Ga naar inhoud

Tijdschriften


Recommended Posts

Welke tijdschriften lezen we (naast de striptijdschriften)?

 

Ik heb zelf naar grote tevredenheid een abonnement op Out Of Art

 

 

Dit kunstmagazine gaat over actuele Outsider Art in de breedste zin van het woord. In Out of Art wordt Outsider Art opgevat als een onderdeel van de hedendaagse kunst. In elk nummer is aandacht voor een thema en voor rubrieken met artikelen over kunstenaars, verzamelaars, inspirerende plekken, publicaties en tentoonstellingen. De agenda vermeldt actuele evenementen. Wisselende auteurs schrijven columns en op de achterzijde treft u regelmatig een gedicht aan. Voor een groter bereik worden thema-artikelen en rubrieken in het Engels samengevat. Out of Art verschijnt twee maal per jaar. Wie op de hoogte wil blijven neemt een abonnement. Losse nummers zijn te kopen of te bestellen.

 

http://www.out-of-art.nl/index.php?pageid=home&catid=home

 

OUT_14_omslag.jpg

marcelherms.nl

Link naar reactie

Ik ontvang nog elke maand de EOS, maar dat is omdat ik ooit zo stom geweest ben van dat met domiciliëring te betalen, en ik te lui ben om daar wat aan te doen.

 

Verder koop ik af en toe nu eens dit tijdschrift, dan weer dat, meestal iets i.v.m. computers/technologie/audio-video/science/finance. Zoals daar zijn:

  • Linux Format en/of Linux Journal
  • What Hifi e.d.
  • Stuff en/of T3 (ik kan de covers vaak niet weerstaan)

 

gmysh7jyuq33ymh3.jpgm1c3861hsz7s16sc.jpg

Link naar reactie

Er staat altijd wel een 'dossier' in van enkele pagina's in de aard van "de 50 beste gadgets", "Tablets", ... De producten die daar dan in opgesomd worden, worden mooi verpakt in een fotoreportage met de dame van de cover. Waarom? Ik veronderstel dat gadgets vooral mannen aanspreekt?

Link naar reactie

Welke tijdschriften lezen we (naast de striptijdschriften)?

 

Ik heb zelf naar grote tevredenheid een abonnement op Out Of Art

 

 

 

 

http://www.out-of-ar...home&catid=home

 

OUT_14_omslag.jpg

 

Ziet er geen oninteressant tijdschrift uit. Blijkbaar is er ook wat "online content". Stuk over die collectioneur van oa van Genk is boeiend.

Link naar reactie

Ik ben zelf een groot liefhebber van (veel) outsiderart dus ik vind het zeer interessant. Het blad is goed verzorgd en niet al te duur. Helaas komt het ook maar twee keer per jaar uit. Alle verschenen delen zijn volgens mij nog wel verkrijgbaar. Wat mij betreft een aanrader (als het onderwerp je interesseert).

 

En Van Genk is inderdaad boeiend. Ik heb ook een fraai boek over hem.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Ik ben zelf een groot liefhebber van (veel) outsiderart dus ik vind het zeer interessant. Het blad is goed verzorgd en niet al te duur. Helaas komt het ook maar twee keer per jaar uit. Alle verschenen delen zijn volgens mij nog wel verkrijgbaar. Wat mij betreft een aanrader (als het onderwerp je interesseert).

 

En Van Genk is inderdaad boeiend. Ik heb ook een fraai boek over hem.

 

Bedoel je die laatste monografie (2010)? Heb zelf vroeger een boek over hem gekocht. Herinner mij een interview, met nogal een pijnlijke illustratie van zijn problematiek. Was zelf erg onder indruk van zijn bussen ed. in het Guislain. Nu om het een beetje comicrelated te maken, een van de galerijhouders van C Ware, is ook deze van Henry Darger... C Ware heeft trouwens ook de lettering van een DVD over Darger gemaakt. Maar soit. Interessant object.

Link naar reactie

Oh, had ik over 't hoofd gezien, maar da's er eentje dat ik zeker aan mijn lijstje ga toevoegen. Ook hier heel wat interesse in outsider kunst, en al enige tijd op zoek naar zo'n blad.

 

Goed zo! Meeer aandacht voor outsider art.

