Ga naar inhoud

Concert!


Waldorf

Recommended Posts

 

 

Als ik bij dit concert van Pearl Jam was geweest, dan was ik zo rond 1:45 ontploft. Mijn twee favoriete PJ nummers achter elkaar, "State of Love and Trust", gevolgd door "Black".

 

ja met Black was ik ook superblij, alhoewel de ultieme versie die van het Sportpaleis blijft. Was nogal flabbergasted door hun versie van Mother (Pink Floyd )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jaaah, fantastisch natuurlijk. Het was geen 'best of' concert maar zoals je van Kate Bush kunt verwachten deed ze haar eigen ding. Zo'n beetje de hele 'Hounds of Love' plaat, met kant twee 'The Ninth Wave' compleet. Dit was een visueel hoogstandje. En de tweede disc van Aerial 'A sky of honey' in z'n totaliteit, ook hier weer een prachtig decor.

De dame is nog steeds goed bij stem. Een prachtige avond die ik niet snel zal vergeten, één van de mooiste concerten in mijn leven.

 

Vandaag hoorde ik dat er de komende tijd opnames gemaakt gaan worden, en dat er een dvd van het concert uit komt. 

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

The Ninth Wave is misschien wel de beste elpeekant ooit. IJzersterk van eerste tot laatste nummer.

 

"Watching You Without Me/Jig of Life" vind ik een van de beste sets van opeenvolgende nummers op een plaat, alleen overtroffen door de combinatie "Post Mortem/Raining Blood" op Slayer's Reign In Blood.

 

Ik kijk uit naar de DVD!

Link naar reactie

Anders ik wel ! Ik ben het met je eens vwb The Ninth Wave, en hoe dit visueel is gebracht door Kate Bush is fenomenaal. Als ik de mogelijkheid had ging ik naar al de concerten. Het gebeurt niet vaak dat ik kippenvel krijg bij elk nummer tijdens een concert. Iedereen hoopt natuurlijk op een wereldtournee, maar ik acht de kans klein. In het programmaboek die ik gekocht heb schrijft ze dat het decor helemaal gebouwd is op de afmetingen en hoogte van het podium in de Apollo. Maar haar zoon (die ook mee doet tijdens het concert) heeft veel invloed gehad om haar weer op te laten treden, dus wie weet :)

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Posies, Bob Mould! Excellente keuze, en van beiden heb ik al mooie concerten gezien. 

 

Gisteren met klanten naar Peter Gabriel geweest. Succesplaat So werd integraal gespeeld, voorafgegaan door dingen die Gabriel zelf graag speelt. De eerste nummers werden gespeeld met de zaallichten aan. Tweedeel was een vlammende black-en white lichtshow, en derde deel was dan So, startend met een prachtig in rood licht badend Red Rain. Al bij al, een mooi waardig ouder worden-concert zonder dat ik een moment dacht aan hit-the-money-and-run. Het was ook mijn eerste concert in Paleis12 op de Heizel, en alhoewel we in de nok zaten was het geluid er extreem goed ( wat een verschil met Sportpaleis of Vorst! ). Ook tof concept: het podium is op zijn geheel verschuifbaar naar achteren waardoor de zaal altijd vol zit. Gisteren was er 7.500 man. Voor Stromae de komende dagen, is dat steeds 9.000. Enigste minpunt: ga nooit naar een concert als er voetbal is op de Heysel... volle parkings, files,pff. Aankomen en vertrekken was niet evident. Uiteindelijk weer de oudste truuk van de wereld gebruikt: aangeschoven bij de Vip-parking, en op het bewuste moment kon ik de wagen niet meer omkeren... na wat gezever hebben ze me maar binnengelaten. 

  1. appetizer: acoustic - full house lights
  2. (known also as "OBUT")
  3.  
  4.  
  5. Main course: Electric - white lights
  6. (1st half with full house … more)
  7.  
  8.  
  9.  
  10.  
  11.  
  12.  
  13. Dessert: So - colour lights
  14.  
  15.  
  16.  
  17.  
  18.  
  19.  
  20.  
  21.  
  22.  
  23. Encore:
  24. (Peter & Tony)
  25.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Posies, Bob Mould! Excellente keuze, en van beiden heb ik al mooie concerten gezien. 

 

Beide concerten waren uitstekend. Het concert zelf van Bob Mould iets beter dan The Posies, maar bij The Posies mocht ik met vier anderen eerst een mini concert in de kleedkamer mee maken, wat weer heel bijzonder was:

 

 

Het aantal toeschouwers was wel schandalig laag bij beide concerten. Bij Bob Mould +- 150 man, en bij The Posies telde ik er niet meer dan 50.

Link naar reactie

Gisteren Arsenal met Dance Dance Dance gezien. Ik was overweldigd. Vooraan werd hun ( heel goede) film geprojecteerd, daarachter speelden ze live, en achter hen ging ook een 3D backdrop. Door een combinatie met licht, kreeg je een mega 3D-effect. Soms stond de groep in delen van de film, soms kreeg de film extra diepte door die achterste backdrop. Echt knap !!! 

 

1227213.jpg

 

2287793.jpg

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Heeft er iemand weet of er een website bestaat waarop je de concerten waarop je aanwezig was, kan bijhouden?

Lijkt me wel iets, voor bv. het bijhouden van de artiesten die je zag; de data; de setlist; de line-up; de poster,... Eventueel met een login-ruimte om persoonlijke foto's, oude tickets enz. te bewaren als herinnering.

Een beetje zoals setlist.fm maar dan voor meer dan enkel de setlist...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Heeft er iemand weet of er een website bestaat waarop je de concerten waarop je aanwezig was, kan bijhouden?

Lijkt me wel iets, voor bv. het bijhouden van de artiesten die je zag; de data; de setlist; de line-up; de poster,... Eventueel met een login-ruimte om persoonlijke foto's, oude tickets enz. te bewaren als herinnering.

Een beetje zoals setlist.fm maar dan voor meer dan enkel de setlist...

 

Zou een toffe site zijn :-)

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Klinkt als een heel goed idee, Jason. Bouwen maar!

 

Ik geloof niet dat er al zo'n site bestaat. Ben het tenminste niet tegengekomen en mijn google pogingen leveren ook niets op.

 

Zelf maak ik gebruik van www.songkick.com en www.setlist.fm om concerten voor te bereiden en/of vast te leggen. Verder Youtube om opnames op te plaatsen en een bookmarker (www.symbaloo.com in mijn geval) om de concerten bij te houden die ik wil bezoeken / heb bezocht.

 

Ik ken mensen die wat jij zoekt doen door te bloggen over de concerten die ze hebben bezocht. Dat biedt je alle vrijheid om op te nemen wat je wilt en om andere sites zoals youtube en setlist.fm er in te linken.

Link naar reactie

Ik houd mijn concerten gewoon bij via Last.fm, en uiteraard via de tickets in een mijner ticketcollecties.  Wat me er aan doet denken dat ik écht gruwel van het gebrek aan echte tickets de laatste jaren.  Steeds vaker moet je gewoon zo'n lelijke voucher afdrukken.  Bah! :(

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...