Ga naar inhoud

Strips preorderen in NL (Split van "Updates Stripspeciaalzaak.be")


Recommended Posts

2 minuten geleden, sjaakie zei:

Ik denk dat je ze het beste kan reserveren bij je ssz.

 

ik heb niet echt een reguliere SSZ. Die heb ik niet in mijn regio.
 

2 minuten geleden, JPAR zei:

IN overleg kun je bij John (Akim) prima vooruit bestellen. Hij legt ze dan wel voor je opzij, kun jij aangeven wanneer je ze wilt ontvangen.

vast.

maar ik zocht naar een meer geautomatiseerde oplossing zoals BOL of iets anders.

Ik zal ze ook vast bij mijn eigen kanalen (Archonia, Comicasa, Eppo) kunnen bestellen, maar dat is juist niet mijn vraag :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
34 minuten geleden, boomvavavoom zei:

Maar ik zocht naar een meer geautomatiseerde oplossing zoals BOL of iets anders.

Ik zal ze ook vast bij mijn eigen kanalen (Archonia, Comicasa, Eppo) kunnen bestellen, maar dat is juist niet mijn vraag :)

DAn snap ik jouw vraag niet. Wat bedoel je dan?

Link naar reactie

Ik zal het eens beter proberen uit te leggen...

 

Op sites als Akim, Archonia, Mekanik kan ik niet eenvoudig aanklikken "ekho" of "yoko" om zodoende een pre-order te plaatsen.

 

Dat doe ik wél via comics via websites als Archonia en Comicasa.

 

Je ziet een lijst of zoekt een titel op en als dusdanig kan ik met een KLIK van de muis een voorbestelling plaatsen.

 

Dit kan in enkele gevallen ook wel op BOL in Nederland.
Ik heb dat met EKHO en RODE RIDDER nu al een aantal keren gedaan en zelfs met een CD van De Dijk onlangs. Gewoon voorbestelling plaatsen en die wordt je thuisgestuurd zodra BOL die beschikbaar heeft, en in het geval van de Rode Ridder had ik die zelfs vóór reguliere zaken in huis.

 

 

Ik zoek dus eenzelfde soort systeem als BOL heeft, maar dan met meer keuze.

Of
Ik zoek eenzelfde soort systeem als Archonia of Mekanik of Akim, maar dan met strips!

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

IK snap het. Voor zover ik weet zijn er in Nederland geen winkels die zo'n systeem hanteren. De 'webwinkels' zijn meestal van 'bakstenen winkels' die online erbij doen. Pas als de strips daadwerkelijk er zijn kun je ze online bestellen. Wil je pre-orderen dan zal dat via de winkel moeten (fysiek, telefonisch of mail).

Link naar reactie
Op 2017-5-28 om 13:11, boomvavavoom zei:

Waar kan je in NL goed wat strips pre-orderen naast (maar zeer beperkt) BOL.COM ?

 

 

https://www.stripweb.be/default.asp?Page=Verwacht

Wanneer pre-order voorradig is, ontvangt U een email.

Zit wel in België.

 

Bij BOL wil tenaamstelling albumreeks niet altijd kloppen, bijvoorbeeld pre-order Berendtand #5 heet bij hen [url=https://www.bol.com/nl/p/eva/9200000073628326/?suggestionType=browse]Eva[/url]

 

En Little England #1 staat bij BOL nog steeds onder [url=https://www.bol.com/nl/p/ruby/9200000072171863/]Ruby[/url].

 

Melden van deze fouten helpt bij BOL niet; wordt niets mee gedaan.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

nope...

 

Ook hier kan je ze niet alvast pre-orderen. Als ik naar de nieuwe Yoko of Ekho ga, dan kan ik die niet alvast bestellen.

Pluspunt is wel, ik kan een email ontvangen op het moment dat ik die WEL kan bestellen.

Is al een verbetering maar toch ben ik verrast dat er geen pre-order systeem mogelijk is anders dan bij BOL.COM (dat dan weer nogal beperkt is... wel EKHO maar niet YOKO en de nieuwe Rode Ridder kan ik pas volgende week ofzo pre-orderen).

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
26 minuten geleden, boomvavavoom zei:

nope...Ook hier kan je ze niet alvast pre-orderen. Als ik naar de nieuwe Yoko of Ekho ga, dan kan ik die niet alvast bestellen.
 

U ontvangt inderdaad email, wanneer pre-order/album-interesse voorradig is en kan dan (eventueel) bestellen.

 

Echt pre-orderen kan alleen bij Amazon.fr en Amazon.de; bij de laatste geregeld portovrij plus nog klein % rabat.

Ja, en toch ook bij BOL, al is het soms ff extra speuren en rommelig.

 

PS

Fouten in pre-orders mogen particulieren blijkbaar niet melden. Bij a.s. albums van Buck Danny stond bijvoorbeeld als tekenaar V. Hubinon, maar die is in 1979 al overleden... Nu staat F. Bergèse  bij B. Danny - Operation Checkmate als tekenaar (Amazon.fr), maar hij heeft dit album pertinent niet getekend.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Het is eigenlijk een bewijs dat strips zoals we ze hier kennen een randfenomeen is. Ik merk trouwens dat op amazon.fr je ook niet alle franse strips kan vinden.

En ik moet herhalen wat de meesten hier zeggen: via de ssz bestellen is nog het beste. Pech natuurlijk als er geen dichtbij is.

