Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Eerst dit: Waarom dweep je met de knullen die in '17 de Romanovs tegen de muur zetten, maar vindt het verkeerd dat de Syriërs Assad proberen af te knallen?

 

De actie 1212 richt zich overigens op hulp aan de vluchtelingen in de buurlanden van Syrië. De krijgsheren hebben daar dus niets aan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jou zielsverwant, we zullen hem de natte aap noemen, vindt dat min of meer niet voldoende is. We moeten streven naar beter, en de Syriërs dus ook.

Als ik jouw logica doortrek moeten we dus ook blij zijn dat de VS het huis Saoud de hand boven het hoofd houden in Saoudi-Arabië, want dat zorgt voor stabiliteit. Of heb je daar ook een uitlegje voor?

 

 

Er is nog een verschil tussen die zandbak waar de Saouds hun volk terroriseren en Syrië.  De Alevitische fractie heeft inderdaad de touwtjes strak in handen. Assad heeft inderdaad enkele folterkamers. Maar toch kunnen Christenen, toch enkele moslimstrekkingen, joden , druzen min of meer hun gemeenschappen vormen. In S.A. kan dat niet.

 

Volgens mij is die stabiliteit in S.A. van een iets andere orde dan die in Syrië, voordat de Wahabitische vrienden even kwamen kaarten. Met dank aan de V.S. Ik ben allerminst blij met die verhouding tussen de V.S. en S.A.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Eerst dit: Waarom dweep je met de knullen die in '17 de Romanovs tegen de muur zetten, maar vindt het verkeerd dat de Syriërs Assad proberen af te knallen?

 

De actie 1212 richt zich overigens op hulp aan de vluchtelingen in de buurlanden van Syrië. De krijgsheren hebben daar dus niets aan.

 In '17 hadden de mensen geen eten. ze mochten dan ook nog eens gaan bakkeleien met de Centralen. in WOI. Waar ze ook niks aan hadden. Maar ja, koningen, keizers en ander adellijk gebroed...delusions of grandeur. De bevolking in het Tsaristisch Rusland was tot begin de 20e eeuw praktisch leifeigene van een adellijke clan. Voor mij reden genoeg om die zooi tegen de muur te zetten.

 

Erst das fressen, den die moral.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja, kijk, ik benader het meer vanuit een standpunt dat kijkt naar geval per geval. Het is dan ook niet overal hetzelfde. In tegenstelling tot het verwerven van controle om een imperium uit te bouwen, wat realpolitikers soms wel eens als ambitie blijken te hebben, is het verwerven van persoonlijke vrijheid mijn streven. Daartoe kun je veel instrumenten gebruiken, lijkt me.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Jou zielsverwant, we zullen hem de natte aap noemen, vindt dat min of meer niet voldoende is. We moeten streven naar beter, en de Syriërs dus ook.

Als ik jouw logica doortrek moeten we dus ook blij zijn dat de VS het huis Saoud de hand boven het hoofd houden in Saoudi-Arabië, want dat zorgt voor stabiliteit. Of heb je daar ook een uitlegje voor?

 

wow, is dat jouw beeld van mij? Ai. Dan ben ik inderdaad te ver gegaan. Nogmaals, het spijt me jongens en meisjes dat ik me liet gaan. Ik sta hier elke dag de miserie van het systeem op te kuisen, van mensen die niet bij de 20% horen, mensen die hun ogen open trekken als je vertelt dat je op het einde van de maand nog geld hebt om leuke ... allez, überhaupt nog geld hebt en die daar dan ook nog eens de schuld van krijgen omdat ze te dom zijn, te lui zijn, niet hard genoeg werken, dan maar dit of dat hadden moeten doen, syriër zijn of soms gewoon niet de capaciteiten hebben om deel te mogen nemen aan ons maatschappijtje. En dat wordt me soms iets te veel en dan wil ik tegen de mensen dingen zeggen die ze liever niet willen horen. sorry. sorry. sorry. Ik ga proberen om het niet meer te doen. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Pest of cholera?

In Iran hebben ze de sjah weggekregen. Heel links Europa in euforie, nou moe!

 

Sommige landen zouden gewoon niet onafhankelijk mogen worden zolang minder dan 50% van de bevolking beschaafd is.

Onderwijs.

 

Een ideologie en electrificatie van de complete natie. De onderste klasses moeten ook mee. Rarara wie daarmee afkwam.

