nobody Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Derde ronde. Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Dit is alvast mijn eerste keuze. Beperkte sterke kleuren ( blauw - rood ), één duidelijke leesrichting van linksboven naar rechtsonder. Letterlijk trapsgewijs naar beneden. Eén centraal beeld van een ongelooflijk knap meisje - in minimalistische pennentrekken getekend. Zij is omringd door een groot zwarte leegte die bij nader inzicht allemaal monsters zijn. Ragfijn en übergedetailleerd getekend. Die Jeroen Bosch-monsters tonen hun tanden maar blijven op afstand, doodsbang van de vastberadenheid van het meisje/heks/whatever. Enorm intrigerend en vooral beeldschoon. Kool Thing B bazarov Link to comment
Timhardt Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 B potentiële winnaar ook vind ik, om de reden die ik in eerdere polls zegde. Link to comment
Zwendel Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Van degenen die naar de kwartfinale kunnen gaan is B mijn duidelijke (en bijna enige) favoriet. Link to comment
nobody Posted January 8, 2017 Author Share Posted January 8, 2017 Ik heb ook voor B gekozen. Link to comment
sjaakie Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Liep enorm te twijfelen tussen A en B toch voor A gegaan omdat op de een of andere manier de draai in de wolken op B niet lijkt te kloppen. en we nu toch iets kritischer mogen gaan zijn. Link to comment
AHMO Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 A Bij B heb ik of ik naar een lelijke papieren kindertheater uit de 19e eeuw zit te kijken. http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwil9aG6v7LRAhVJXBQKHdxZArAQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.homesandantiques.com%2Ffeature%2Fantiques%2Fcollectables%2Fantique-toy-theatres-make-best-scenes&bvm=bv.142059868,d.d24&psig=AFQjCNFREME2oHPdNMU0Dowdh6WQAR_2eg&ust=1483962693298976 Link to comment
Tweetie Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die voor B kiezen. De hoofdfiguur gaat van donker naar het licht toe, hetgeen er voor staat dat hij thuiskomt en het avontuur afgelopen is. Link to comment
JJL Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Liep enorm te twijfelen tussen A en B toch voor A gegaan omdat op de een of andere manier de draai in de wolken op B niet lijkt te kloppen. en we nu toch iets kritischer mogen gaan zijn. Kloppen die vouwen in het kleed op cover A wel :-)...? Link to comment
Yncke Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die voor B kiezen. De hoofdfiguur gaat van donker naar het licht toe, hetgeen er voor staat dat hij thuiskomt en het avontuur afgelopen is. Wat dus precies overeenkomt met de titel... yncke.be Link to comment
Kool Thing Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Gekozen voor A. In het 'rug'concept van B is de Long John Silver veel sterker. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
eriktex Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 A is veel beter. Waarschijnlijk zijn er minimum 22 forumleden die liever tegen de kont van een manspersoon (al dan niet een dier) aankijken . .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
De Gehaaide Dolfijn Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Leve de eend! Link to comment
Recommended Posts