Kleine Albert Posted February 20 Share Posted February 20 Dick Bos in Rotterdam sluit de deuren op 27-april 2024. iedere maand gaat de korting omhoog. Februari 35 %. er zeker nog 10000 hardcovers te koop. Dagelijks word er nog aangevuld uit het magazijn. Soms komen er ook nog moeilijke ne of uitverkochte boeken tevoor schijn. Willem II 1 Quote Link to comment
Air Posted February 21 Share Posted February 21 Ik kocht vandaag bijna, het Suske en Wiske album “de bolhoed van Lambik” in de supermarkt. Tot ik mijzelf bedacht…Ik had me voorgenomen dat als ik deze zou aanschaffen, ik dit zou doen in een lokale boekhandel. Mijn gedachte is nu alleen: in de supermarkt afdeling springt deze er tussen uit (samen met Donald Duck) echter thuis heb ik al veel Suske en Wiske (en Donald Ducks) mocht ik in de boekhandel zijn dan is er weer teveel anders om uit te kiezen P.s. (over de winkel Dick Bos, mijn stiefvader kwam daar vroeger regelmatig. En altijd blij de deur uit. Volgens mij zelfs ruilhandel met oude Lp’s en bandmerchandising gedaan. Maar ik kan mij vergissen.) conclusie: koop lokaal, de strip winkeliers zijn een sterke pilaar in het strip wereldje. De Hollander, sanderg and Leesplezier 2 1 Quote . Link to comment
Willem II Posted February 26 Share Posted February 26 Zaterdag langsgegaan bij deze winkel. Hele aardige en leuke kerel, die Henk. Voor paar honderd euro boeken gekocht met leuke korting. o.a. 6 integrale Rode Ridders. Alsnog bedankt voor de tip. Quote Link to comment
Kleine Albert Posted April 9 Author Share Posted April 9 laatste maand is ondertussen in gegaan op 27 april sluiten de deuren defenitief. Nog best leuke dingen gekocht. Nog zeker 5000 boeken op voorraad. Nu met hoge kortingen op alles 2de hands strips 1 euro hardcover 2 euro. Op al het nieuwe en curiosa gelden kortingen van 30 % bij online bestelling, 40 % bij betaling met pin en 60% als je contant betaald. Quote Link to comment
sanderg Posted April 10 Share Posted April 10 Erg jammer dat het zover bij mij uit de buurt is.. Ik was er graag wezen kijken.. Maar om er nou speciaal voor heen te gaan rijden vanuit Zaandam vind ik ook weer zo wat... Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
tuinmantvkijken Posted April 10 Share Posted April 10 goede kerel die henk gaat van zijn pensioen genieten Quote Link to comment
Joe Dredd Posted April 10 Share Posted April 10 9 uren geleden, tuinmantvkijken zei: goede kerel die henk gaat van zijn pensioen genieten Mag ook wel hij is over de 70 geloof ik. Quote Link to comment
Joe Dredd Posted April 11 Share Posted April 11 Ik bedoelde er mee te zeggen, zeker zeer verdiend. Goeie kerel, ken hem en zijn zaak ook al 25 jaar. Quote Link to comment
De Hollander Posted April 14 Share Posted April 14 Afgelopen zaterdag geweest, er valt zeker nog veel te kopen, maar ik begreep wel dat de kelder leeg begint te raken. Met 60% korting kan je nog eens wat proberen. Ga dus zeker nog eens langs. Het is Henk gegund om nog zoveel mogelijk te verkopen. Straks is er weer een stripwinkel weg en ik vernam dat Bul in Delft en Sjors in Dordrecht ook plannen hebben om te stoppen. Wat een enorme kaalslag in de nederlandse stripwereld. Quote Link to comment
Ambreville Posted April 16 Share Posted April 16 On 4/14/2024 at 6:57 PM, De Hollander said: Afgelopen zaterdag geweest, er valt zeker nog veel te kopen, maar ik begreep wel dat de kelder leeg begint te raken. Met 60% korting kan je nog eens wat proberen. Ga dus zeker nog eens langs. Het is Henk gegund om nog zoveel mogelijk te verkopen. Straks is er weer een stripwinkel weg en ik vernam dat Bul in Delft en Sjors in Dordrecht ook plannen hebben om te stoppen. Wat een enorme kaalslag in de nederlandse stripwereld. Op zich niet abnormaal. De Babyboomers gaan op pensioen. Quote Link to comment
Koen Claeys Posted April 16 Share Posted April 16 3 uren geleden, Ambreville zei: Op zich niet abnormaal. De Babyboomers gaan op pensioen. Toch blijkbaar wel een type winkel waar je niet vlug een overnemer voor vindt. Stel je voor dat alle handelszaken (ongeacht wat men te koop aanbiedt) van op pensioen gaande babyboomers geen opvolging kennen... Quote Link to comment
