Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (23)] Plaatje 34 Vs. Plaatje 50


Yncke

  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      16
    • B
      31


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)
De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.
De verliezer valt af.

A:

34.jpg

Ik wou zeker een Vlaamse tekenaar er bij. En wie anders te kiezen dan Ken Broeders. De plaat spreekt voor zichzelf en komt in de bundels op groot formaat echt tot zijn recht.

Bart 01

B:

bdm6io.jpg

Uit Arzach (Harzak/Arzak/Harzakc)

Aaltomuoto

 

Nota van Kuzuri. Het plaatje B staat hier groter: http://i64.tinypic.com/bdm6io.jpg ,zoals het werd ingediend. Maar het forum verkleind het dus. Ook na verschillende pogingen om het aan te passen. Edit: blijkbaar werkt die link niet altijd. Wat een slechte site ;)
Hier werkt het wel: http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2688-toernooi/?p=204326

Link naar reactie

Ola ola, wat is dat hier? Mijn kindje, euh plaatje, staat hier op verlies! :e010:

 

Het probleem is dat dergelijke tekeningen pas echt te bewonderen zijn als ze voor je liggen. De mate van detail is ongelofelijk, maar dit komt op een foto natuurlijk niet tot zijn recht.

Als je Broeders volgt via zijn facebook, krijg je een goede inkijk in hoe de man juist werkt. En dat is redelijk ongelofelijk. Hij doet alles zelf: scenario, tekenen, inkleuren, tot zelfs de platen gescand afleveren.

Hij kleurt in met oa acryl verf met penseel. Als je de onderstaande foto's van zijn werkwijze bekijkt, kan je mond niet anders dan nog meer openvallen bij het aanschouwen van het plaatje hierboven. Hier is niet alleen onnoemelijk veel tijd ingelegd, maar ook een ziel! Elke lans valt op, zelfs de legers helemaal in de verte zijn nog in detail.

Dit plaatje verdient meer dan te sneuvelen in de eerste ronde van de Koningin Elisabethwedstrijd der getekende platen. Het is nog niet te laat om je stem te wijzigen! Op naar eregalerij. Er is nog een plaatsje vrij naast Vinland Saga! :e012:

 

post-712-0-60055600-1451726691_thumb.jpg

post-712-0-21217100-1451726704_thumb.jpg

post-712-0-41461200-1451726697_thumb.jpg

post-712-0-69048700-1451726717_thumb.jpg

post-712-0-93287300-1451726711_thumb.jpg

Link naar reactie

B

 

Wow, just wow! Dit is het soort hoogst fantasievolle sci fi dat bij mij meteen tot de verbeelding spreekt. En nog super mooi getekend ook. Als ik dit soort plaatjes ze wil ik meteen de strip gaan lezen. Ik ken deze reeks niet eens maar zit er toch over te denken hem eens op te snorren.

 

A is ook erg mooi maar spreekt mij toch minder aan. En ik vind dat het perspectief niet helemaal goed gelukt is. Die kop is net iets te groot in beeld en de veldslag op de achtergrond is net te onduidelijk. Ik moest echt turen om te zien wat daar nu gaande was. Evengoed bij lange na geen slechte plaat.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...