Ga naar inhoud

Breda Stripfestival 2014. 11 En 12 Oktober


Fons van Erp

Recommended Posts

We hebben een beperkt aantal aan speelkaarten kunnen meenemen voor Breda - de drukpersen gingen domweg niet snel genoeg - en zullen deze bij een aantal aankopen weggeven. Hoeveel precies, bespreken we morgen bij de stand verder... voor ons is het nu naar bed...

 

dusdanig laat dat ik even niet de puf heb om uit te zoeken hoe ik hier een plaatje zet... kijk maar op onze facebook pagina ;)

Link naar reactie

Hou jij van nederlandstalige pop muzak Olsimar, dat valt me van je tegen....

DE DIJK!! I love it!! DE DIJK!!!

 

Die speelkaarten zijn wel heel erg gaaf! Hopelijk zijn er zondag nog wat over.

 

10703510_566129490182103_826314624625821

 

1014002_566130173515368_613983165464655210712990_566130146848704_391642531192493

 

o darn wat gaaf!!!!

oei...  (kan niet slapen :D ) maar ik zou er niet op rekenen. Ik heb nu al meer verzoeken om apart te leggen dan dat ik speelkaarten heb... maar wees gerust, we gaan ze vaker meenemen.

dan zal ik mijn email aan je maar even deleten ;)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Toen deze organisatie nog plaatsvond in Rijswijk ben ik er jaren geweest. Sedert de verhuis naar Breda was dit de eerste keer. Jammer, maar ik vond Rijswijk beter: veel plaats, overzichtelijk, alles goed geregeld. In Breda is het zoeken in zalen en gangen, en er hangt een dorstige droge lucht, die na verloop van tijd drukkend wordt.

Dat nam niet weg dat het wel degelijk de moeite is om de verplaatsing te maken.

Heel veel strips gekocht, vooral okkazies van reeksen die meer in Holland dan in België te vinden zijn.

Gebabbeld met veel mensen die ik goed of minder goed ken. Enkele tekenaars gesproken, gaande van het dijengeklets bij Lamelos, over de rustige babbel met Hendrik J Vos, tot snel een paar woordjes wissen met Marc Legendre.

Gelukkig alles kunnen doen wat ik gepland had, zodat ik morgen naar de bierbeurs van Mechelen kan gaan...

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Breda was weer erg gezellig. Prima naar mijn zin gehad. Persoonlijk vind ik het Chasse theater met zijn kruip door sluip door sfeer juist leuk..... Mooie dedi's van Bonet, Bono, Loutte, De Vita, Calderon, Lupatelli, Tenuta, Retera, Zanon en Ferrario. Top geregeld Fons en team. En natuurlijk de uitgeverijen die naast alle organisatorische moeite ook nog tijd en geld in een tekenaar investeerden. TOP!

Link naar reactie

Hum, Rijswijk, dan denk ik aan de beurzen op de Darling Market, dat was pas armoedig. De beurs in Breda is in een prachtig gebouw met voldoende en goede catering en plekken om eens wat te zitten. Juist omdat de tekenaars verspreid zitten was de loop er goed in. Ondanks een wanhopige sprint toch tickets van Calderon en Bonnet gemist. Evengoed een 11tal dedies gescoord, veel italianen: Lupatelli, Santucci, Bono, Sandoval, Cinar, De Vita, Moreno, Sanapo. Ook Spaey, Loutte, Wasterlain.

 

Opvallend vel duitsers trouwens....

Link naar reactie

Duitsers, maar ook Polen.. helaas niet in staat om ook maar één woord in een andere taal te spreken dus ik kwam er niet achter wat hun interesse voor ons materiaal is... wij willen best in Polen ook  gaan uitgeven ;)

 

Maar het was druk! Het eerste uur was nog zéér stil, maar daarna brak de 'hel' los en vlogen de spullen van de tafel af. En ja, dus ook de speelkaarten. Helemaal op. Daar de spullen voor FACTS al eerder verstuurd zijn konden de kaarten daar niet meer bij en zal dat ook niet meer lukken - wij hebben gisteravond de eerste exemplaren mee kunnen krijgen en dit was dus met recht een 'last minute'. Ik ga mijn best doen om volgend jaar voor iedere beurs akties met de speelkaarten te kunnen doen want jonge jonge... ze zijn móói!!! De gelukkigen die ze hebben zullen dit beamen.

