Ga naar inhoud

Star Trek


niemand

Recommended Posts

Ik vind het sowieso al niet mooi als ze te hard acteurs willen natekenen in comics, heel die stijl ziet er zo geforceerd en levenloos uit. Het is ook ronduit vervelend dat je personages 99% van de keren met gesloten mond afgebeeld ziet terwijl ze een dialoog houden, ik kan toch niet de enigste zijn die zich daar zo hard aan stoort?

Link naar reactie

Roberto Orci Sets Star Trek 3's Course Heading

http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=119979

 

The next Star Trek film (either the third or thirteenth, depending on your point of view) has set a course for the final frontier. Director Roberto Orci, in speaking to Geoff Boucher on the Humans From Earth podcast (via Badass Digest) revealed today that, unlike J.J. Abrams' Star Trek and Star Trek Into Darkness, the new film will take place in deep space.

"In this movie they are closer than they are to the original series characters that you have ever seen," says Orci. "They have set off on their five-year mission. So their adventure is going to be in deep space."

Orci is joined on the project by screenwriters Patrick McKay and J.D. Payne, who are helping him pen the next adventure of the Enterprise crew.

The expectation is that the new film will land in theaters in 2016, just in time for the franchise's 50th anniversary. At the moment, however, no release date has been set.
 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Zucht. Bij DC hebben ze al die jaren zonder crossovers gekunnen. Ja, eens een X-over tussen twee Star Trek reeksen, maar daar bleef het bij.

Marvel verklote het met X-men crossovers.

IDW bleef er heel lang van af, van die X-overs, maar ze zitten nu dus al aan de derde.

Where did it go wrong ?

STK656847.jpg

ps : ik ben geen fan van crossovers. ;)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Eerlijk gezegd, nooit gedacht dat ik dit zo leuk zou vinden deze fotoromans. Mijn enige binding met Star Trek zijn eigenlijk de afleveringen uit de originele reeks die ik zag, lang niet allemaal. Dat is ergens veertig jaar geleden ondertussen, zoveel herinner ik me er dus niet van. De latere series heb ik nooit gevolgd en tot nog niet zo lang geleden zag ik enkel de eerste film met de originele crew (van de Enterprise, niet de filmcrew). Om de een of andere reden zijn die oude afleveringen me altijd bijgebleven. Waarschijnlijk bepaalden ze in zekere zin mee wat ik later goed zou vinden wat science fiction betreft.

 

Wat ik zo geweldig vind aan de oude afleveringen is dat het een soort van gefilmde toneelstukken zijn. Ik bedoel daar niks slechts mee, integendeel. Het is fantastisch dat in een tijd waarin speciale effecten nog "gebrekkig" waren, men er in slaagde om met simpele middelen zoveel te evoceren. Enkele decors met schuifdeuren die zogezegd automatisch openden, veel babbelen en naar allerlei schermen zitten kijken, "ruimteshepen" gemaakt uit dozen, borden en buizen (ik overdrijf hier) en zo van die dingen. Landschappen op vreemde werelden, gemaakt van planten in potten, geschilderde backdrops met een rookmachine er bij om de potten te verbergen... Nu en dan eens filmen in een bos... Eerlijk waar, mijn grootste respect voor de makers er van! They pulled it off! Vier decennia later geloof ik er nog in!...

 

Maar goed, genoeg zelfbeklag. Dit is weer een goede aflevering van John Byrne, deze CRY VENGEANCE. Het korte ROBOT mag er ook wezen. Weer enkele afleveringen uit de originele serie gezien. ;)

 

Toevallig zag ik zelfs de aflevering waar hier wordt op ingepikt.

post-503-0-55414200-1413149928_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik moet Ghost Dawg bijtreden : Dit is weer een goede aflevering van John Byrne, deze CRY VENGEANCE. Het korte ROBOT mag er ook wezen. Weer enkele afleveringen uit de originele serie gezien. 

Sterk van Byrne : het verhaal, de toon, de sfeer, de personages, alles ademt de classic feel van de tv reeks. En dan moet hij zich nog eens bezig houden met het zoeken en kiezen van de juiste fotootjes, bijwerken, knippen, plakken, computer animatie ertussen hier en daar, de tekstballonnetjes er mooi tussen mikken... Engelen geduld, denk ik. Maar het resultaat mag er wezen ! 

 

Enkele blz previews, maar dan wel heel klein, hier : http://www.flickeringmyth.com/2014/10/preview-star-trek-new-visions-3-cry-vengeance.html

 

ST_NV_03-pr-2.jpg

 

Het eerste verhaaltje uit de bundel is het directe vervolg op The Doomsday Machine. 

Link naar reactie

Ook Star Trek Ongoing volume 8 heb ik weer zeer graag gelezen. Deze keer drie verhaaltjes in de bundel, of zes comics. 

- Parallel Lives : hier zag ik het meest tegenop, een verhaal over Jane Tiberia Kirk en haar bemanning, please... maar het viel zeer goed mee, en er is veel meer aan de hand dan alleen dat parallel universum, gelukkig. Ook James and crew spelen een grote rol. 

- I, Enterprise : de origing story van de mysterieuze android uit Star Trek Into Darkness. Goed verhaal. Best getekend van de drie. 

- Lost Apollo : minste verhaal van de drie. Op een verre planeet vinden Kirk en zijn bende overblijfselen van een Apollo missie uit 1970. Lijkt soms een beetje op een jaren 80 DC TNG comicje. Leuk, meer niet. 

 

De android waarvan sprake : 

Star_Trek_ongoing,_Issue_32.jpg

 

preview : http://reggiestaketwo.wordpress.com/2014/03/13/star-trek-ongoing-31/

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
DS9 Star Trek TNG : The Landmark Crossover gelezen, een bundel uitgegeven door Titan Books, UK, in 1995, maar in de USA nooit gebundeld. 

