Ga naar inhoud

Off Topic Afsplitsing Van 'favoriete Fictieve Personages'


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Heb je zelf al veel flagrante onwaarheden gelezen op wiki, Hamirubi?

 

In mijn vakgebied veel onjuiste informatie, maar het is nooit flagrant en ik voel me niet geroepen om die aan te passen.

Over wielrenners worden ook wel eens foute details vermeld.

'k Ben dus niet geneigd om Michael Scott bij te treden! Dat maakt van hem een niet minder grote held.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Doet me aan de nieuwste Suske en Wiske denken: Lambik downloadt alles van internet in zijn hersenpan, maar alles uit zijn hersenpan wordt ook op internet gezet.

Ai!

En zo werkt het tenslotte.

Ja...maar: er zijn ook nog andere personen die toegang hebben tot het platform waar die informatie wordt op geplaatst. En als die andere personen met tegenstrijdige info komen aanzetten die door anderen bronnen reeds werd geverifieerd kunnen zij de eerste poging ( die van Lambik ) corrigeren. Dit gebeurt dan ook in overleg. Dit is het zelfcorrigerend mechanisme.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In mijn vakgebied veel onjuiste informatie, maar het is nooit flagrant en ik voel me niet geroepen om die aan te passen.

Over wielrenners worden ook wel eens foute details vermeld.

'k Ben dus niet geneigd om Michael Scott bij te treden! Dat maakt van hem een niet minder grote held.

Zou je eens een voorbeeldje kunnen geven?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Vandaag kocht ik een zak aardappelen, betaalde een factuur online en at een sinaasappel.

Daarnet de haard aangestoken met oude star warstrips die ik eens toegestopt kreeg van een kennis, die dacht dat ik als tekenaar dat wel zou lezen.

Link naar reactie

De Amsterdamse beurs deed het drie keer slechter dan de Brusselse.

 

Om on topic te blijven: volgende beursslachtoffer: Scarlet. Hun diensten lijken nergens op. Ik zoek momenteel een andere breedbandprovider, maar wil niet Scarlet, niet Proximus (eigenaar van Scarlet), ik hou niet van Telenet ... Bovendien zit ik met het probleem van mijn e-mail-adressen bij Scarlet. E-mail-adressen zouden tegenwoordig overdraagbaar zijn, maar welke garantie heb ik dat dat goed gaat als die scarlet-adressen om een of andere reden toch nog via de servers van Scarlet moeten passeren?

Link naar reactie

Allez om off topic te blijven: waarom telenet niet, die hun service is de jongste jaren echt wel goed.

 

 

Die kerels van Whoppa en King&Kong? Die lijken me eerlijk gezegd ook meer een bedrijf voor pubers die hun YouTube-filmpjes willen bekijken en die alleen maar snotteren als de verbinding uitvalt terwijl ze  naar Lady Gaga kijken, dan voor mensen die een betrouwbare internetverbinding willen en die over een echte e-mailverbinding met een POP-account willen beschikken, in plaats van over ersatz zoals webmail.

 

Ik ben niet de enige op het moment die enorme problemen heeft met e-mail. Het is duidelijk dat al die bedrijven ons proberen af te poeieren met webmail omdat het hun beter uitkomt.

Internet wordt slechter, niet beter.

Het is alleen beter voor wie tv via internet wilt kijken.

 

Het echte probleem is eigenlijk de e-mail.

Terwijl ik vroeger zonder problemen zo veel e-mail verstuurde als ik wou (misschien was er een limiet, maar ik ben er in elk geval niet op gebotst), mag ik nu maximaal 15 berichten / 5 minuten versturen.

Dat lijkt veel, tot je er eens over nadenkt:

- wat als je familie en vrienden voor iets wilt uitnodigen?

- wat als je wensen wilt rondsturen,bijv. voor kerst of nieuwjaar?

 

Bovendien heb ik in eigen beheer een discussiegroep georganiseerd met 25 leden. We zaten vroeger bij Yahoogroups, maar gingen daar omwille van de privacy weg, ook omdat we met slechts 25 tenslotte niet al die mogelijkheden en capaciteit nodig hebben die Yahoogroups biedt.

Maar als één iemand een bericht naar de groep stuurt, moeten er dus 24 berichten buiten, en dat kan met Scarlet momenteel niet eens meer binnen de vijf minuten gebeuren.

