nobody Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Tweede ronde. Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A: "Is het mijn lievelingsplaatje? Helemaal niet. Is het het beste plaatje? Helemaal niet. Maar gisteren (her)las ik Fromm&Viola, en was geraakt door dit plaatje. De kleffe romantiek, de kleurtjes, de stomme puntjes en de contouren van de personages die een hartje vormen, het lijnenspel dat Hanco Kolk geoptimaliseerd heeft ( de lijnen lopen netjes samen tot aan de monden waardoor dit het aandachtspunt wordt ) , de karikaturale blik,... ja ook dit zijn strips. Mocht ik dit pas getekend hebben, ik zou blij/tevreden zijn van mijn werk(dag)." Kool Thing B: "Mijn 2e inzending. Soms vind ik dat zwart-wit krachtiger kan zijn dan de ingekleurde versie." Simon Link to comment
nobody Posted January 24, 2016 Author Share Posted January 24, 2016 Hola, een clash der titanen? Ik stem A. Link to comment
Bonte Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 A is erg krachtig maar toch voor B gekozen Deze prent zou ik erg graag als behang poster in m'n kamer hebben, zo mooi. Link to comment
Bart 01 Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 A. Ik blijf het heel spijtig vinden dat niet de echte stripplaat ik kleur werd ingediend voor Blacksad. In deze ontbreekt iets waardoor ik A net sfeervoller vind. Link to comment
Simon Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Er zit veel meer detail en karakter in de zwart-witte plaat dan in de gekleurde. Daarom dat ik specifiek voor zwart-wit ben gegaan. Link to comment
Kool Thing Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 A, zonder twijfel Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Dr. Benway Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 A zal wel winnen maar ik kies voor B. marcelherms.nl Link to comment
Bonte Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Even vergelijken, voor deze prent gaat m'n voorkeur toch uit naar de z/w versie. Link to comment
Tweetie Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Het lijkt wel of de mooiste plaatjes iedere keer tegenover elkaar staan. Link to comment
nobody Posted January 24, 2016 Author Share Posted January 24, 2016 Even vergelijken, voor deze prent gaat m'n voorkeur toch uit naar de z/w versie. blacksad-getekendereep.jpg Ja, maar de Z/W versie werd niet in de strip gebruikt. Link to comment
Bonte Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Ja, maar de Z/W versie werd niet in de strip gebruikt. Zal wel in 1 of andere luxe verschenen zijn, moest het de kleur versie zijn dan had ik A gekozen, zeker weten. Link to comment
Aaltomuoto Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 De Z/W versie wordt gebruikt voor de schutbladen van de HC's, bij mij gaat de voorkeur ook uit naar de Z/W versie (maar ik heb A gestemd ) Link to comment
Dr. Benway Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 A zal wel winnen Hoewel? marcelherms.nl Link to comment
Kool Thing Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Damn, de liefde sneuvelt... Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
nobody Posted January 25, 2016 Author Share Posted January 25, 2016 Jammer... We leven in een kille, noir wereld... Link to comment
Waldorf Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Frommel En Viola. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Kool Thing Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Damn, de liefde sneuvelt... Dan maar binnen een paar jaar met de modernere versie op de proppen komen. Kadertje linksboven Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 A, met een beetje twijfel. A spreekt me persoonlijk meer aan. B is fantastisch mooi. Die tweede inkleuring van B is fantastisch. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Safetyboy Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 'mijn' Blacksad nie - geen Blacksad nie! - B gestemd! (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
Diogenes Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 B, geen twijfel. A is ook mooi maar B heeft mijn hart veroverd. Ik hoop dat ie het hele toernooi wint. Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Diogenes Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Even vergelijken, voor deze prent gaat m'n voorkeur toch uit naar de z/w versie. Ik denk persoonlijk dat ik de middelste het fraaist vind. Maar de bovenste is ook prachtig. De onderste vind ik niet mooi ingekleurd. Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Recommended Posts