Ga naar inhoud

Scanner sores...


Ambreville

Recommended Posts

Ik ben een tijdje geleden overgeschakeld naar een A3 printer-scanner. (Officejet 7440 van HP).

 

Soms krijg ik daar donkere vlakken mee in de scan. Ik dacht dat het kwam door invallend licht. Dus heb ik al van alles gedaan. Boeken stapelen op de tekening,... Tot nu in een donkere kamer scannen. Het resultaat blijft gelijk (zie scan van Mika). Iemand nog enige hints?

 

2019-09-08_131333.thumb.jpg.a708d65cc37f0ea04a3617718000542a.jpg

 

 

 

Link naar reactie

Als het papier mooi glad op de plaat ligt en het deksel sluit mooi aan, kan er maar 1 ding fout zijn: de scanner zelf.

Maar dan zou het altijd en op dezelfde plek moeten zijn. Al eens een volledig wit blad ingescand?

 

Eender hoe vrees ik dat je hiermee terug naar de winkel moet, waar ze dan ongetwijfeld moeilijk gaan doen over de garantie en je gaan proberen een nieuwe aan te smeren.

Link naar reactie

Naar mijn gevoel is dit het resultaat van overijverige software die de afbeelding wil verbeteren, en daarbij meteen de lichtste plooi 'meeverbetert'. Ik zou eens kijken wat een import in een tekenprogramma via een gewone TWAIN driver oplevert. (Aangenomen dat 't een TWAIN scanner is, natuurlijk.) Ik vermoed dat het een wat neutraler beeld op zal leveren, waar je dan zelf wat oordeelkundiger aan kunt sleutelen.

Link naar reactie
17 uren geleden, Yncke zei:

Naar mijn gevoel is dit het resultaat van overijverige software die de afbeelding wil verbeteren, en daarbij meteen de lichtste plooi 'meeverbetert'. Ik zou eens kijken wat een import in een tekenprogramma via een gewone TWAIN driver oplevert. (Aangenomen dat 't een TWAIN scanner is, natuurlijk.) Ik vermoed dat het een wat neutraler beeld op zal leveren, waar je dan zelf wat oordeelkundiger aan kunt sleutelen.

Klopt !

overijverige software van HP

Had ik vroeger ook last van toen ik nog een HP scanner had

vooral met tekeningen die niet echt vlak waren

waarschijnlijk staat de scanner ingesteld voor foto

Probeer het is eens als document  ipv foto (Je blijft het houden maar waarschijnlijk minder erg)

ik ben onder andere voor dit probleem en omdat zwart niet zwart was(ik spreek over 10 jaar geleden) overgestapt naar een Epson scannner.

 

Ja

Omdat tekeningen vaak niet vlak zijn.

Druk ik op de deksel om een betere resultaat te krijgen

Maar ik heb gelukkig niet meer last van overmatige correctie van de scanner waar jij nu last van hebt

 

 

Link naar reactie

Ik heb op bij HP een fix-filmpje gevonden. Dit is de eerste scan post-fix.

 

1.thumb.jpg.1c37bd180639767e77b12c7e40601930.jpg

 

Hout vasthouden, maar het ziet er goed uit.

Het rare is de fix zelf.

- Zet de printer aan.

- Trek de stroomkabel uit aan de kant van de printer.

- Trek vervolgens de stroomkabel uit het stopcontact.

- Wacht even.

- Steek de kabel eerst in in het stopcontact, daarna in de printer.

 

Bij het terugsteken heb ik er ook op gelet dat er geen kabels meer kruisen etc. 

 

Het filmpje stond wel echt op die volgorde tav printer en stopcontact.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...