 

Vooraleer we naar onafhankelijke stadstaatjes kunnen gaan ( die op hun beurt nog verder gedecentraliseerd kunnen worden ) zou ik toch graag zoiets zien. De vraag is nu natuurlijk, welke zal komen van de kritisch en weldenkende medeforummers hier op dit forum :e011:, wat moet die idee of ideologie dan wel zijn?

 

Het zal in ieder geval iets technologisch zijn. Om niet te hervallen in een pre-industriele negorij waarbij een plaatselijke potentaat weer de plak kan zwaaien.

 

Ik heb de indruk dat we dat met parlementaire democratieën niet direkt gaan bereiken. Dat is als een muur zwart willen schilderen en 7 anderen doen hun zegje waabij er een afkomt met rose, een tweede met geel en nog wat andere leukerds met een gamma aan pastelkleurtjes. Exit zwart. Daar sta je dan.

 

Maar zoiets zeggen is not done. Een bestuursvorm als democratie hekelen, onderwerpen aan kritiek en meer van dat...

'Dat is niet politiek correct, mijnheer.'

Tjah...

 

Ik ben dan ook geen leuk-linkse jongen hé...

Link naar reactie

Ik ben dan ook geen leuk-linkse jongen hé...

 

Dat was me inmiddels duidelijk geworden, op de reep is onze Koen de leuk-linkse jongen !

 

en Aap, laat je toch niet zo opnaaien, ik lees je lappen wel, ben het er deels wel/niet mee eens maar ik lees ze wel.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat was me inmiddels duidelijk geworden, op de reep is onze Koen de leuk-linkse jongen !

 

en Aap, laat je toch niet zo opnaaien, ik lees je lappen wel, ben het er deels wel/niet mee eens maar ik lees ze wel.

Maar aan dom rechts heb ik ook geen boodschap. Ter verduidelijking, ik ga nu een pint drinken met vrienden in Roeselare. Daar zitten wel wat leuk-linkse gasten tussen.  Leuk, dat is geestig. Maar soms kan het niet altijd geestig zijn. En daar slaat leuk-links soms de bal mis.

Link naar reactie
Gast Natte aap

en Aap, laat je toch niet zo opnaaien, ik lees je lappen wel, ben het er deels wel/niet mee eens maar ik lees ze wel.

 

ik weet het, je hebt gelijk. Maar soms laat ik me toch meeslepen in het verhaal, en ik verwelkom de discussie hoor, maar dan wil ik gewoon de dingen die in mijn hoofd zitten heel duidelijk maken. En dat gaat niet altijd goed :) Mij opnaaien is niet zo moeilijk :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Neen , want dan zijn er weer snuiters die zich verenigen in een partij die geen Groenlanders willen aangespoeld zien aan het strand van Oostende en St Anneke.

En dan krijgt Natte Aap weer teveel miserie en komt hij zijn hart luchten hier en jagen jullie hem in de touwen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

http://www.ted.com/talks/lang/nl/jonas_eliasson_how_to_solve_traffic_jams.html?source=facebook#.UYFP5B3hPKR.facebook

 

Niet dat ik tegen belasting ben, au contraire eigenlijk, ik ben voorstander van belastingen, maar dit is weer een typische oplossing uit de speltheorie. Geld. Grappig dat de man enkel spreekt over de punten waar de tax/incentive ingevoerd is. Ik zou daarnaast ook wel eens cijfers willen zien van de andere, alternatieve routes en hoe het verkeer daar verlopen is tijdens die periode. Maar daar wordt uiteraard niets over gezegd in dit succesverhaal. En als ik dan even mag verder denken zou ik zeggen dat in een happy happy hoera verhaal zeker een verhoging van het aantal openbaar vervoer gebruikers als resultaat van de incentive (wat kunnen ze het toch mooi verwoorden hé) zou gepresenteerd worden, maar het feit dat het niet vermeld wordt, doet me toch kritisch nadenken of er ook een verhoging geweest is. Misschien wel, maar dan zou ie zeker zo'n grafiekje hebben laten flashen.

Bovendien heb ik me laten vertellen dat het merendeel van de bedrijven in Zweden (en bij uitbreiding Scandinavië) met flexibele uren werken. Dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Dan zijn de files misschien wat later, als de taxentive voorbij is? (Maar ik weet niet of het werkelijk zo is, dat heb ik enkel van horen zeggen)

 

Naar het schijnt werkt de taxentive in London niet (10£ om in centrum Londen te mogen rijden, en er blijken nog steeds files te zijn) en weet ik uit ervaring dat de tol aan de liefkenshoektunnel (wat geen taxentive is, maar een terugbetaling van de lening die de bouwbedrijven voorgeschoten hebben aan de stad om de tunnel te betalen) van geen kloten werkt. De kennedytunnel is gratis dus nemen mensen die tunnel ipv de andere tunnel.