Link naar reactie

Ik zie dat er een probleem speelt bij pre-orderen bij Bol.com, ik zal dat via mijn contacten bij BOL.com even aankaarten. Wellicht dat ik daar iets in kan betekenen. De gegevens zijn allemaal aanwwezig

 

BOL.com haalt informatie uit de titelbank bij bureau ISBN. Een titel wordt vaak vroegtijdig aangemaakt op bureau ISBN wanneer nog niet alle gegevens voor handen zijn en dan gebeurt dit ook niet altijd consequent, en wordt later ook niet de moeite genomen deze gegevens te updaten.

 

Ik heb echter ook een leveranciers ingang op de website en kan correcties in die database voorstellen op de juiste manier. Ik zal de gemelde foutjes ook even aankaarten. Meestal is dat dan binnen 24 uur opgelost.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Zwendel zei:

Het is eigenlijk een bewijs dat strips zoals we ze hier kennen een randfenomeen is.

 

Nee, ik zou het eerder beschrijven als dat de distributie voor strips in de Benelux nogal onvolwassen is.

 

In de USA krijg je als winkelier een veel beter overzicht over wat er wanneer gaat verschijnen aangeleverd door de distributeur. Zie hier bijvoorbeeld het previews overzicht van Diamond voor de maand juni: https://www.previewsworld.com/Catalog

Link naar reactie
1 uur geleden, Kontiki zei:

Zeg, maak eens in een andere thread reclame voor Bol.com ;-)

hahahahaha. Is goed :)
En merci :)
Het liep een beetje uit de klauwen :D

1 uur terug, The Alderwood zei:

Www.pinceel.be ?

is BE en niet NL.
Ook zie ik geen shopping basket...

5 minuten geleden, Tweetie zei:

 

Nee, ik zou het eerder beschrijven als dat de distributie voor strips in de Benelux nogal onvolwassen is.

 

In de USA krijg je als winkelier een veel beter overzicht over wat er wanneer gaat verschijnen aangeleverd door de distributeur. Zie hier bijvoorbeeld het previews overzicht van Diamond voor de maand juni: https://www.previewsworld.com/Catalog

precies!!!
Daar zou Ditmar of Pinseel of Bol.com toch keihard in kunnen springen?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Tweetie zei:

 

Nee, ik zou het eerder beschrijven als dat de distributie voor strips in de Benelux nogal onvolwassen is.

 

In de USA krijg je als winkelier een veel beter overzicht over wat er wanneer gaat verschijnen aangeleverd door de distributeur. Zie hier bijvoorbeeld het previews overzicht van Diamond voor de maand juni: https://www.previewsworld.com/Catalog

Ik denk dat de winkeliers dat hier ook perfekt weten. Als ik iets vraag dan weten ze mij wel te zeggen wanneer het verschijnt. Alleen vindt niemand het blijkbaar de moeite (kosten?) om dat te automatiseren/informatiseren (via internet).

Link naar reactie

Wij hebben een uitstekend pre-order systeem, bij ons kunnen alle titels die bij ons zijn aangemeld in pre-order gezet worden. Het pre-order systeem van ons is echter alleen voor de detailhandel (boekhandel, stripwinkel en webshop) aangezien wij niet aan de consument rechtstreeks leveren.
Maar BOL.com is inderdaad één van onze klanten en die zal ik zeker aansporen om het pre-order systeem van hun te verbeteren.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
12 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:


Maar BOL.com is inderdaad één van onze klanten en die zal ik zeker aansporen om het pre-order systeem van hun te verbeteren.

Uitstekend! 

Tav Bol.com, maar ook Dupuis.com, stak ik in informeren over fouten er al enige tijd geen tijd en energie meer in, omdat er toch niets mee gedaan werd (wordt). 

 

Mbt Dupuis ontbreken geregeld albums bij Nederlandstalige tak (http://www.dupuis.com/catalogue/NL/accueil.html )

Voorbeeld: Little England #1: de HC (ISBN nr. 9789031435715) en de SC (ISBN nr. 9789031435258).

 

PS

Amazon.fr heeft inmiddels bij de B. Danny - Operation Checkmate pré-order, tekenaar F. Bergèse alsnog weer verwijderd: http://tinyurl.com/ydxdezmf

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Ik heb inmiddels al flink wat aanpassingen gemeld via het systeem, ik krijg daar de melding dat dit binnen 24 uur geregeld moet zijn, maar soms krijg ik de melding dat het binnen een week geregeld zal worden en dat ik daar via mail bericht over krijg.

Ik heb in iedergeval alle te verschijnen titels nagelopen, en tevens een flink aantal recent verschenen titels. Ik zal ook nog even kijken of ik via een excelbestand te uploaden bulk correcties kan doorgeven.
Volgende week moeten Little England en vele andere titels beter op de website staan.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
8 uren geleden, Hardcover zei:

Aangezien de albumomschrijving niet altijd klopt, is aldaar soms moeilijk te (pre-) orderen. 

Buck Danny Classic #4 ( 2 aug. a.s.) staat er dan wel weer keurig op:  https://www.bol.com/nl/p/duivelseiland/9200000076237849/

 

Daar ben ik nog mee bezig. 
Bij het aanmaken van een ISBN worden reeksnaam, reeksnummer en hoofdtitel in een apart veld ingevoerd. Dit zorgt er ook voor dat die gegevens in aparte kolommen komen te staan zodra je die gegevens gaat exporteren naar een bestand.


BOL.com gebruikt bij het importeren van het bestand naar de website waarschijnlijk een verkeerde kolom waardoor alleen de hoofdtitel wordt geïmporteerd. 
Ik ben er nog mee bezig om dat beter te krijgen. Ik heb inmiddels 200 nog te verschijnen titels gecorrigeerd, BOL moet alleen de correctie nog doorvoeren.

 

@ David: Voorbestelllen vind ik ook een mooier woord maar over het algemeen wordt toch vaker pre-order gebruikt, daar ga ik dan in mee.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...