Als ze na een weekend reageren en bijv. direct 4 berichten sturen, zijn dat 4x24 = 96 berichten. Dat is de afgelopen zeven dagen al twee keer gebeurd.

Vroeger was dat geen enkel probleem, nu hebben ze bij Scarlet plots besloten dat we er maar genoeg mee moeten nemen om naar YouTube te zitten gluren.

Let wel: ik zou onbeperkt kunnen uploaden en downloaden. Vorige maand 25GB verbruikt, ik heb zelfs al 's 36GB gehaald. Maar 100 e-mail-berichten van zo'n 5 kB per bericht direct versturen, dat kan niet.

 

Daar komt bij dat ik dat @scarlet.be e-mail-adres natuurlijk heb gebruikt, o.a. om op fora in te schrijven, op websites, om met klanten en leveranciers te communiceren ...

Wat moet ik dan met dat adres aanvangen?

Ze kunnen me dus eigenlijk door dat adres gijzelen.

 

En, trouwens, ze zeggen NU wel dat ik onbeperkt kan uploaden en downloaden, maar hoe lang zal dat blijen duren? De een of de andere dag zetten ze daar ook het mes in, daar moet je niet aan twijfelen.

Het feit alleen al dat ze op elke factuur fijntjes vermelden hoeveel ik heb verbruikt, betekent al dat ze het vroeg of laat zullen verminderen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat een hoop internetdiensten er ferm minder op worden heeft natuurlijk te maken met het feit dat er maar enkele grote dienstbedrijven zijn inzake mailservices en gemakkelijk limieten kunnen instellen omdat veel klanten toch niet echt kunnen nar iets anders kunnen. Zelfde als met telenet en Proximus met hun telefonie en TV-diensten.

Ze hebben de markt voor zich en verdelen die netjes onder zich. Oligarchisme dus.

Ik vermoed een technische doorbraak op gebied van data-opslagcapaciteit die wel eens de serverparken zou kunnen overbodig maken, er is al de cloud, maar het zint me niet direkt. Qua beveiliging.

Zelfde drogargumentatie als hetgeen de banken gebruiken. Zolang er geen concurrentie is hoeven ze niet te innoveren en kunnen ze rustig blijven cashen op de gebruikers. Puur leegzuigen dus.

Het is niet voor mij...het is voor mijn eenzaamheid...

Het is niet voor ons eigenbelang, maar voor de fraude en de veiligheid...

 

dgs_sr_melle_droevig.jpg

Link naar reactie

Dat een hoop internetdiensten er ferm minder op worden heeft natuurlijk te maken met het feit dat er maar enkele grote dienstbedrijven zijn inzake mailservices en gemakkelijk limieten kunnen instellen omdat veel klanten toch niet echt kunnen nar iets anders kunnen.

Het begint erop te lijken dat ze door hebben dat ze een fout hebben gemaakt.

 

En nee, ik denk niet dat het een kwestie van monopolies is.

Volgens mij heeft het er meer mee te maken dat zin het begin vanalles aanbieden om marktaandeel te veroveren, en als ze merken dat ze niet verder kunnen groeien (als de markt gestabiliseerd is), beginnen ze er vanalles af te knijpen om winst te maken.

Het heeft er ook mee te maken dat sommige managers hun dromen voor wensen aanzien.

Zoals ik al zei: onbeperkt downloaden maar niet meer dan 15 berichten / 5 minuten kunnen versturen ... dat komt duidelijk uit de koker van een manager die denkt dat mensen alleen maar internet willen om op YouTube of Netflix te zitten.

Overigens: de week dat het probleem begon, was het beperkt tot 10 berichten / 5 minuten, maar toen moetzn een massa klachten hebben gekregen want op het einde van de week was het al opgetrokken naar 15 b / 5 m.

Daarom dacht ik eerst dat ze een probleem hadden door een uitgevallen e-mail-server of zo, en dus wachtte ik wat af. Maar er veranderde niets. Pas toen begon ik te bellen.

 

En dan maar denken dat we allemaal aan de e-books willen. Ja, dag zeg. Ik wil het ook wel eens rustig hebben, zonder me er zorgen om te moeten maken of e-mail wordt afgeknepen of mijn hd op het einde is en dat soort stresserende toestanden.

Geef mij maar papieren boeken en strips.

