Ga naar inhoud

Weer een stoppende strip winkel


Recommended Posts

Ik kocht vandaag bijna, het Suske en Wiske album “de bolhoed van Lambik” in de supermarkt. Tot ik mijzelf bedacht…Ik had me voorgenomen dat als ik deze zou aanschaffen, ik dit zou doen in een lokale boekhandel. 
Mijn gedachte is nu alleen:

in de supermarkt afdeling springt deze er tussen uit (samen met Donald Duck)

echter thuis heb ik al veel Suske en Wiske (en Donald Ducks) 

mocht ik in de boekhandel zijn dan is er weer teveel anders om uit te kiezen
 

P.s. (over de winkel Dick Bos, mijn stiefvader kwam daar vroeger regelmatig. En altijd blij de deur uit. Volgens mij zelfs ruilhandel met oude Lp’s en bandmerchandising gedaan. Maar ik kan mij vergissen.)

 

conclusie: koop lokaal, de strip winkeliers zijn een sterke pilaar in het strip wereldje. 
 

image.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 1 month later...

laatste maand is ondertussen in gegaan op 27 april sluiten de deuren defenitief.

Nog best leuke dingen gekocht. Nog zeker 5000 boeken op voorraad.

Nu met hoge kortingen op alles 2de hands strips 1 euro hardcover 2 euro.

Op al het nieuwe en curiosa gelden  kortingen van 30 % bij online bestelling,

40 % bij betaling met pin en 60% als je contant betaald.

Link naar reactie

Afgelopen zaterdag geweest, er valt zeker nog veel te kopen, maar ik begreep wel dat de kelder leeg begint te raken. 
Met 60% korting kan je nog eens wat proberen. 
Ga dus zeker nog eens langs. 
Het is Henk gegund om nog zoveel mogelijk te verkopen.

 

Straks is er weer een stripwinkel weg en ik vernam dat Bul in Delft en Sjors in Dordrecht ook plannen hebben om te stoppen. 
Wat een enorme kaalslag in de nederlandse stripwereld. 

Link naar reactie
On 4/14/2024 at 6:57 PM, De Hollander said:

Afgelopen zaterdag geweest, er valt zeker nog veel te kopen, maar ik begreep wel dat de kelder leeg begint te raken. 
Met 60% korting kan je nog eens wat proberen. 
Ga dus zeker nog eens langs. 
Het is Henk gegund om nog zoveel mogelijk te verkopen.

 

Straks is er weer een stripwinkel weg en ik vernam dat Bul in Delft en Sjors in Dordrecht ook plannen hebben om te stoppen. 
Wat een enorme kaalslag in de nederlandse stripwereld. 

Op zich niet abnormaal. De Babyboomers gaan op pensioen.

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Ambreville zei:

Op zich niet abnormaal. De Babyboomers gaan op pensioen.


Toch blijkbaar wel een type winkel waar je niet vlug een overnemer voor vindt.   Stel je voor dat alle handelszaken (ongeacht wat men te koop aanbiedt) van op pensioen gaande babyboomers geen opvolging kennen...

Link naar reactie
Just now, Koen Claeys said:


Toch blijkbaar wel een type winkel waar je niet vlug een overnemer voor vindt.   Stel je voor dat alle zaken van op pensioen gaande babyboomers geen opvolging kennen...

Dat klopt. Het zijn pensioneringsovernames in een krimpende markt. Tenzij je iets disruptief kan veroorzaken zoals stripweb doet, heeft het geen zin om daarin te stappen. Het zal gewoon een feit zijn dat stripwinkels die zich niet kunnen verbreden met Manga, geek-stuff etc en die geen alternatief kunnen geven aan een online-winkel het moeilijk gaan blijven hebben. In Frankrijk is dat mooi opgevangen door gedecentraliseerde samenwerkingen zoals Canal BD en BD Fugue en ketens als Slumberland en Momy. Buiten Stripweb zie ik daar hier geen enkel serieus initiatief rond. Om van Nederland nog maar te zwijgen.

 

 

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Ambreville zei:

Dat klopt. Het zijn pensioneringsovernames in een krimpende markt. Tenzij je iets disruptief kan veroorzaken zoals stripweb doet, heeft het geen zin om daarin te stappen. Het zal gewoon een feit zijn dat stripwinkels die zich niet kunnen verbreden met Manga, geek-stuff etc en die geen alternatief kunnen geven aan een online-winkel het moeilijk gaan blijven hebben. In Frankrijk is dat mooi opgevangen door gedecentraliseerde samenwerkingen zoals Canal BD en BD Fugue en ketens als Slumberland en Momy. Buiten Stripweb zie ik daar hier geen enkel serieus initiatief rond. Om van Nederland nog maar te zwijgen.

Gelukkig zitten we in Belgisch Limburg met 2 winkels met uitbaters die nog een hele tijd moeten wachten op hun pensioen😚🤭

Link naar reactie
13 minutes ago, Koen Claeys said:

In West-Vlaanderen zijn we volledig afhankelijk van Stripweb (die gelukkig goed bezig is).
Van een trouwe klant vernomen dat Stripweb ook zwaarder begint in te zetten op manga. 
Hoor ook veel positieve geluiden over kwaliteit verpakking van verzendingen.

De verpakking is nagenoeg perfect. De strips gaan in een bubbeltjesverpakking. Die gaat in een dichtgepakte kartonnen verpakking. Die gaat in de doos. En indien nodig komt er nog opvulmateriaal bij in de doos. Archonia is de enige andere die ik weet dat op die kwaliteit verpakt.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...