Tracker Posted April 10, 2023 Share Posted April 10, 2023 In welke Suske en Wiske zegt Lambiek: oh u bent ingenieur, dan zal ik het u nogmaals uitleggen! Quote Link to comment
lukoste Posted April 10, 2023 Share Posted April 10, 2023 Was het tegen een belangrijk personage dat hij dat zei? Veel ingenieurs komen er blijkbaar niet voor in S&W, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_personages_uit_Suske_en_Wiske Ik heb Big Mother en Het Delta Duel eens snel doorbladerd maar kon het niet meteen vinden. Quote Link to comment
Peter Motte Posted April 10, 2023 Share Posted April 10, 2023 Hij zei dat tegen een jobstudent die verder totaal geen rol speelde; Ik ben niet zeker of het wel Lambik was die het zei. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Tracker Posted April 13, 2023 Author Share Posted April 13, 2023 Wat late reactie van mijn kant… Dank voor jullie reacties. Inderdaad maar 3 ingenieurs. In welke S&W komt de jobstudent voor ? Quote Link to comment
Peter Motte Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 Het is typisch een soort grap waarmee Vandersteen kon scoren toen nog weinig mensen een hoger diploma hadden. Ik denk niet dat ze het nu nog zouden doen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Lük Bey Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 Het lijkt me inderdaad het soort grap dat Vandersteen of Geerts zou gebruiken, maar hoewel ik toch redelijk vertrouwd ben met hun albums, is die quote me onbekend. Dat zou betekenen dat het pas in één van de latere albums (zo pakweg vanaf Woeste Wespen, daar ben ik ongeveer afgehaakt - op één of twee latere albums na) of één van de reclame-albums geweest moet zijn. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Peter Motte Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 Volgens mij is het ouder dan De woeste wespen. En de scène speelt zich af op een bouwterrein. Maar ik kan me de titel niet herinneren, en zelfs niets over het verhaal. Die ene scène is blijven hangen omdat het zo'n typische verongelijkte wij-staan-lager-op-de-sociale-ladder-maar-zijn-toch-beter grap is. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Tracker Posted April 16, 2023 Author Share Posted April 16, 2023 Inderdaad, ik kan mij de scène inderdaad herinneren op een bouwterrein. Ik refereer op mijn werk in de technische sector naar deze uitspraak van Lambiek maar weet niet meer in welke S&S ik die gelezen heb… Quote Link to comment
Tracker Posted April 16, 2023 Author Share Posted April 16, 2023 Met dank voor jullie reacties. Heb navraag gedaan bij stripwinkel Wonderland hier in Hasselt maar die wisten het ook niet en verwezen mij naar dit forum. Zijn er andere winkels of forums waar ik dit zou kunnen navragen ? Quote Link to comment
beus Posted April 17, 2023 Share Posted April 17, 2023 misschien kan je het eens proberen bij de fameuze fanclub ? Quote Link to comment
Ambreville Posted April 17, 2023 Share Posted April 17, 2023 13 hours ago, Tracker said: Met dank voor jullie reacties. Heb navraag gedaan bij stripwinkel Wonderland hier in Hasselt maar die wisten het ook niet en verwezen mij naar dit forum. Zijn er andere winkels of forums waar ik dit zou kunnen navragen ? Op Facebook zijn er ook wat groepen rond Willy Vandersteen en Suske en Wiske. Quote Link to comment
Tracker Posted April 21, 2023 Author Share Posted April 21, 2023 Reactie van Frank Koper van de Fameuze Fanclub: "Deze scene komt voor in De Belhamel-bende. Het is alleen niet Lambik die het zegt, maar een opzichter op een bouwplaats tegen een werkstudent (die ingenieur blijkt te zijn)." Peter, je zat er dichtbij ! Ludo fenip, Lük Bey, Peter Motte and 1 other 4 Quote Link to comment
Lük Bey Posted May 19, 2023 Share Posted May 19, 2023 Verdraaid, nu herinner ik me die scene ook. Ik heb dat album zelfs maar in een heel zeldzame uitgave, en ik heb het al lang niet meer gelezen. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Recommended Posts