 

Het grote voorbeeld van de gemiddelde manager:

 

Guust%20Flater%20intro.jpg

Link naar reactie

Wat ik bij telenet en belgacom hier in België niet kan vatten zijn de download/upload-limieten en de bij momenten absurd trage verbindingen...

Als je naar Scandinavië of elders in de wereld kijkt, staan we toch wat achter.

Zojuist effe speedtest (2x) gedaan:

Download 191,7 en 191,82 Mbps

Upload 11,73 en 11,67

 

Dat is praktisch de beloofde 200 en 12.

 

Laat toch eens alle aansluitingen nakijken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat ik bij telenet en belgacom hier in België niet kan vatten zijn de download/upload-limieten en de bij momenten absurd trage verbindingen...

Als je naar Scandinavië of elders in de wereld kijkt, staan we toch wat achter.

Dat is inderdaad absurd. Limieten zijn nergens voor nodig. Wacht tot er een decentralisering op gebied van servers is, dan kunnen er geen limieten meer worden ingesteld door eigenaars van serverparken.

Link naar reactie

Zojuist effe speedtest (2x) gedaan:

Download 191,7 en 191,82 Mbps

Upload 11,73 en 11,67

 

Dat is praktisch de beloofde 200 en 12.

 

Laat toch eens alle aansluitingen nakijken.

 

Hoe doe je zo'n test?

Volgens mijn kabelverbindingsstatus heb ik 100,0 Mbps, maar dat getal is te rond om waar te zijn.

Link naar reactie

Download : 20,35 Mbps

Upload : 3,97 Mbps

Via wifi, modem hang in de kelder dus da's -1 en ik zit op +2

Enkele houten vloeren dus blijf ik het raar vinden :c

Een kabel zou zeker beter kwaliteit geven

Dat is niet zo slecht denk ik, heb het eens op mijn tablet getest (andere speedtest). Krijg 24 Mbps, de modem staat op 4m.

 

Ik zou tenzij het niet anders kan altijd een vaste lijn gebruiken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Kijkie kijkie:

 

http://www.knack.be/nieuws/internet-veel-trager-dan-providers-beloven-video/video-iwatch-640133.html?utm_campaign=Echobox&utm_medium=social&utm_source=Facebook

 

De internetverbinding van veel Vlamingen is een pak trager dan wat internetproviders beloven. Dat blijkt uit een onderzoek van Testaankoop. Eén op de twee consumenten zou nog niet eens de helft van de beloofde snelheid halen. Omdat ze niet de snelheid krijgen die de provider belooft, betalen de meeste Vlamingen tussen de 150 en 250 euro per jaar te veel.

Link naar reactie

Kijkie kijkie:

 

http://www.knack.be/nieuws/internet-veel-trager-dan-providers-beloven-video/video-iwatch-640133.html?utm_campaign=Echobox&utm_medium=social&utm_source=Facebook

 

De internetverbinding van veel Vlamingen is een pak trager dan wat internetproviders beloven. Dat blijkt uit een onderzoek van Testaankoop. Eén op de twee consumenten zou nog niet eens de helft van de beloofde snelheid halen. Omdat ze niet de snelheid krijgen die de provider belooft, betalen de meeste Vlamingen tussen de 150 en 250 euro per jaar te veel.

Die pippo zit wel draadloos te internetten. En er zijn een heleboel gebruikers die echt niet weten wat ze aan het doen zijn.
Link naar reactie

Ik heb erg lang een inbelmodem gebruikt. Dat was wel een 96K6 of zo, en die waren erg snel. Bovendien was er een uitbreiding zodat hij beter kon up- of downloaden. Herinner me nit meer wat het was.

ISDN heb ik zelfs nooit gehad.

Toen ik dan naar een snellere modem overstapte, was het direct ADSL.

Nu is het VDSL.

En ja, die nieuwe dingen zijn sneller, maar ook: als het sneller kan, doe je ook meer.

Voor mijn noodzakelijke toepassing heb ik het immers niet altijd nodig.

Als zo'n modem voor het een of ander te traag is, dan breek ik gewoon af.

Die snellere modems scheppen dus eigenlijk behoeften. Het is niet zo dat ik een snellere modem wil om naar YouTube te kijken, het is zo dat ik naar YouTube kijk omdat het met een snellere modem kan. YT is slechts een vb.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...