Ga naar inhoud

Single Issues Of Trades


Gast bazarov

Recommended Posts

Het gros van de comics die ik lees zijn TPB'S (trades) of hardcover bundels, maar heel soms lees ik ze in single issues.

 

Het enige voordeel die single issues altijd hebben is het feit dat je zo min mogelijk moet wachten.

 

Maar soms zijn er andere voordelen zoals:

 

* De rubriek met lezersbrieven/berichten. Soms heb je er niet zo veel aan zoals bij Big Man Plans, ik had er veel van verwacht maar het was niet veel soeps. Maar die bij The Demon (McCreah en Ennis) waren hilarisch en las ik soms eerst. Misschien koop ik Cerebus ook ooit in singles om die reden.

Maar misschien is dit totaal verouderd en zijn de leukste discussies en waanzin te vinden op fora..

 

* Blijkens zouden er in de single issues van Fatale er essays van Jess Nevins staan. Een aantal daarvan zijn opgenomen in de luxe hardcovers en ze zijn meer dan de moeite. Om die reden ga ik eens kijken hoe vlot je ze nog kan vinden.

 

* Niet alle trades bevatten de covers van de single issues.

 

Anderzijds zijn single issues omslachtig om een heel verhaal te lezen, heb je eerder lades nodig dan kasten, staat het een beetje slordig.

 

Ik ben er nog niet aan uit of ik net meer of minder in single issues ga lezen.

 

Wat doen jullie?

Link naar reactie

Ik ben vooral een trades man, maar ik ben nu alles van ultraverse (Malibu comics) aan het kopen en dat moet in singles. Ik wil ook terug alles van Lady Death en Evil Ernie door Chaos Comics. Opnieuw, daar moet je ook niet beginnen met naar trades zoeken, soms was er wel één, maar niet echt gemakkelijk te vinden. American Vampire heb ik ook volledig in singles omdat een vriend die wegdeed. Zelfde voor een heleboel Wolverine.

Vanaf issue 70 heb ik van Crossed ook alles in singles. Dat zou je kunnen zien als een onnodige aankoop omdat het ook in trade verschijnt, maar ik lees wel graag eens singles. Heeft toch iets speciaals. Wat niet betekent dat ik nu alles in singles ga doen, maar af en toe is dat wel leuk. Wel alleen maar als je alles in een ruk kan lezen. Maandelijks een floppy van een reeks dat doe ik niet meer.

Link naar reactie

Ik koop alleen TP's, GN's, PF's & HC's. Is iets niet gebundeld? Pech. Ik kan toch niet alles lezen. 

Sinds 2000 of 2001 heb ik geen enkele single meer in mijn bezit. 

 

Dat niet alle covers er in staan vind ik soms jammer omdat ze die beter als chapter breaks hadden gebruikt. Bij sommige TP's zou dat het lezen bevorderen. Maar dat ze er niet instaan, kan me meestal niet schelen. Brieven heb ik nooit gelezen. Essays ook niet. Hell, de laatste tijd heb ik zelfs geen zin meer om de strips te lezen ;)

Link naar reactie

Ik prefereer singles omdat ik het 1. lekkerder vind lezen. 2 Het toch nog heel veel weg heeft van de oer vorm van comics (nostalgisch gevoel) en 3 omdat singles vaak elke maand met een cliffhanger komen.

 

Mocht ik een single serie in eerste instantie niet los hebben aangeschaft en het trekt later alsnog mijn aandacht, dan schaf ik alsnog de trade aan.

www.windmill-comics.com

Link naar reactie

Ik koop meestal TPB's, behalve van Ed Brubaker. Omdat er zoveel extras bij zijn singles issues zitten en zonder storende reclame, ben ik sinds Criminal overgestapt om alles in singles te volgen wat hij uitbrengt. Descender en binnenkort Black Hammer van Lemire volg ik ook in singles, maar ik beperk het aantal reeksen en niets van Marvel of DC want ik heb er een hekel aan als er ergens in het midden vh verhaal plots een pagina reclame staat.