 

The good: fikse verkoop. Joker is nu absoluut uitverkocht, wij hebben NIETS meer in het magazijn. Diverse nieuwe items vonden gretig aftrek en duidelijk was dat we volgend jaar een andere lokatie moeten hebben. De tafel was domweg te klein. Veel bekende gezichten, maar ook veel nieuwe, jonge gezichten wat natuurlijk de toekomst is - duidelijk is wel dat wij baat hebben bij tv series als Gotham, Flash, Constantine en Arrow. Erg leuk was om van enkele te horen dat ze vorig jaar een uitgave probeerden op de beurs terwijl ze stapeltjes maakten om dit keer mee te nemen ;)

 

Onze tasjes!! Eindelijk, tasjes met ons eigen logo. Heb ik ook maar een jaar om gezeurd :) (af en toe vergeet ik wel eens dat we nog in de kinderschoenen staan ;) en zit ik te snel op het niveau 'regel dat')

 

The bad: alle exemplaren van Lange Halloween waren licht beschadigd. Daar krijg ik echt hartzeer van. Deze werden/worden dan ook voor de helft van de prijs verkocht.

 

The ugly: de warme, droge lucht. Tuurlijk, ik praat veel, dat geef ik toe. Maar dat ik vóór 1 uur al een rauwe stem had is toch wat veel van het goede.

 

een andere ugly... verbouwing station Breda. Werkelijk?? Één kant ontoegankelijk? 10 jaar lang werd Station Rotterdam Centraal verbouwd. Nooit, maar dan ook nóóit was er één kant onbenaderbaar. Zo ook Arnhem CS... 

 

en oh ja.. andere uglies... mensen die denken dat ze zomaar ook een pakje speelkaarten zouden kunnen krijgen... zoooo BAD!!!! :D :D :D :D :D

Link naar reactie

Ik was gisteren met de trein en het station Breda is idd een klein drama op dit moment. Centrum zijde is afgesloten maar je kunt er wel uit natuurlijk. Via een pendelbus kon je van achter naar voor en via een gigantische loopbrug. Die laatste heb ik genomen en daarom meteen gewend aan die ijle lucht in het Chasse theater ;)

Link naar reactie

Ik was gisteren met de trein en het station Breda is idd een klein drama op dit moment. Centrum zijde is afgesloten maar je kunt er wel uit natuurlijk. Via een pendelbus kon je van achter naar voor en via een gigantische loopbrug. Die laatste heb ik genomen en daarom meteen gewend aan die ijle lucht in het Chasse theater ;)

 

Die gigantische loopbrug was echt wel een "tour de force".  Zeker als je met volle bepakking terugkomt van de beurs.

Link naar reactie
Gast Freakzilla

Die gigantische loopbrug was echt wel een "tour de force".  Zeker als je met volle bepakking terugkomt van de beurs.

 

Het station Breda is helemaal veranderd, wat best wel verwarrend was. Ik verliet het gebouw langs de kant van het grote gebouw, menende dat dit de kant van het centrum was. Maar het viel me op dat de omgeving er anders uitzag dan vroeger. Dat zou kunnen, indien het nieuwe station naast het vroegere station gezet was.

Voor de zekerheid vroeg ik bij een joçng koppel dat daar rondliep of dit de voorkant van het station was, waar bevestigend op werd geantwoord.

Na een minuut wandelen merkte ik dat die inlichting niet juist kon zijn. Terug naar het station en dan maar de borden naar het centrum gevolgd, wat een hele onderneming was via een perron en die gigantische trap.

Nu vraag ik me af of die kant met het stationsgebouw wel degelijk de voorkant is of niet. Iemand die het weet?

Bij het reugkeren wat vroeger vertrokken wegens die brug. Zwaar beladen met strips bleek dat niet zo snel te gaan, waardoor ik zwetend in de trein moest plaatsnemen.

