Ga naar inhoud

[Kwartfinale (1)] Plaatje 4 Vs. Plaatje 11


nobody

  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      26
    • B
      31


Recommended Posts

1ste kwartfinale. 

 

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen            :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

post-585-0-45776500-1448901558.jpg

"...plaat van Habibi.

Dat hele boek is prachtig..maar ik kwam uit bij deze plaat."

Paul_NL  

 

 

B:

post-4-0-30624200-1449938986.jpg

"Heb dit altijd al een sterk plaatje gevonden."

Roht 

Link naar reactie

Twijfel noem ik het niet, maar ik heb gewoon even de tijd genomen om een beetje naar beide te kijken. B is leuk, maar ik zie echt niet in wat daar zo goed aan is. Volgens mij zit dat niet goed in elkaar. 

 

A daarentegen is gewoon een heel mooie plaat. 

 

A dus.

 

Plaatje B zit niet goed in elkaar?? Juist bijzonder knap hoe Watterson met een klein tekeningetje en veel wit/sneeuw de weide wereld weergeeft, waar nog een heleboel te ontdekken valt!

Link naar reactie

Volgens mij zijn dat bootjes; ik heb het boek ook niet gelezen. 

 

En nee, ik vind dat B niet goed in elkaar zit. De lijnen in de sneeuw links worden bedekt door het plaatje, en die rechts kloppen ergens niet met waar de slee zich bevindt. Voor de rest is het gewoon een wit plaatje... met cartoon figuurtjes er op.  :e007:

Link naar reactie

Volgens mij zijn dat bootjes; ik heb het boek ook niet gelezen. 

 

En nee, ik vind dat B niet goed in elkaar zit. De lijnen in de sneeuw links worden bedekt door het plaatje, en die rechts kloppen ergens niet met waar de slee zich bevindt. Voor de rest is het gewoon een wit plaatje... met cartoon figuurtjes er op.  :e007:

 

Bootjes... volgens mij zit dat niet goed in elkaar :e012: .

Slee van C&H is over sneeuwheuveltje gegaan en bevindt zich in de lucht (lijkt mij wel te kloppen).

Link naar reactie

Waar is dat heuveltje dan? 

 

Nee, je gaat me mijn stem niet doen veranderen, C&H is gewoon een leuk plaatje, met een leuk tekstje, dat toevallig wat meer bijval krijgt omdat het 'de laatste' was. Volledig overroepen, dat plaatje :P

 

Zonder de bootjes zou het pas onnozel zijn. Vanwaar zouden die mensen dan komen vallen, anders? 

Link naar reactie

Waar is dat heuveltje dan? 

 

Nee, je gaat me mijn stem niet doen veranderen, C&H is gewoon een leuk plaatje, met een leuk tekstje, dat toevallig wat meer bijval krijgt omdat het de laatste was. Volledig overroepen, dat plaatje :P

 

Zonder de bootjes zou het pas onnozel zijn. Vanwaar zouden die mensen dan komen vallen, anders? 

 

Ooit geskied? Sneeuwheuvels in de de sneeuw zijn onzichtbaar :e005: ! 

Boten met de onderkant van een trekharmonica zijn nieuw voor mij, maar misschien bestaan ze inderdaad in het Midden-Oosten :e012:.

Link naar reactie

Die lijnen in de sneeuw moeten dan ook onzichtbaar zijn  :e011:

 

Nee hoor, alleen waar de slee de sneeuw raakt(e) is dat zichtbaar.

Onzichtbaar/wit zijn die delen waar de slee niet kwam en waar de slee in de lucht hing (oa ook het midden van het plaatje).

Is echt wel over nagedacht. En nu je stem wijzigen :e005: !

 

4576232-Ski-tracks-in-the-powder-snow-St

Link naar reactie

Dat moet niet realistisch zijn, maar die plaat zit gewoon niet goed in elkaar. Dat heeft in de eerste plaats niets met de realiteit te maken. Maar toen stonden daar plots foto's :P

 

Eigenlijk is het gewoon een wit vlak, met enkele cartoon ventjes op. Die veel te veel belang krijgt door allerhande factoren die er voor mij niet toe doen. 