 

Het punt is dat we op een punt gekomen zijn waar elke oplossing rond geld draait. Zoals een commentaar onder de video zegt, hebben we tegenwoordig taxentives voor alles: (ps dit is een amerikaanse opsomming, maar ik ben zeker dat je het punt wel begrijpt, vervang door een paar Bel/NL taxentives)

Federal income tax, state income tax, city tax, social security tax, Medicare tax, home property tax, car property tax, car registration fees, watercraft registration fees and property tax, state sales tax, state use tax, federal gas tax, state gas tax, driver’s license renewal fee, federal telephone tax and usage fees, state telephone tax, federal and state cell phone taxes and fees, cable TV fees and taxes, electric bill taxes and fees, gas bill taxes and fees, sewer bill taxes and fees, cigarette tax, alcohol tax, hunting license, fishing license, dog license, state park permits, federal park permits, passport fee, hotel stay tax.

 

Kom eens met een ander systeem, denk eens out of the box, denk eens een keer niet aan geld. Het is niet omdat je met een auto naar het werk moet, dat je daarom 40 euro per maand minder moet verdienen. Je hebt lonen die dat kunnen missen en je hebt arbeiders die dat echt niet kunnen missen. Leuke uitleg van die jolige professor als je buiten de stad in een bidonville woont omdat je enkel dat kan betalen en in het centrum aan de kassa bij de supermarkt zit voor 1090€ in de maand. Doppen is dan een voordeligere optie, zeker als alleenstaande ouder. Maar goed, niet te veel kritiek op het systeem hé, anders moet je straks nog incentives gaan betalen om kritiek te mogen hebben.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

. Maar goed, niet te veel kritiek op het systeem hé, anders moet je straks nog incentives gaan betalen om kritiek te mogen hebben.

Ha, da's een beetje zoals bij Scientology: betalen om te mogen geloven.

Link naar reactie

Kom eens met een ander systeem, denk eens out of the box, denk eens een keer niet aan geld. Het is niet omdat je met een auto naar het werk moet, dat je daarom 40 euro per maand minder moet verdienen. Je hebt lonen die dat kunnen missen en je hebt arbeiders die dat echt niet kunnen missen. Leuke uitleg van die jolige professor als je buiten de stad in een bidonville woont omdat je enkel dat kan betalen en in het centrum aan de kassa bij de supermarkt zit voor 1090€ in de maand. Doppen is dan een voordeligere optie, zeker als alleenstaande ouder. Maar goed, niet te veel kritiek op het systeem hé, anders moet je straks nog incentives gaan betalen om kritiek te mogen hebben.

Ik heb jarenlang in Brussel gewerkt, dat ging eigenlijk altijd goed behalve wanneer er een idioot een ongeval veroorzaakte, dan was het miserie. Hetzelfde in Leuven, geen probleem, maar als er een ongeval is, miserie. En er is natuurlijk om de paar dagen een ongeval.

Niet veel aan te doen imo, gewoon uitzieken.

 

En London, heb daar eens met de auto doorgereden, zelfs door het centrum, moet je eens doen. :e005:

Link naar reactie

http://www.ted.com/talks/lang/nl/jonas_eliasson_how_to_solve_traffic_jams.html?source=facebook#.UYFP5B3hPKR.facebook

 

Naar het schijnt werkt de taxentive in London niet (10£ om in centrum Londen te mogen rijden, en er blijken nog steeds files te zijn) en weet ik uit ervaring dat de tol aan de liefkenshoektunnel (wat geen taxentive is, maar een terugbetaling van de lening die de bouwbedrijven voorgeschoten hebben aan de stad om de tunnel te betalen) van geen kloten werkt. De kennedytunnel is gratis dus nemen mensen die tunnel ipv de andere tunnel.

 

Het probleem met de Liefkenshoektunnel en wegen ernaartoe  is natuurlijk dat:

 

-het om is, wanneer je van noord naar zuid(of zuidwest) wil gaan is de afstand aanmerkelijk langer;

-het wegdek (zelfs naar Belgische maatstaven) erbarmelijk slecht is;

-het extra geld kost.

