Ga naar inhoud

Robert van der kroft


Air

Recommended Posts

Robert van der Kroft is een fantastische kerel met een eeuwig jeugdige uitstraling.

De Sjors en Sjimmie van de Wiroja's (Wilbert, Robert en Jan) was een favoriet in mijn jeugd en Robert was en is een voorbeeld als tekenaar.

Mijn eerste dédicace op een stripbeurs (zie afbeelding) was van de Wiroja's, Robert besprak mijn strippagina in de rubriek Voor de Leeuwen in Eppo Wordt Vervolgd en was ook betrokken bij Zone5300 toen ik er al in het eerste nummer in stond met een hoekstrip.

Toen het Sjors en Sjimmie-stripblad langere verhalen eiste, besloten de Wiroja's een nieuwe strip op te zetten : Claire. Evert Geradts heeft Wilbert nog een tijdje vervangen maar de Wiroja's maken nu weer nieuwe gags van Sjors en Sjimmie voor Stripglossy.

 

dedi 1 wirojas.jpg

WiRoJaFotoKlein.jpg

Link naar reactie
Op 14/11/2023 om 20:36, Air zei:

Deze man nog geen eigen topic?

sjors en Sjimmie, Claire? 

Hij heeft vast meer op zijn kerfstok.

Heel veel!

  • Vroeger zat hij bij Cross Comix.
  • Zat in het raad van bestuur van de Strip Museum Rotterdam die al weer jaren geleden failliet is gegaan(Raad van bestuur was trouwens niet op de hoogte van de wantoestanden die toen in de museum gaande waren).
  • comics art & bier mede organisator , waar hij trouwens met iemand anders samen die dagen plaatjes draait (onder de naam Sjors en Sjimmie 😁)
  • Diskjockey! Maar dat doet hij buiten de comics art & bier festival volgens mij niet meer.
  • Tegenwoordig treed hij (echt!) heel veel op met de band D.I.T.
  • en dan vergeet ik haast nog Zone 5300!!

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...