Het beste tijdschrift op dat gebied is natuurlijk Raw Vision: http://www.rawvision.com/ maar dat is me te duur.

Out Of Art kost maar € 15,00 per jaar.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Bedoel je die laatste monografie (2010)? Heb zelf vroeger een boek over hem gekocht. Herinner mij een interview, met nogal een pijnlijke illustratie van zijn problematiek. Was zelf erg onder indruk van zijn bussen ed. in het Guislain. Nu om het een beetje comicrelated te maken, een van de galerijhouders van C Ware, is ook deze van Henry Darger... C Ware heeft trouwens ook de lettering van een DVD over Darger gemaakt. Maar soit. Interessant object.

 

Nee, ik heb al een ouder boek. Deze:

7Qvtd3BGZ3CXx38sRTah.jpg

Ik heb zijn werk vroeger regelmatig gezien toen we nog een Outsidermuseum in Nederland hadden (Stadshof, Zwolle). Maar in Gent ben ik ook geweest.

 

En ja, Darger is ook zeer boeiend.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Nee, ik heb al een ouder boek. Deze:

7Qvtd3BGZ3CXx38sRTah.jpg

Ik heb zijn werk vroeger regelmatig gezien toen we nog een Outsidermuseum in Nederland hadden (Stadshof, Zwolle). Maar in Gent ben ik ook geweest.

 

En ja, Darger is ook zeer boeiend.

 

Ja, dat boek heb ik ook. Daar staat ergens een gesprek met van Genk in. Stuk over regenjassen is ook interessant.

Link naar reactie
  • 2 years later...

Zoek nog een goed, liefst nederlandtalig tijdschrift/magazine met als thema geschiedenis...in de breedste zin van het woord...na enig zoektocht kom ik bij "Historia" terecht...any good ?

 

G Geschiedenis. Dat heeft een redelijke balans tussen diepgravend en luchtig (een beetje niveau eos). Heb je dat al geprobeerd? 

Historia heb ik nog niet gelezen, dus geen mening, sorry.

Link naar reactie

 Het bloed kruipt waar het gaan kan en moet: Wim van den Herik – ooit drijvende kracht achter Opscene en Fake – brengt samen met muzikant Radbout Mens een nieuwe zine uit: Fake Art I.D.

 

 

http://www.gonzocircus.com/nieuw-zine-fake-art-i-d/

 

 

 

Vital Weekly:

 

FAKE ART I.D. ZINE (CDR and magazine)

Some days I packed up a box of old fanzines and put in some of my own from the 80s.

Perhaps the old sod I'm, I was thinking 'they don't make 'm any more like this', which perhaps was heard somewhere, earlier no doubt, when Wim van den Herik was working on Fake Art I.D. Zine. Y

ears ago he published in Opscene and had his own Fake magazine, but those were 'magazines', this is a fanzine, hastily put together at the end of 2014, and Xeroxed, A5 size with a CDR compilation.

There are interviews in Dutch with Jelle Buma (of Solbakken, Mercy Giants), Duivis, Lukas Simonis, Gone Bald, Arnold from Zea and The Ex, Milk & Morphine, Radboud Mens (who also wrote a bunch of reviews too; he may have learned that trade a long time ago

when writing for Vital Weekly; why did ever stop?), The Outskirts and, as said, reviews. All of this on thirty-six A5 pages - my favorite size and length for fanzine with some of the great naive charm that belongs to the writing. Excellent.

It makes me wanting to do this myself again. Fuck the Internet weekly; let's go back to paper. There is also a seventy-minute CDR to go here with mostly rock oriented music of the bands reviewed and interviewed, but also Elvira Lin Group, Kunzysteem, Black Eleki, Capra Ibex

Band, L.J. Katergoud, Messy, Keyvane, Lukas Simonis, Technoise (one of Radboud Mens' old guises) and, perhaps most, surprising a piece by Attrition; which might be the only name you recognize - well, maybe not - and not something that is actually out

of place. The second half of the CDR is more about electronic music in all its guises. It's overall as eclectic as the fanzine itself. Only 150 copies were made,

so act swiftly, I'd say. (FdW)

Address: <wvdherik@probiblio.nl>

 

 

marcelherms.nl

Link naar reactie
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...