 

Je kan natuurlijk niet van mensen (en zeker niet van deze ollander) verwachten dattie geld gaat dokken om langer te rijden over een nog slechtere weg, er zijn grenzen. En natuurlijk is die tol wel een uitgestelde belasting. Normaliter worden wegen door de staat (= alle inwoners van een land) betaald. Om de burgers nu nog na de aanleg te belasten is natuurlijk een gevolg van het feit dat de staat kennelijk niet genoeg heeft geinvesteerd. Laat ik nu niet over een evt Belgisch tolvignet beginnnen, dan lijk ik teveel op Lord Mauser.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het probleem met de Liefkenshoektunnel en wegen ernaartoe  is natuurlijk dat:

 

-het om is, wanneer je van noord naar zuid(of zuidwest) wil gaan is de afstand aanmerkelijk langer;

-het wegdek (zelfs naar Belgische maatstaven) erbaremlijk slecht is;

-het extra geld kost.

 

Je kan natuurlijk niet van mensen (en zeker niet van deze ollander) verwachten dattie geld gaat dokken om langer te rijden over een nog slechtere weg, er zijn grenzen. En natuurlijk is die tol wel een uitgestelde belasting. Normaliter worden wegen door de staat (= alle inwoners van een land) betaald. Om de burgers nu nog na de aanleg te belasten is natuurlijk een gevolg van het feit dat de staat kennelijk niet genoeg heeft geinvesteerd. Laat ik nu niet over een evt Belgisch tolvignet beginnnen, dan lijk ik teveel op Lord Mauser.

 

Dat tolvignet vind ik zelf een goed idee indien de opbrengst ook werkelijk gebruikt wordt om aan de weg te werken. Zoals ik al zei, ben ik niet tegen belasting om fondsen te genereren om nuttige dingen te doen.

 

De liefkenshoektunnel werd als een goed idee gezien om al het verkeer van Nederland naar Frankrijk via een kortere weg te leiden. Wat een aanzienlijk stuk korter zou zijn, indien de A4 zou aansluiten op de A29 in Nederland. Maar aangezien dat niet is, rijdt het verkeer van Rotterdam ook via Breda en dan moet je idd even ver rijden voor de liefkenshoek als voor de kennedy en neem je uiteraard de gratis oplossing. Da's evident. 5of je neemt de A17 naar de A4, kan ook)

 

Maar toen bleek er niet genoeg geld te zijn voor de tunnel en boden de bouwbedrijven aan om op hun kosten te bouwen in ruil voor een tolheffing. yeah right. Natuurlijk ga je niet betalen voor een tunnel, maar rij je lekker rond. Laat morgen iedereen voor de kennedytunnel betalen en de mensen zouden de A12 (boomsesteenweg) nemen om dan via willebroek naar de E17 te gaan.

Link naar reactie

 Ik zou daarnaast ook wel eens cijfers willen zien van de andere, alternatieve routes en hoe het verkeer daar verlopen is tijdens die periode. Maar daar wordt uiteraard niets over gezegd in dit succesverhaal. En als ik dan even mag verder denken zou ik zeggen dat in een happy happy hoera verhaal zeker een verhoging van het aantal openbaar vervoer gebruikers als resultaat van de incentive (wat kunnen ze het toch mooi verwoorden hé) zou gepresenteerd worden, maar het feit dat het niet vermeld wordt, doet me toch kritisch nadenken of er ook een verhoging geweest is. Misschien wel, maar dan zou ie zeker zo'n grafiekje hebben laten flashen.

 

Helemaal akkoord. "We hebben iets geprobeerd, en wat we willen bekomen is gelukt, geen idee waarom, maar oh, wat is 't een goed idee." Yeah. Right.

Beschrijvende modellen, die liefst ook voorspellend werken, opstellen: da's 't verschil tussen spielerei met experimentjes en wetenschappelijk onderzoek.

Link naar reactie

Als je de Liefkenshoek neemt wordt je vlak na de tunnel weer zo geleid dat je vlak na de Kennedytunnel weer op de E17 komt. Dit is om, laat ze komen tot een ordentelijke verbinding tussen E34 en E17. Maar goed los van die infrastructurele beslommeringen ben ik fel tegen tolvignetten. Zeker als die tolvignetten alleen ten laste komen voor niet ingezetenen. De Belgen gaan de kosten van een vignet terugkrijgen via een vermindering van de belastingen had ik gelezen. Een leuk bewijs van de europese eenwording.....