Het is een leuk boekje, niks speciaals, maar het is vooral weer de nostalgische waarde die het 'm doet. Waar is de tijd... 

De tekeningen zijn goed ! In die tijd kon Gordon Purcell er nog wat van. En hij had een goeie inkter. 

 

 

post-585-0-23598700-1415976868_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Star Trek Deep Space Nine : Fool's Gold is de enige DS9 strip die IDW tot nu toe gemaakt heeft. (Ze hebben wel ooit eens de eerste vijf Malibu comics gebundeld.) 
Ik heb me er mee geamuseerd, maar al bij al is het een middelmatig verhaaltje, dat ook niet echt goed getekend is. Mocht het een aflevering geweest zijn, dan zou het zo'n goedkope soap aflevering geweest zijn, na een dubbele, heel dure Dominion-action-movie. Ge weet wel : het geld is op, maar we moeten het seizoen vol maken. Dat is heel jammer, want in strips moet ge niet op het budget letten natuurlijk. Dit had dus zoveel meer kunnen zijn. 

IDW heeft eigenlijk de licentie niet om ook DS9 te maken, dus dit zal voorlopig de enige blijven die ze maken. Jammer, want DS9 is toch wel de interessantste ST reeks. :)

Gelukkig heb ik ook nog de 8 Boxtree bundels liggen met de DS9 comics van Malibu in. Ah, waar is de tijd ;)

 

 

post-585-0-00138200-1417465408_thumb.jpg

Link naar reactie

st006.jpg

 

Deze bundel bevat de eerste drie comics van Star Trek DS9, alweer meer dan 20 jaar geleden uitgegeven door Malibu. Is dit hoogstaande lektuur ? Bwa nee. Maar vind ik het goed ? Natuurlijk :) Als ik mij amuseer, dan is't goed voor mij. En ik heb me geamuseerd. En net zoals in de tv reeksen, worden er ook wel wat maatschappelijke vragen gesteld, nu en dan.

 

Ook goed getekend. In die tijd kon Purcell dat nog.

Link naar reactie

Jonathan Frakes Talks ‘Star Trek 3′ Hopes and Riker Memories

 

If you thought Jonathan Frakes left the small screen behind after Commander William Riker and his Star Trek: The Next Generation crew mates warped away from series television 20 years ago for a string of films, you haven’t been reading the credits on some of TV’s top series.

 

After cutting his teeth as a director on some of TNG most well-received episodes and two successful films, Frakes has been helming episodes of several of-the-moment series, including Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D., NCIS: Los Angeles, Castle, Burn Notice, The Glades and Leverage. Just this week, Frakes made waves among fans after he expressed interest in directing the currently director-less Star Trek 3 — while admitting he’s a “long shot” for the gig.

 

On his way to gather with his still-close pals from TNG for Creation’s Star Trek Conventions in San Francisco and Seattle this weekend, Frakes jumped on the phone with Spinoff Online and took some time to reflect on the two decades that have passed since TNG’s final episode.

 

hier : http://spinoff.comicbookresources.com/2014/12/13/jonathan-frakes-talks-star-trek-3-hopes-and-riker-memories/

 

frakestng.jpg

Link naar reactie

Ondertussen amuseer ik me nog steeds met de Boxtree bundels met ouwe DS9 comics in. 

De derde bundel, Requiem, bevat weer vier leuke verhaaltjes, het zouden zo afleveringen uit de eerste twee seizoenen kunnen zijn. 

De vierde bundel bevat de minireeks Hearts and Minds. Een oorlog dreigt tussen de Klingons en de Cardassians, maar er zit natuurlijk weer veel meer achter. Deze bundel vind ik zeer goed. :)
Een dubbele aflevering ;) met alles erop en eraan. 

Goed getekend ook allemaal. 

 

Hearts_Minds_1_of_4.jpg

Link naar reactie

De twee fan series kende ik al (heb nog geen enkele aflevering kunnen uitkijken), maar van deze film had ik nog nooit gehoord.

http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Trek:_Of_Gods_and_Men

Ben nu 22 minuten ver, en ik amuseer mij er wel mee. Het is een fan film, dus de FX zijn niet altijd je dat, maar er doen veel Star Trek acteurs in mee, en de sfeer zit goed. Enige voorkennis is wel nodig. Nu ja, misschien ook niet  ;)

Straks verder kijken. 

 

Link naar reactie

Die series zijn door fans gemaakt, ja. Deze film is met bepaalde acteurs uit de serie, en geregiseerd door Tuvok ;) en geschreven door mensen van DS9, maar aangezien ze zelf aan hun geld moeten raken, geen hulp krijgen van Paramount of wie dan ook, en veel hulp nodig hebben van vrijwilligers (fans), noemt met dit ook een fanfilm. 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Sinds ik ook een Amazon account heb (bis) ;)

 

De HC van Star Trek Debt of Honor besteld. Die is net ietsje groter dan de SC, dus de tekeningen zijn minder (euh) afgesneden bij momenten.

En die zijn van Adam Hughes ! Het scenario van Claremont is typisch Claremont : ge leest er heel lang aan ;), maar 't is wel goed.

 

928629.jpg

Link naar reactie

Ach, ik heb nu DS9 Boxtree's en Titan Books en Debt of Honor en wat weet ik nog allemaal niet besteld via Amazon,

deze twee konden er ook nog bij. Lang geleden dat ik ze las (gedeeltelijk, ik kocht enkele PF's die in deze twee bundels staan, maar meer dan de helft las ik nog niet).

 

otherrealities.jpgencounters.jpg

 

In Other Realities staat nog wat van Peter David, en in die Voyager zit werk van Abnett en Lanning.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...