk 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...