Ga naar inhoud

Star Trek


niemand

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ben gisteren Star Trek Beyond gaan zien, en ik heb me geen seconde verveeld, de twee uren waren zo voorbij, maar ook deze film mist diepgang. Het is niet meer zoals vroeger, zei de oude man. Sommige scènes (meer dan me lief is) deden me ook fronsen van ongeloof, maar soit, het is geen slechte film (behalve de eerste 5 minuten, die trokken op niks). Het verhaaltje is wel weer flinterdun. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Eindelijk Star Trek Into Darkness gezien. Veel spectaculairder dan Star Trek normaal gezien is, maar heb me er beter mee geamuseerd dan verwacht.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De eerste zin van dat artikel is wel helemaal verkeerd. Gelukkig wordt het verder rechtgezet: 

 

Wat volgens Hassler Forest verder opvalt is dat Star Trek nadrukkelijk een post-kapitalistische samenleving is. "We zijn voorbij geld, er bestaat geen honger meer.

 

 

In Star Trek is het geen merk dat je kan kopen. Het is generieke techniek die iedereen vanzelfsprekend heeft. Dat is niet de vorm die het in onze samenleving heeft gekregen. In onze samenleving moet je het kopen en het is gekoppeld aan status en besturingssystemen.

Link naar reactie

Smaken verschillen, nietwaar?

Ik vond de eerste vijf minuten juist veruit de leukste van de film. Zeer grappig.

Voor de rest heeeeel veel ontploffende ruimteschepen, amper iets dat op een scenario leek en een leuk einde.

 

Het scenario moest dan ook rapraprap geschreven worden ter vervanging van een ander scenario (begonnen met schrijven in januari 2015, begonnen met filmen in juni 2015). Zo te zien hebben ze gekozen voor een minimum aan verhaal, maar wel goed uitgewerkt. Het kon ook omgekeerd zijn.

 

Ik vond het een leuke film, maar zat wel de eerste vijftien minuten te wachten tot wanneer de pregeneriek voorbij was en ze aan de titels begonnen. Na zestien minuten had ik door dat dit een film was zonder generiek en dus moest ik tot aan het einde wachten om te weten wat de titel was (want om de een of andere reden was die informatie aan mij voorbij gegaan).

 

Net als zowat alle grote films dit jaar doet ook deze derde Start Trek film het minder goed dan verwacht, dus àls die vierde film er komt hoop ik wel dat het eens een film wordt waarin de enterprise eens niet vernietigd wordt.

Link naar reactie

Euhm, door IDW bundels te kopen? Er zijn zo véél Star Trek Comics. Vele zijn niet herdrukt, dus moeilijk aan te geraken. 

IDW heeft enkele mooie bundels, maar integenstelling tot bijvoorbeeld The X-files, herdrukken ze alleen hun eigen uitgaven volledig, en de oudere heel selectief. 

 

Veel hangt af van welke je wil lezen, of welke reeks je voorkeur wegdraagt. 

Voor oude DC bundels, zal je op het Internet aangewezen zijn. 

 

Deze site is redelijk up to date ivm de vele comics: http://www.startrekcomics.info/

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Normaal gezien ben ik geen fan van crossovers als het gaat over de SF franchises waar ik van hou: Star Trek, Star Wars, Aliens, X-files...

But this? Imma gonna buy that! 

http://www.idwpublishing.com/star-trek-aliens-crossover-primed-chestburst-2017/

 

startrekalien.jpg

color me excited!! Ik denk persoonlijk dat de crossovers met Aliens de beste zijn. Die met Batman en Superman heb ik verslonden!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

post-585-0-93622900-1479141375_thumb.jpg

 

Wel ja, ik heb volume 13 van de Strar Trek Ongoing weer zeer graag gelezen. IDW blijft dat goed doen. 
Bevat de nummers 55-60, dus de laatste nummers van de ongoing. Maar er is al een nieuwe reeks aangekondigd. 

Zoals de cover al laat vermoeden, gaat dit deel vooral over Spock (4/6 comics). De ouwe Spock, en wat die allemaal uitspookt in het nieuwe universum. Een laatste eerbetoon aan Leonard Nimoy. 
De laatste twee comics, een soort van crossover tussen TOS en de nieuwe tijdslijn, zijn een mooi einde voor deze (eerste) reeks. 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik heb me de Star Trek Gold Key Archives gekocht. Mooie HC's van IDW van jaren 60 en 70 comics, die ik als kind kapot gelezen heb. Eigenlijk is het meer SF/pulp dan echte Star Trek, but it's fun. En TOS was ook meer pulp, avontuur en fun dan de latere reeksen.

Er zaten ook enkele 'grote' schrijvers op de comicreeks, de tekenaars waren meestal Europeanen (lees: Italianen) die de TV-reeks nog nooit zagen, en die het met enkele foto's moesten stellen. Vandaar ook de rare decors, de personages die niet altijd op de acteurs gelijken, en de steekvlammen uit de nacelles van de Enterprise ;)
Eens zien of ik dat nu ook nog zo graag ga lezen (op het eerste zicht wel). Alleen al die '60/'70 covers :)
Hieronder enkele foto's: de covers en willekeurige bladzijden. Ik heb alleen nog maar HC's 1 & 2. Er zijn er al vijf uit, die andere zijn onderweg.
Ik heb hier ook nog enkele originele BBC Annuals van. De oudste is even oud als mij. 

 

Dit herinnert me er aan dat ik die Omnibus met de eerste Marvel comics ook nog heb liggen om te lezen.
Good times!  

 

post-585-0-43076000-1482261738_thumb.jpg

 

post-585-0-24477700-1482261740_thumb.jpg

 

post-585-0-97684100-1482261741_thumb.jpg

 

post-585-0-11104800-1482261743_thumb.jpg

 

post-585-0-19528500-1482261744_thumb.jpg

 

post-585-0-27608100-1475578623.jpg

Link naar reactie

post-585-0-14830100-1482939342_thumb.jpg

Star Trek New Visions blijft goed. The Hidden Face is geen uitzondering op de regel. 

 

Deze zijn ondertussen ook toegekomen, waarschijnlijk mijn laatste aankopen van 2016. De nieuwe IDW covers zijn mooi, maar ik zie al even graag die ouwe, pulpy covers. Maar ik had die strips dan ook als kind, en ik las die heel vaak, so nostalgia... 

 

post-585-0-63541000-1482939339_thumb.jpg

 

post-585-0-11700400-1482939341_thumb.jpg

 

Ik ben nu bezig in de IDW omnibus met de (slecht ingescande) eerste Marvel Star Trek reeks in, uit 1980. Dat is pas crazy stuff. SF/pulp met de ST personages. Bevat de volledige run, minus de eerste drie nummers, want dat was de bewerking van de eerste film, en die zitten in een andere omnibus. Dus de nrs 4 t.e.m. 18.
bijvoorbeeld:
 
post-585-0-22908500-1482941258_thumb.jpg
 
 
 
 
 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Ik heb meer afleveringen niet gezien dan wel, dus mijn expertise is beperkt, maar ST:TNG en vooral Deep Space Nine vond ik de moeite. DS9 zou ik eigenlijk graag eens volledig willen zien.

 

deep-space-nine.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...