Ambreville Posted April 16 Share Posted April 16 Just now, Koen Claeys said: Toch blijkbaar wel een type winkel waar je niet vlug een overnemer voor vindt. Stel je voor dat alle zaken van op pensioen gaande babyboomers geen opvolging kennen... Dat klopt. Het zijn pensioneringsovernames in een krimpende markt. Tenzij je iets disruptief kan veroorzaken zoals stripweb doet, heeft het geen zin om daarin te stappen. Het zal gewoon een feit zijn dat stripwinkels die zich niet kunnen verbreden met Manga, geek-stuff etc en die geen alternatief kunnen geven aan een online-winkel het moeilijk gaan blijven hebben. In Frankrijk is dat mooi opgevangen door gedecentraliseerde samenwerkingen zoals Canal BD en BD Fugue en ketens als Slumberland en Momy. Buiten Stripweb zie ik daar hier geen enkel serieus initiatief rond. Om van Nederland nog maar te zwijgen. Koen Claeys 1 Quote Link to comment
bammar Posted April 16 Share Posted April 16 15 minuten geleden, Ambreville zei: Dat klopt. Het zijn pensioneringsovernames in een krimpende markt. Tenzij je iets disruptief kan veroorzaken zoals stripweb doet, heeft het geen zin om daarin te stappen. Het zal gewoon een feit zijn dat stripwinkels die zich niet kunnen verbreden met Manga, geek-stuff etc en die geen alternatief kunnen geven aan een online-winkel het moeilijk gaan blijven hebben. In Frankrijk is dat mooi opgevangen door gedecentraliseerde samenwerkingen zoals Canal BD en BD Fugue en ketens als Slumberland en Momy. Buiten Stripweb zie ik daar hier geen enkel serieus initiatief rond. Om van Nederland nog maar te zwijgen. Gelukkig zitten we in Belgisch Limburg met 2 winkels met uitbaters die nog een hele tijd moeten wachten op hun pensioen Koen Claeys 1 Quote Link to comment
Ambreville Posted April 16 Share Posted April 16 Just now, bammar said: Gelukkig zitten we in Belgisch Limburg met 2 winkels met uitbaters die nog een hele tijd moeten wachten op hun pensioen 3? Bilzen, Hasselt en Genk? Met Genk de jongste van de uitbaters. Quote Link to comment
bammar Posted April 16 Share Posted April 16 24 minuten geleden, Ambreville zei: 3? Bilzen, Hasselt en Genk? Met Genk de jongste van de uitbaters. Hasselt heeft met Rigo wel iemand van de babyboomers. In Bilzen is Kris een vijftiger en in Genk is Lars een veertiger. Quote Link to comment
Koen Claeys Posted April 16 Share Posted April 16 In West-Vlaanderen zijn we volledig afhankelijk van Stripweb (die gelukkig goed bezig is). Van een trouwe klant vernomen dat Stripweb ook zwaarder begint in te zetten op manga. Hoor ook veel positieve geluiden over kwaliteit verpakking van verzendingen. Quote Link to comment
Ambreville Posted April 16 Share Posted April 16 12 minutes ago, bammar said: Hasselt heeft met Rigo wel iemand van de babyboomers. In Bilzen is Kris een vijftiger en in Genk is Lars een veertiger. Ah. Rigo is op pensioen maar klust nog bij. Carla is nu de officiele stripspeciaalzaakmadam. bammar 1 Quote Link to comment
Ambreville Posted April 16 Share Posted April 16 13 minutes ago, Koen Claeys said: In West-Vlaanderen zijn we volledig afhankelijk van Stripweb (die gelukkig goed bezig is). Van een trouwe klant vernomen dat Stripweb ook zwaarder begint in te zetten op manga. Hoor ook veel positieve geluiden over kwaliteit verpakking van verzendingen. De verpakking is nagenoeg perfect. De strips gaan in een bubbeltjesverpakking. Die gaat in een dichtgepakte kartonnen verpakking. Die gaat in de doos. En indien nodig komt er nog opvulmateriaal bij in de doos. Archonia is de enige andere die ik weet dat op die kwaliteit verpakt. Koen Claeys 1 Quote Link to comment
bammar Posted April 16 Share Posted April 16 21 minuten geleden, Ambreville zei: Ah. Rigo is op pensioen maar klust nog bij. Carla is nu de officiele stripspeciaalzaakmadam. Dan zitten we inderdaad met 3 uitbaters die niet tot de babyboomers behoren Quote Link to comment
Recommended Posts