 

Ik lees over het algemeen wel liever TPBs, omdat het een beetje voelt alsof je een boek leest met verschillende hoofdstukken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik koop meestal TPB's, behalve van Ed Brubaker. Omdat er zoveel extras bij zijn singles issues zitten en zonder storende reclame, ben ik sinds Criminal overgestapt om alles in singles te volgen wat hij uitbrengt. Descender en binnenkort Black Hammer van Lemire volg ik ook in singles, maar ik beperk het aantal reeksen en niets van Marvel of DC want ik heb er een hekel aan als er ergens in het midden vh verhaal plots een pagina reclame staat.

 

Ik lees over het algemeen wel liever TPBs, omdat het een beetje voelt alsof je een boek leest met verschillende hoofdstukken.

Zijn er nog auteurs of tekenaars zoals Brubaker (waarbij de single issues een meerwaarde hebben)?

Link naar reactie

Geen idee eigenlijk omdat ik niet veel singles koop. Descender heeft enkel lezersbrieven, Black Hammer moet het eerste issue nog van verschijnen. Ik heb wel het gevoel dat de kans groter is bij Image reeksen omdat de auteurs meer vrijheid hebben om iets extra met hun single issues te doen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Er zijn nog talloze voorbeelden van singles die een meerwaarde hebben in de vorm van extra backmatter, vooral van Image: ODY-C, Bitch Planet, Baboushka, Sex, Tokyo Ghost, Deadly Class, Sex Criminals, etc.

 

Eén van de belangrijkste redenen om singles te kopen zag ik hier nog niet passeren: het is doorgaans de verkoop (meer nog: de voorverkoop via previews ) die bepaalt of een reeks blijft bestaan of gecancelled wordt.

Link naar reactie

 

Ik ben er nog niet aan uit of ik net meer of minder in single issues ga lezen.

 

Ik ga er meer mee doen.

Ik zie het ook als de creators steunen! Direct steunen! Zeker uitgeverijen (amigo, broadsword) of selfpublishers (terry moore, eric powell, richard starkings) verdienen die maandelijkse steun.

 

Zijn er nog auteurs of tekenaars zoals Brubaker (waarbij de single issues een meerwaarde hebben)?

KABUKI van David Mack!!

 

Er zijn nog talloze voorbeelden van singles die een meerwaarde hebben in de vorm van extra backmatter, vooral van Image: ODY-C, Bitch Planet, Baboushka, Sex, Tokyo Ghost, Deadly Class, Sex Criminals, etc.

 

Eén van de belangrijkste redenen om singles te kopen zag ik hier nog niet passeren: het is doorgaans de verkoop (meer nog: de voorverkoop via previews ) die bepaalt of een reeks blijft bestaan of gecancelled wordt.

Klopt. En zeker ook een belangrijk iets is dat sommige comics ENKEL in losse delen worden uitgebracht, zeker als je buiten de grote uitgevers gaat kijken.

Anders had ik nooit juweeltjes als Cavewoman, Fathom, Soulfire, Darkchylde, Shang Chi Master of Kung Fu, Tenth, Vampirella, Alleycat, AphroditeIX, Ballistic, Beauty and the Beast, FANG, Madame Mirage, Nightside, Neil Gaiman's "Neverwhere", Painkiller Jane, Star-Lord (duurde decennia voordat Marvel hem hergebruikte als karakter), Weapon Zero etc.... Velen hiervan zijn nog steeds niet te krijgen in TPB zelfs!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dat de uitgeverijen zo kortzichtig zijn dat ze hun reeksen afstemmen op de verkoop van singles, daar kan ik niks aan doen. ;) I don't care. 
En die bijlages bij de singles (die vroeger voorbehouden waren voor de trades) vind ik geen meerwaarde hebben. Dat vind ik van de extra's in de trades ook. Ik heb dus geen enkel probleem met mijn keuze van alleen nog trades, HC's of PF's te kopen. Ze zien maar hoe ze het rooien. 

 

Mensen die alleen op het Internet kopen hebben veel meer schuld aan de verschraling van de markt. Maar dat is een andere discussie. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...