Link naar reactie

Gek hoe sommigen hier nog altijd die witte vlakken niet weten te waarderen. Ja, ze vliegen aan een rotvaart een besneeuwde helling af. Dat kan je niet alleen afleiden uit de wapperende sjaal van Hobbes en het feit dat ze letterlijk de lucht in vliegen met hun slee. Dat zie je ook door met je ogen de boog te tekenen tussen het einde van het eerste spoor (achter het ingezette plaatje) en het begin van het tweede spoor. En als lezer sta je mee op die helling en kijk je naar beneden. Die kleinere bomen en dat beekje...

Daarnaast beklemtoont het witte voor de kleuren van z'n 2 hoofdpersonages en hun slee. Alsof hij ze nog 1 keer in de spotlights wil zetten. Wit is hier dus eigenlijk de hoofdkleur en dat wordt ook duidelijk als je de tekst van de hele cartoon er bij neemt.

 

Calvin: Wow, it really snowed last night! Isn't it wonderful?

Hobbes: Everything familiar has disappeared! The world looks brand-new!

Calvin: A new year... A fresh clean start!

Hobbes; It's like having a big white sheet of paper to draw on!

Calvin: A day full of possibilities!

Calvin: It's a magical world, Hobbes, ol' buddy.... Let's go exploring!

 

Wit staat hier voor de toekomst, de vernieuwing, de hoop op avontuur ook. 

Zwart staat voor het einde, de teloorgang, de wanhoop.

Plaat A is zeker mooi, maar heel zwart.

Plaat B is mooi en wit.

Ik kies dus voor B.

Link naar reactie

Ik heb in dit toernooi al de verdediging van C&H op mij genomen, en ook nu zal ik dat doen, want het is het beste plaatje van de twee. Zeker, Thompson kan een aardig stukje tekenen. Je kan niet anders dan bewondering hebben voor de vele lijntjes die hij getekend heeft. Maar Watterson roept met veel minder lijntjes veel meer op. Thompson maakt een mooie splash, maar het is niet meer dan dat: twee mensen die in het water vallen (ik ben vergeten wat het plaatje doet in het verhaal). Het plaatje van C&H is een immense cliffhanger: de reeks stopt daar, maar het leven van Calvin gaat door. Over wat volgt blijven we in het ongewisse, maar het optimisme van Calvin doet het beste vermoeden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gek hoe sommigen hier nog altijd die witte vlakken niet weten te waarderen. Ja, ze vliegen aan een rotvaart een besneeuwde helling af. Dat kan je niet alleen afleiden uit de wapperende sjaal van Hobbes en het feit dat ze letterlijk de lucht in vliegen met hun slee. Dat zie je ook door met je ogen de boog te tekenen tussen het einde van het eerste spoor (achter het ingezette plaatje) en het begin van het tweede spoor. En als lezer sta je mee op die helling en kijk je naar beneden. Die kleinere bomen en dat beekje...

Daarnaast beklemtoont het witte voor de kleuren van z'n 2 hoofdpersonages en hun slee. Alsof hij ze nog 1 keer in de spotlights wil zetten. Wit is hier dus eigenlijk de hoofdkleur en dat wordt ook duidelijk als je de tekst van de hele cartoon er bij neemt.

 

Calvin: Wow, it really snowed last night! Isn't it wonderful?

Hobbes: Everything familiar has disappeared! The world looks brand-new!

Calvin: A new year... A fresh clean start!

Hobbes; It's like having a big white sheet of paper to draw on!

Calvin: A day full of possibilities!

Calvin: It's a magical world, Hobbes, ol' buddy.... Let's go exploring!

 

Wit staat hier voor de toekomst, de vernieuwing, de hoop op avontuur ook. 

Zwart staat voor het einde, de teloorgang, de wanhoop.

Plaat A is zeker mooi, maar heel zwart.

Plaat B is mooi en wit.

Ik kies dus voor B.

 

  winkanm.gif          

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...