Ga naar inhoud

Raad De Film


Lav

Recommended Posts

29 minuten geleden, Ambreville zei:

Het zal wel niet zo simpel zijn.

 

image.thumb.png.47d9099bace4da6516c2a9d58c3da30b.png

 

Er vallen er een aantal af die ik gezien heb. I origins lijkt de populairste te zijn.

Jammer dat het wél zo simpel is... I Origins is correct. Meesterwerkje van Mike Cahill die eerder het ook al zo fenomenaal goede Another Earth maakte. Ga 't zien, mensen!

Link naar reactie

De fouten in het frame lijken toch eerder te gaan naar een echte oude film. Recente 'oude' films zoals The Artist of Young Frankenstein hebben een propere pellicule.

Ik dacht eerst aan Buster Keaton? Dit is hem niet maar hij had meer tolerantie voor andere karakterkoppen in zijn films. Maar als ik zoek kom ik bij hem zelfs bij The General op propere pellicule uit.  Dus waarschijnlijk niet Amerikaans. Blijven over Frans of Italiaans. Is het Frans, dan moet het van voor de gloriedagen van Fernandel zijn. Ik ken Fernandel en De Funes vrij goed. 

Even een titel om te gokken L'Arroseur arrosé

 

Wat me dwars zit is de oogschaduw. Franse films gebruiken vaak karakterkoppen, maar zullen zelden of nooit overdadige make-up aanbrengen. De Italiaanse traditie komt meer uit de Commedia Del'Arte. Dit had een italiaan of italiaanse clown kunnen zijn zoals er vroeger nog rondliepen in Genk of Houthalen.  I Mostri?

 

Ik geef het toch meer kans op Italiaans te zijn dan Frans.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Halleluja! Gezien? Hij is hilarisch. Je vraagt je af waarom half film minnend Nieuw Zeeland er destijds ingetuind is. Er worden behoorlijk wat absurde leugens voor waarheid verkocht. Toch waren er een hoop die beweerden dat Costa Botes' en Jackson's bevindingen oud nieuws waren. Ah, humanity, you've got to love it!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...