Ga naar inhoud

Hertekende Jommekes


Werner

Recommended Posts

Ik had hier jaren geleden al iets over gepost, maar ik vind het topic niet meer...

 

Bij de reeks heruitgavan van Jommeke vóór de recente "re-styling" waren enkele albums hertekend door Nys' studio. O.a. Neuzen Bij De Vleet, omdat door Nys' ziekte zijn invaller er een potje van had gemaakt. Ik heb hier ooit eens de vraag gesteld welke albums hertekend zijn, en kreeg hierbij volgend lijstje:

 

 

1.    De jacht op een voetbal
2.    De zingende aap
3.    De koningin van Onderland
4.    Purpere Pillen
5.    De muzikale Bella
6.    Het hemelhuis
7.    De zwarte bomma
8.    De ooievaar van Begonia
11.    De zonnemummie
19.    Wie zoekt, die vindt
20.    Apen in huis
21.    Het verkeerde land
22.    Het wonderdrankje
32.    In Pimpeltjesland
36.    Neuzen bij de vleet
40.    Anakwaboe!
41.    Twee halve lappen
47.    Diamanten in de zoo
51.    De Fwietmachine
 

 

Van 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 19, 20, 22 en 36 heb ik inderdaad een duidelijk hertekende versie gevonden.

 

11. De Zonnemummie heb ik nu al ettelijke keren vast gehad, maar ik zie - buiten de inkleuring - geen verschil met de oude zwart-witversie. Idem voor 40.Anakwaboe! en 41.Twee halve lappen, Als die drie albums daadwerkelijk hertekend zijn, dan heb ik ze toch nog niet gevonden.

 

32. In Pimpeltjesland heb ik eens in mijn handen gehad en heb ik duidelijk ook van gezien dat die hertekend was - het verhaal is zelfs wat opgerokken. Blijven nog over:

21.    Het verkeerde land
47.    Diamanten in de zoo
51.    De Fwietmachine
 

Nu mijn vragen:

1/ Bestaat er van die drie albums een hertekende versie?

2/ Zijn er nog titels die ik mis?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 6 years later...
  • 1 year later...
Op 28/9/2021 om 10:52, cinco zei:

In de Grote Knoeiboel (99) is een ganse pagina bijgetekend zodat het hele verhaal plots een droom blijkt te zijn.

 

Zou je een foto van die laatste pagina kunnen posten aub? Ik heb enkel de eerste druk en ben eigenlijk wel benieuwd om de aangepaste versie te zien. Idem voor het Verkeerde land.  Heb je ook een foto van de laatste pagina? Als ik me niet vergis, eindigt de hertekende versie ook met een droom, dacht ik. ..

Link naar reactie
7 minuten geleden, WILCO zei:

Zou je een foto van die laatste pagina kunnen posten aub? Ik heb enkel de eerste druk en ben eigenlijk wel benieuwd om de aangepaste versie te zien. Idem voor het Verkeerde land.  Heb je ook een foto van de laatste pagina? Als ik me niet vergis, eindigt de hertekende versie ook met een droom, dacht ik. ..

 

niet beschikbaar momenteel

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...