striphooligan Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Didier Savard overleden (1950 - 2016) Hij is bekend door zijn reeks Dick Hérisson, waarvan er 11 albums verschenen tussen 1984 en 2004. R.I.P/ Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Een reeks die ik met veel plezier las. http://www.actuabd.com/Disparition-de-Didier-Savard Quote Link to comment
Bonte Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 RIP, hij is niet echt oud geworden. Quote Link to comment
Theodoor Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Dick Herisson is inderdaad een zeer sfeervolle reeks. Door de tekenstijl doen de albums mij zowel aan "Kuifje" als "Blake en Mortimer" denken al is ook Yves Chaland nooit ver weg. Toen ik enige jaren terug in de Provence was, waande ik mij in de verhalen van Dick Herisson. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Theodoor Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
wietstock Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Enige kans dat de laatste 3 delen ooit vertaald zullen worden?Of misschien voer voor een integrale Quote Link to comment
pudifar Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 De albums waren inderdaad zeer mooi en sfeervol getekend. Jammer dat dit nooit een groter succes is geworden. Quote Link to comment
retep Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 Ik las de Dick Herrisons ook graag. Collectie Charlie, daar zitten best aardige reeksen bij, Condor, Dick H, Tijdvogel... Quote Link to comment
Lecram Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 De albums waren inderdaad zeer mooi en sfeervol getekend. Jammer dat dit nooit een groter succes is geworden. Dan deel ik helaas de mening van de gemiddelde stripliefhebbers, een hele matige strip en daarom ook geen succes. Maar veel te vroeg heen gegaan.....R.I.P. Quote Link to comment
retep Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Dan deel ik helaas de mening van de gemiddelde stripliefhebbers, een hele matige strip en daarom ook geen succes. Maar veel te vroeg heen gegaan.....R.I.P. Haha Lecram als de voice van de gemiddelde stripliefhebber, dat ik dat nog mag lezen...... Laat ik dan maar een andere mening hebben, gisteren een paar Dich Hs gelezen, ze waren heel goed te lezen, mooie setting (Provence/Zuid Frankrijk), goed scenario en aardig getekend. Quote Link to comment
Recommended Posts