Kool Thing Posted March 14, 2018 Posted March 14, 2018 Kwissers juicht! We zijn terug!! En hoe!!! Op zaterdag 28 april organiseren we opnieuw een geweldige quiz. Het wordt een algemene kwis waar elke vraag geïllustreerd wordt door een striptekening. Stripkenners kunnen dus een voetje voor hebben :-) Inschrijven kan op beeldkwartier @ gmail.com ! Alvast bedankt aan onze genereuze sponsors, De Striep, Ballon Media ( Dargaud, Dupuis, Casterman. Le Lombard,... ), Humo en De Morgen. ( Zijn er misschien strips te winnen? :-) ) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted March 14, 2018 Author Posted March 14, 2018 Tekening is van Jim(my Hostens ) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Yncke Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 Da's tof nieuws. Voor mij mag dat gerust op 't hoofdforum, hoor. Quote yncke.be
Kool Thing Posted March 18, 2018 Author Posted March 18, 2018 4 uren geleden, Yncke zei: Da's tof nieuws. Voor mij mag dat gerust op 't hoofdforum, hoor. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted April 19, 2018 Author Posted April 19, 2018 He mensen. Er is nog plaats. Het is dus een algemene kennisquiz ( ergens tussen Blokken en 2 voor 12 in ) en iedere vraag is geïllustreerd met een striptekening. bv. Als we bv. zouden vragen wat de naam is van een populaire boekenkast van Ikea zouden we dat illustreren met een tekeningetje van Bollie en Billie. Stripliefhebbers hebben dus een voetje voor. De prijzen zijn natuurlijk allemaal strips geschonken door Ballon Books ( Dupuis, Dargaud, Casterman,... ), De Striep, Humo en De Morgen ( Thorgal Integrales, Dark Dragon Books Star Wars boxen,... ). Schoon gerief al zeg ik het zelf. Iedereen gaat naar huis met minimaal zijn inschrijvingsgeld aan strips. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted April 20, 2018 Author Posted April 20, 2018 Leuk nieuws - vers van de pers ! We hebben op de quiz ook nog een deelnemende striptekenaar die voor elk deelnemer een verrassing zal meehebben. Dank je wel, Tom Bouden !! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Madam Kito Posted April 20, 2018 Posted April 20, 2018 5 uren geleden, Kool Thing zei: Leuk nieuws - vers van de pers ! We hebben op de quiz ook nog een deelnemende striptekenaar die voor elk deelnemer een verrassing zal meehebben. Dank je wel, Tom Bouden !! Ik heb hier nog een hele zak paaseieren van vorig jaar staan... Quote
SPeeDy Posted April 20, 2018 Posted April 20, 2018 Ik zou toch eerder een “strip”act verwachten. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Madam Kito Posted April 20, 2018 Posted April 20, 2018 Ik betwijfel of dat geapprecieerd zou worden. Te weinig vrouwelijke stripkwissers. Quote
Tanuki Posted April 23, 2018 Posted April 23, 2018 Ik heb in 't verleden verschillende kwissen gemaakt voor o.a. Music for Life, en daarin telkens een stripronde gestoken. De vragen gingen dan niet over de strip zelf, die diende telkens als kapstok. Bv Buck Danny leidde een vraag in over de F35. Hebben jullie de hele kwis zo ingekleed? Knap, daar kruipt wel wat werk in denk ik... Quote
Kool Thing Posted April 23, 2018 Author Posted April 23, 2018 Ja, de volledige quiz is zo opgebouwd. Op zich is het wel redelijk snel gegaan. We zijn met vijf en iedereen maakte een ronde. Haalden de anderen 7/10 dan was de ronde af. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Yncke Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Oei, ik mag me dus aan een aartsmoeilijke muziek-van-voor-mijn-tijd-ronde verwachten. ;P Wie komt er nog? Quote yncke.be
beus Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Ik jan er helaas niet bij zijn vorige quizzen waren altijd dik in orde Quote
Kool Thing Posted April 28, 2018 Author Posted April 28, 2018 Voila. Eindelijk is die prijzenrommel weg uit mijn kamer. De andere 100 strips staan niet op de foto. Hé ik kan ook niet alles dragen, hé. Tot vanavond ! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted April 28, 2018 Author Posted April 28, 2018 16 uren geleden, Yncke zei: Oei, ik mag me dus aan een aartsmoeilijke muziek-van-voor-mijn-tijd-ronde verwachten. ;P De 10 bekende thema's ( aardrijkskunde, cultuur, natuur, geschiedenis, sport, muziek, etc. ) komen allemaal gelijkwaardig aan bod. Je zal wel zien of horen :-) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Madam Kito Posted April 28, 2018 Posted April 28, 2018 4 uren geleden, Kool Thing zei: Voila. Eindelijk is die prijzenrommel weg uit mijn kamer. De andere 100 strips staan niet op de foto. Hé ik kan ook niet alles dragen, hé. Tot vanavond ! Nu nog mijn dozen erbij en je bent er. Quote
Yncke Posted April 29, 2018 Posted April 29, 2018 De afwezigen hadden ongelijk: het was een heel plezante quiz. (Met aartsmoeilijke muziekronde. ) Lof aan de organisatoren! Mijn favoriet was de Guust Flater ronde. Quote yncke.be
Kool Thing Posted April 29, 2018 Author Posted April 29, 2018 Dank je wel aan alle aanwezigen. Veel forummers :-) Het was voor ons weer even zoeken na een aantal jaren stilgelegen te hebben, maar de reacties waren tijdens en achteraf meer dan hoopgevend. Dank je wel iedereen!!! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Tanuki Posted April 30, 2018 Posted April 30, 2018 Zitten jullie ook op het forum van Los Flippos? Quote
Kool Thing Posted April 30, 2018 Author Posted April 30, 2018 nope... Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Recommended Posts