Link naar reactie
Het station Breda is helemaal veranderd, wat best wel verwarrend was. Ik verliet het gebouw langs de kant van het grote gebouw, menende dat dit de kant van het centrum was. Maar het viel me op dat de omgeving er anders uitzag dan vroeger. Dat zou kunnen, indien het nieuwe station naast het vroegere station gezet was.

Voor de zekerheid vroeg ik bij een jong koppel dat daar rondliep of dit de voorkant van het station was, waar bevestigend op werd geantwoord.

Na een minuut wandelen merkte ik dat die inlichting niet juist kon zijn. Terug naar het station en dan maar de borden naar het centrum gevolgd, wat een hele onderneming was via een perron en die gigantische trap.

Nu vraag ik me af of die kant met het stationsgebouw wel degelijk de voorkant is of niet. Iemand die het weet?

Bij het reugkeren wat vroeger vertrokken wegens die brug. Zwaar beladen met strips bleek dat niet zo snel te gaan, waardoor ik zwetend in de trein moest plaatsnemen.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Zaterdag redelijke dag. Als pluspunten enkele leuke Nederlandstalige tekenaars (de Jong, Op missie, donald duck :e002: ). Maar ook wat teleurstellend dat Bonnet en de Vita die al heel vroeg weg waren (halfdagje festival?)  en dat was beslist jammer. Top ook Lupatelli, Tenuata (nu eindelijk compleet) en de beste van al, Calderon!

De reputatie van afgelopen jaren qua comic tekenaars kon op basis van het programma al duidelijk niet gehaald worden maar met Sanapo zak je als festival, naar mijn mening, toch door een ondergrens. Onbegrijpelijk dat zij op de plaats van de moeilijk vindbare Kitson zat. Over de zondag zullen we het niet hebben met al die vroeg vertrekkende artiesten waarmee de dag al snel helemaal doodbloedde.

 

De indeling van de zaal leek beter geworden of was de betere doorloop  toe te rekenen aan de indruk dat er zowel van standhouders (kosten?) en publiek (programma?) minder belangstelling was. Dat de organisatie het aandurft om te concurreren met een zeer groot frans festival getuigt van lef maar ook van realiteitszin?

Link naar reactie

Ah, altijd fijn, weer een angsthaas met kritiek zonder naam erbij.........

 

Prima festival wederom met een drukke zaterdag en een vrij drukke zondag (veel kinderen). Dit blijft toch het meest open festival voor ook niet liefhebbers.

Als dedie-jager zaterdag 12 tekeningen verkregen en op de (niet volledige) zondag (waar ik meer heen ging voor een praatje en contacten) toch ongemerkt ook nog eens 7 tekeningen.

 

Wel was het inderdaad jammer dat de Vita er niet meer was zondag, maar de beste man was ziek. Echter zaterdag was er genoeg tijd voor iedereen om gewoon een de Vita te bemachtigen.

Bonnet was inderdaad snel weg zaterdag, maar was ook makkelijk te verkrijgen tot de middag (geen giga rijen).

Calderon was de moeilijkste met lange rijen, de man tekent dan ook prachtig, maar langzaam.

 

Zelf dus verkregen: Bonnet, Loutte, Bono, de Vita, Calderon, Cinar, Moreno, Civitelli, Ferrario, Boon, Tenuta, Lupattelli (allen op zaterdag) en op zondag: Sandoval, Romano, Oost, de Heij, Wasterlain, Malik en last (en helaas ook least... :e005: :e005:) Zanon.

 

Veel repers gezien en gesproken, zondag heerlijk in de bar gezeten met Velden8, Retep en mijn belgische vrienden Beus en benoit.... :e002:

Lekker bijgepraat met diverse uitgevers, tekenaars.......

Kortom, een prima beurs.

 

Wat wel een punt van kritiek is........dat deel ik met gast gast........het vroege stoppen op alle Nederlandse beurzen en het feit dat veel tekenaars zondag al vroeg weg gaan. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...