Ga naar inhoud

In welke Suske en Wiske zegt Lambiek: oh u bent ingenieur, dan zal ik het u nogmaals uitleggen!


Tracker

Recommended Posts

Het lijkt me inderdaad het soort grap dat Vandersteen of Geerts zou gebruiken, maar hoewel ik toch redelijk vertrouwd ben met hun albums, is die quote me onbekend. Dat zou betekenen dat het pas in één van de latere albums (zo pakweg vanaf Woeste Wespen, daar ben ik ongeveer afgehaakt - op één of twee latere albums na) of één van de reclame-albums geweest moet zijn. 

Link naar reactie

Volgens mij is het ouder dan De woeste wespen. En de scène speelt zich af op een bouwterrein. Maar ik kan me de titel niet herinneren, en zelfs niets over het verhaal. Die ene scène is blijven hangen omdat het zo'n typische verongelijkte wij-staan-lager-op-de-sociale-ladder-maar-zijn-toch-beter grap is.

Link naar reactie
13 hours ago, Tracker said:

Met dank voor jullie reacties. Heb navraag gedaan bij stripwinkel Wonderland hier in Hasselt maar die wisten het ook niet en verwezen mij naar dit forum. Zijn er andere winkels of forums waar ik dit zou kunnen navragen ?

Op Facebook zijn er ook wat groepen rond Willy Vandersteen en Suske en Wiske. 

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...