Link naar reactie

De Belgen gaan de kosten van een vignet terugkrijgen via een vermindering van de belastingen had ik gelezen.

 

Dat begin ik ook stilletjesaan beu te worden. Al die belastingen die je moet betalen en achteraf weer kan recupereren via je belastingaangifte.

Link naar reactie

"Wetenschappelijk onderzoek" - de overwaardering loopt stilletjesaan lichtjes uit de hand.

Als het over "wetenschappelijk onderzoek", tussen aanhalingstekens dus, gaat dan kan ik je volgen.

Maar als het over ECHT wetenschappelijk onderzoek gaat dan vind ik dit een uiterst verontrustende uitspraak.

Grr. Argh.

Link naar reactie

ECHT wetenschappelijk onderzoek (de hoofdletters zeggen al genoeg in mijn ogen) is gewoon een uiting van het ene uiterste van de pendel die beweegt tussen louter puur rationeel denken en het andere uiterste van enkel zuiver geloven. Overwaarderen van één van deze uitersten is uiterst verontrustend.

Link naar reactie

ECHT wetenschappelijk onderzoek (de hoofdletters zeggen al genoeg in mijn ogen) is gewoon een uiting van het ene uiterste van de pendel die beweegt tussen louter puur rationeel denken en het andere uiterste van enkel zuiver geloven. Overwaarderen van één van deze uitersten is uiterst verontrustend.

 

Nu ben ik niet mee. Wetenschappelijk onderzoek is een *methode* waarbij feiten onderzocht worden en een model wordt opgesteld om die feiten te verklaren en gedrag te voorspellen. Deze methode moet beschreven worden, en idealiter gereviewd worden door peers. (En daar wringt vaak het schoentje in praktijk, dat wel.)

Het zit aan de andere kant van 't 'geloven'-spectrum in de zin dat het eist beweringen gestaafd moeten worden en dat je dus niet zomaar uit je nek mag kletsen zonder bewijs, maar hoe je dat kan overwaarderen, is mij een raadsel.

Link naar reactie

maar hoe je dat kan overwaarderen, is mij een raadsel.

 

 

Door ervan uit te gaan dat alles wetenschappelijk bewezen moet worden door wetenschappelijk onderzoek alvorens het voor waar mag aangenomen worden bijvoorbeeld ?

Link naar reactie

 

Op dezelfde site: 5-Year-Old Get .22 Caliber Birthday Rifle, Shoots and Kills 2-Year-Old Sister

 

A 5-year-old-boy shot and killed his 2-year-old sister with a .22 caliber rifle he received for his birthday, said police in Cumberland County, Ohio, where the incident occurred.

"It's a Crickett," said Cumberland County coroner Gary White. "It's a little rifle for a kid. ...The little boy's used to shooting the little gun."

 

 

Andere ergernis: de "open brief" van van een stel academici, en dan vooral onderstaande, bij deze uit de context gerukte, zin

Hoe kunnen mensen die fundamenteel andere antwoorden formuleren op dezelfde zingevings- en geluksvragen, überhaupt nog samenleven?

Link naar reactie

Door ervan uit te gaan dat alles wetenschappelijk bewezen moet worden door wetenschappelijk onderzoek alvorens het voor waar mag aangenomen worden bijvoorbeeld ?

 

Wetenschappelijk onderzoek tja, daar is zoveel discussie over. In de geografie hebben we in het kleine lage landje al verschillende methoden: de utrechtse kwantitatieve school vs de amsterdamse kwalitatieve school. De methodes verschillen gigantisch maar kunnen beide als wetenschappelijk worden aangemerkt. Als je dan, zeker in de menswetenschappen, bewijzen gaat zoeken of zaken voor waar (of onwaar) gaat aanmerken, dat vind ik nogal (te) ambitieus. Statistische verbanden vinden is al een hele prestatie ! Het ontrafelen van (in mijn vakgebied) menselijk ruimtelijk gedrag is al zo moeilijk laat staan dat je iets kan bewijzen of voorspellen. Verbanden kun je waarnemen, kansen kun je berekenen en dan eventueel ruimtelijk gedrag voorspellen....

Link naar reactie

Door ervan uit te gaan dat alles wetenschappelijk bewezen moet worden door wetenschappelijk onderzoek alvorens het voor waar mag aangenomen worden bijvoorbeeld ?

Ah, op die manier. Gloeilampen verbieden omdat het milieuonvriendelijk *lijkt*, ook al zegt onderzoek 't omgekeerde. Dat soort dingen. Yeah. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...