Ga naar inhoud

🎬 de 3 favoriete Danny Boyle-films


cinco

Danny Boyle-films  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zijn jouw 3 favorieten?

    • Shallow Grave (1994)
      0
    • Trainspotting (1996)
    • A Life Less Ordinary (1997)
      0
    • The Beach (2000)
    • 28 Days Later... (2002)
    • Millions (2004)
    • Sunshine (2007)
    • Slumdog Millionaire (2008)
    • 127 Hours (2010)
    • Trance (2013)
      0
    • Steve Jobs (2015)
    • T2 Trainspotting (2017)
      0
    • Yesterday (2019)


Recommended Posts

Danny Boyle 🫶 mag tot mijn favoriete regisseurs gerekend worden.

 

1 | The Beach

Destijds niet al te best ontvangen, onterecht. Eigenzinnige, waarvoor pluspunten, geslaagde verfilming. DiCaprio intens en goed als altijd, Swinton eveneens. Die film kwam natuurlijk ook op het juiste moment in mijn leven, ik was 18, de klik met de filosofie van Richard was enorm aanwezig. De hele feel van The Beach, zalig.  De beelden op de tonen van Moby's Porcelain zijn onvergetelijk. Sowieso een geweldige soundtrack, met ook Voices van Dario G.
 

2 | 28 Days Later

Het feit dat dit bioscoop-bezoek na al die jaren nog steeds vers in het geheugen zit, zegt eigenlijk alles. Niets jaagt mij zo de stuipen op het lijf als razende zombies (excuus, geïnfecteerden) die wél snel rennen in achtervolging en blijven gaan tot ze je te pakken hebben. Toen bijzonder fris in 't genre, heerlijk sfeertje ook. En, tenzij ik hem onbewust eerder zag, mijn kennismaking met Cillian Murphy, waarvan instant duidelijk was dat hij een acteur was om in 't oog te houden. 28 Weeks Later was ietwat onverwachts trouwens ook wel de moeite, die openingsscène!
 

3 | Sunshine

 

Die laatste plek is een gevecht met Trainspotting. Mijn sympathie voor die fascinerende en ook psychologisch sterke science fiction heeft de knoop doorgehakt. Ook weer een paar bioscoop-momenten die ik nog niet vergeten ben. Toch een ietwat ondergewaardeerd als je 't mij vraagt. Voor velen ging dit uit de bocht in de finale, maar ik vond die ommezwaai absoluut kunnen. 't Is Boyle in z'n beste periode, wat had je verwacht?

Zowel Danny Boyle als Alex Garland hebben laten weten dat ze 28 Years Later alsnog zien zitten, waarop ook Cillian Murphy liet weten maar al te graag terug te willen keren. Yes please!

 

Tot mijn grote spijt nog niet gezien: 127 Hours (Al eeuwig zeer hoog op mijn kijklijst, want ook Franco, maar de BR werd ooit ingepakt voor verhuis en sindsdien kan ik er niet bij), Yesterday (spreekt me iets minder aan) en Trainspotting 2 (de angst dat die de verwachtingen niet gaat kunnen inlossen zit er toch wat in)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • cinco changed the title to 🎬 de 3 favoriete Danny Boyle-films

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...